Gå til innhold

Hva tror du skjer etter vi dør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med oss? I går hørte jeg på radio hvor en biskop definerte hva det ville si og være kristen. Hvis man ikke tror på Gud kan man tro på at man kommer til himmelen? 

Anonymkode: 24522...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi råtner og blir til jord. Evt aske hvis vi brennes. Spiller ingen rolle for meg, jeg er jo uansett død i så fall. 

Anonymkode: 604cf...cab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi råtner og blir til jord. Evt aske hvis vi brennes. Spiller ingen rolle for meg, jeg er jo uansett død i så fall. 

Anonymkode: 604cf...cab

Hvis man ikke brennes vil man jo råtne da og? Men hva med sjelen og den vi er? Vil vi bli gjenfødt i en svane eller fugl? Jeg tror det av og til at de jeg savner er er dyr. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ingenting annet enn at vi slutter å eksistere. Akkurat som før vi ble til. Tror jeg, eller er ganske sikker. Livet er veldig kort med tanke på den evigheten vi ikke skal eksistere mer. Så jeg tenker det er viktig å leve livet og gjøre akkurat hva vi vil for å leve mest mulig lykkelig, den tiden vi lever og faktisk eksisterer. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen.

Jeg tror at når jeg dør så råtner skallet mitt. Mitt indre derimot får en tid med refleksjon over livet  som har vært, hvordan jeg har valgt å håndtere det for deretter få en tid med fred og en pause sammen med min sjelefamilie før jeg igjen skal bli kastet ut i livetsskole. 

Jeg tror at religion er for pyser og at nøkkelen ligger i det å klare å akseptere ens egne valg her i livet, og å mestre det å gå gjennom livet med mest mulig god følelse over hva man har gjort og hvordan man har vært med resten av verden. Å klare å leve i harmoni.

"Gud" er det vi skaper sammen.

Ved å henge her inne på KG uten å klikke så får man jammen meg god trening på det 😆

Anonymkode: 2b83c...259

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi lever videre i en annen dimensjon og fødes i en ny kropp når vi er klare til det. 

Anonymkode: 2bf74...932

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raufoss rykker opp og vinner Eliteserien.

Anonymkode: 00646...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

JVed å henge her inne på KG uten å klikke så får man jammen meg god trening på det 😆

Anonymkode: 2b83c...259

Ja, du sier noe... ;)

Anonymkode: ad48b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tror at religion er for pyser og at nøkkelen ligger i det å klare å akseptere ens egne valg her i livet, og å mestre det å gå gjennom livet med mest mulig god følelse over hva man har gjort og hvordan man har vært med resten av verden. Å klare å leve i harmoni.

Religiøse gjør egne valg og vurderinger av rett og galt, og bruker det til å leve sine liv i tråd med religionen de mener er den beste for å få et godt liv. Pysene er ateistene som ikke tør å ta et valg.

Anonymkode: a2c12...625

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer med oss? I går hørte jeg på radio hvor en biskop definerte hva det ville si og være kristen. Hvis man ikke tror på Gud kan man tro på at man kommer til himmelen? 

Man kommer ikke til himmelen om man ikke tror. Du kan tro hva du vil, men fakta står i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme som før vi ble til. Hvordan var du før du ble født?

Vi slutter å eksistere. Alle kroppens organer oppfører å virke. Så begynner forråtnelsen ganske umiddelbart. 

Anonymkode: b7b72...1a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke brennes vil man jo råtne da og? Men hva med sjelen og den vi er? Vil vi bli gjenfødt i en svane eller fugl? Jeg tror det av og til at de jeg savner er er dyr. 

Sjelen?

Sjelen er et filosofisk og religiøst begrep.

Du må ikke ta det bokstavelig. Vi har ingen «sjel». Det er ikke slik at en del av oss overlever og flytter seg når vi dør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse gjør egne valg og vurderinger av rett og galt, og bruker det til å leve sine liv i tråd med religionen de mener er den beste for å få et godt liv. Pysene er ateistene som ikke tør å ta et valg.

Det er motsatt.

Religiøse tar jo ikke eget valg. De hengir seg til et religiøs dogme.

Ateister foretar egne valg som de vurderer er til det beste.

Jeg påstår ingen ting om hva som er «det rette» eller til «det beste». Men du kan jo i det minste ha et minimum av redelighet i det du skriver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto

Man kommer ikke til himmelen om man ikke tror. Du kan tro hva du vil, men fakta står i bibelen.

😂 dust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (2 timer siden):

😂 dust

Rapportert for regelbrudd. Flaut at du ikke klarte å argumentere saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maatte_ha_konto

Rapportert for regelbrudd. Flaut at du ikke klarte å argumentere saklig.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror det er som å sove. 

Anonymkode: fac51...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interessant tanke er om ateister ville trodd det var mulig å bli til i første omgang? 

Anonymkode: dab5b...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller en slaktegris eller oppdrettslaks.. Det mest sannsynlige er vel gjenfødelse, da er jo en «romantisk» tanke en svane eller blomst. Tror det er lurt å tenke over hvordan vi behandler andre skapninger her på jorden enten vi blir gjenfødt eller ikke.

Anonymkode: d3778...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...