Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er gravid i uke 18 og har vært på tidlig ultralyd i og med at jeg er over 35. Da så alt fint ut og vi har fått svar på NIPT test om at alt er bra osv. 

Jeg har hatt 11 spontanaborter på rad før denne graviditeten og selv om jeg nå klarer tildels å nyte graviditeten, ligger det allikevel en frykt der om "skal det virkelig gå bra denne gangen?" "Hva om fosteret ikke lever?" Jeg prøver å realitetsorientere meg med at jeg vokser, kjenner symptomer osv. Men da kommer det en liten stemme om at "kroppen kan tro at du er gravid, selv om fosteret ikke lever"

Jeg skal på ultralyd om ca. 2 uker igjen og gleder meg til det. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymkode: a0c31...eed

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg er gravid i uke 18 og har vært på tidlig ultralyd i og med at jeg er over 35. Da så alt fint ut og vi har fått svar på NIPT test om at alt er bra osv. 

Jeg har hatt 11 spontanaborter på rad før denne graviditeten og selv om jeg nå klarer tildels å nyte graviditeten, ligger det allikevel en frykt der om "skal det virkelig gå bra denne gangen?" "Hva om fosteret ikke lever?" Jeg prøver å realitetsorientere meg med at jeg vokser, kjenner symptomer osv. Men da kommer det en liten stemme om at "kroppen kan tro at du er gravid, selv om fosteret ikke lever"

Jeg skal på ultralyd om ca. 2 uker igjen og gleder meg til det. 

Er det flere som har det sånn?

Ja har det akkurat sånn. Uke 18 etter 5 aborter på rad

Anonymkode: 702d2...dd8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja har det akkurat sånn. Uke 18 etter 5 aborter på rad

Uff, har du vært på noe ultralyd enda?

Sist jeg var hos fastlegen så hørte vi på fosterlyden, det hjalp. Men så går det litt tid og frykten kommer tilbake. 

Det sies jo at man kan begynne å kjenne spark etter uke 20, det tror jeg vil roe meg ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Var selv nervevrak under graviditeten. Gikk litt over når man kjente spark. Men trøste seg med at det går fort og snart har du barnet i armene dine.

Anonymkode: d571f...d83

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har «bare» hatt én MA før denne graviditeten, og hadde det helt likt, også etter OUL. Er i uke 27 nå og kjenner masse liv, likevel kan jeg fortsatt bekymre meg for om alt er bra med babyen. Så jeg skjønner deg utrolig godt. Så skal man vel bekymre seg i 20+ år når den blir født også😊 Fantastisk at du endelig er gravid og langt på vei etter så mange spontanaborter! Håper du klarer å bare glede deg snart!

Anonymkode: 97b39...29d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uff, har du vært på noe ultralyd enda?

Sist jeg var hos fastlegen så hørte vi på fosterlyden, det hjalp. Men så går det litt tid og frykten kommer tilbake. 

Det sies jo at man kan begynne å kjenne spark etter uke 20, det tror jeg vil roe meg ned. 

Ja har hatt ikke mindre enn 6 ultralyder og oul til uken blir nr 7

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja har hatt ikke mindre enn 6 ultralyder og oul til uken blir nr 7

Oj, det var mange, men det hjelper kanskje for en stund. Vi hsr hatt 2 stk, skal på 3 nå snart. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Var selv nervevrak under graviditeten. Gikk litt over når man kjente spark. Men trøste seg med at det går fort og snart har du barnet i armene dine.

Anonymkode: d571f...d83

Ja, ser frem til sparkene kommer. Tror ikke jeg vil føle meg helt trygg før jeg faktisk har baby i armene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har «bare» hatt én MA før denne graviditeten, og hadde det helt likt, også etter OUL. Er i uke 27 nå og kjenner masse liv, likevel kan jeg fortsatt bekymre meg for om alt er bra med babyen. Så jeg skjønner deg utrolig godt. Så skal man vel bekymre seg i 20+ år når den blir født også😊 Fantastisk at du endelig er gravid og langt på vei etter så mange spontanaborter! Håper du klarer å bare glede deg snart!

Anonymkode: 97b39...29d

Takk! Leit å høre om din MA. Gratulerer så mye med graviditeten nå - så spennende! Når begynte du å kjenne liv i magen? 

Ja, jeg har gledet meg sånn til å få mage og å vise den til hele verden - så det er så stas! 

Skrevet

Kjenner meg så igjen! Ganske lik situasjon som din. Ble en overtenker, og ganske pessimistisk. Det har hjulpet meg i alt etter fødsel da. Småbarnstiden er jo krevende, men jeg har ikke hatt noe å klage på! Friskt og levende barn på nå 9 år🥰 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid for 3. gang i løpet av 1 år og har tidlig ultralyd om noen dager, da er jeg 6+2. Er egentlig innstilt på at jeg får dårlige nyheter, de gangene jeg mistet ble MA oppdaget i tidlig ultralyd. Det er en jævlig opplevelse, å ligge der med beina spredt ut og legen begynner å dobbeltsjekke når jeg tror jeg hadde eggløsning eller siste mens og om jeg muligens har feilberegnet... 

Føler null glede, og hele greia er bare sånn blaaaaah. Har til å med regnet når sånn ca. vi kan komme i gang med ny prøverunde dersom det blir en MA til og jeg klarer å få utskrapning så snart som mulig.

Som noen skrev her litt tidligere, jeg kommer nok til å tro at dette går bra først etter jeg får beibisen min levende i armene mine. Trist, men sånn er det. 

Anonymkode: 56ed4...fcd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Huldra85 said:

Kjenner meg så igjen! Ganske lik situasjon som din. Ble en overtenker, og ganske pessimistisk. Det har hjulpet meg i alt etter fødsel da. Småbarnstiden er jo krevende, men jeg har ikke hatt noe å klage på! Friskt og levende barn på nå 9 år🥰 

Interessant det du nevner der, jeg tror også at man kanskje blir så takknemlig etter man har hatt en lang og vond kamp for i det hele tatt få barn at man kanskje føler at småbarnstiden med alt hva det innebærer - det tar man hjertelig imot! Var det det du også mente? 

AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg godt! Jeg har hatt to MA etter hverandre og har akkurat kommet til 3. trimester nå.

Har slitt med å glede meg over graviditeten og snakket lenge om babyen hypotetisk "hvis alt går bra..". Fikk låne en doppler av en venn og det hjalp da jeg ble engstelig ukene etter OL.  Nå er det ganske mye bevegelse, det hjelper. 

Jeg krysser fingrene for at alt går bra.

Anonymkode: 76b03...28c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...