AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hun gikk gjennom et samlivsbrudd for 2 år siden hvor mannen var utro. Selv etter 2 år sliter hun fortsatt. Har nærmest kopiert stilen mannen hadde i sitt hjem i hennes eget hjem (de var særboere) og selv om eksmannen ikke er på sosiale medier så legger hun ut helt merkelig ting. hun er for eksempel hjemme hos meg nå, klokken er 10.30 og hun har enda ikke stått opp, men på sosiale medier har hun postet at hun drikker kaffe i morgensolen.. hun sparer bilder fra turer for å poste dem dager/uker senere. Dette er jo bare et fantasiliv, og hun må jo starte å leve sitt virkelig liv mener jeg. Hun har altfor mange venner, og veldig gode venner har hun og. Men igjen så virker det kun som hun møter disse for å kunne dokumentere det. Hun er sykemeldt, men later som hun er på kontoret og legger ut bilder av gamle lunsjpauser og arbeidsoppgaver. dette har pågått i 2 år, hun drar til psykolog og hele pakka. Men hvor lenge skal dette foregå? Savner den gamle søsteren min, og denne versjonen irriterer dritten av meg da jeg hater falske liv på sosiale medier. Anonymkode: 7c3fd...d73 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Jeg hadde kommentert det. Dette er jo fryktelig pinlig for henne da flere sikkert ser igjennom løgnene. Si at du så posten om solveggen i dag. Hvorfor gjør du slik? Anonymkode: 734aa...8e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 De fleste lever et falskt liv på sosiale medier. Anonymkode: a3636...93e 7 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Hun er i fornektelse. Om hun er sykemeldt og går til psykolog burde du kanskje spørre om du kan bli med henne en gang og snakke litt sammen med psykologen? Kanskje det kan være hjelpsomt for både henne og psykologen å kunne ta tak i dette videre?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Hun sliter med andre ord ganske kraftig. Føler kanskje stor skam. Anonymkode: 022bb...6bf 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Hun trenger støtte, forståelse og noen å lene seg på. Ikke fordømmelse. Anonymkode: 74660...ac6 11 2 2
Mannisinbestealder Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 (endret) Du bør snakke med henne. Det høre ut som hun kan trenge litt hjelp. Hvis imaget og status betyr ekstremt mye for henne så vil det vel bli et stort fall når hun gjennomskues. Vennene hennes har kanskje avslørt henne allrede. Noen vil sikkert bare unngå henne og snakke om dette bak hennes rygg. Det er ikke god terapi å miste venner. Endret 10. april 2023 av Mannisinbestealder 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 De fleste lever falske liv på sosiale medier. Vanligvis ikke i så stor grad som din søster, men i den grad at man skjuler det negative og overdriver det positive. Du har uansett ikke noe med hva din søster gjør på sosiale medier og det er tydelig at du er mer opptatt av fordømmelse og skam enn av støtte. Hvis du virkelig bryr deg om henne så gjør du ditt beste for å støtte og hjelpe henne til å ha et godt liv og så lar du være å kommentere eller blande deg inn i det hun velger å gjøre på sosiale medier. Hvis det irriterer deg å se det så la være å sjekke! Anonymkode: a80d9...637 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 det er jo veldig typisk å "pynte" på sannheten på sosiale medier da, i varierende grad. Anonymkode: ad6cc...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): De fleste lever et falskt liv på sosiale medier. Anonymkode: a3636...93e Ja de gjør det! Anonymkode: 6164d...c46 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Jeg kjenner flere som gjør det samme, så helt uvanlig er det nok ikke. Men jeg tror hun trenger din støtte nå, for hun har det jo ikke bra. Hun har et behov for å se bra ut utad, for å skjule sin emosjonelle smerte. Hvorfor, vet jeg ikke. Kanskje hun prøver å se bra ut for eksen? Eller for potensielle nye partnere? Uansett, om du skal kommentere dette, så gjør det med aksept og omtanke💛 Anonymkode: 079ec...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 2 år? Da er hun vel over på aap? Ikke rare inntekten da. Du får si det rett ut til henne. Nå har det gått 2 år. På tide å komme seg ut. Et liv i en seng er ikke et liv. Hun trenger et spark bak. Våg å være streng. Hun kan få det bra igjen. Anonymkode: a6070...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Alle som sliter har jo en fasade. De går jo ikke rundt å ser dystre og mørke ut, på nett eller real life. Det er jo derfor man har utrykk som: du vet ikke hva andre står i. Du kjenner henne godt, og ser jo en bakside som er skjult for andre. Og det er faktisk lettere å komme seg opp igjen om ikke alle vet hvordan ting egentlig er. Så tenker du bør i bunn og grunn la søsteren din være iht dette og heller gi henne god støtte der hun trenger det. Og det er ikke sikkert det er å grave deg ned i hennes problemer, men å gi henne normale dager. Kanskje får hun noen ekte gode dager å legge på sin fb sammen med deg feks. Er du ekstra grei, så kanskje det er det også du bør gjøre for henne. Et bilde med dere to på cafe, med teksten. Digg kake med nydelig kaffe med verdens beste søster. Siden hun er opptatt av dem vinklingen. Nå holder hun jo på, fordi ingen gjør det. Og de bør jo koste deg svært lite å gjøre det Anonymkode: 5ab57...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: det er jo veldig typisk å "pynte" på sannheten på sosiale medier da, i varierende grad. Anonymkode: ad6cc...ce4 Dette er noe annet enn å pynte på, men direkte løgn. Folk må jo mistenke store psykiske vansker hvis hun lyver om at hun er på jobb, eller med venner når hun ikke er det. Både kolleger og venner ser jo dette? Hun må slutte med dette dobbeltlivet, ellers blir det nesten umulig å komme tilbake. Det blir for flaut, fordi hun blir avslørt som en bedrager Anonymkode: 734aa...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Har en venninne som er helt lik, og tro meg - folk legger merke til det og syns det er rart 😅 Anonymkode: 2e1a2...790 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun gikk gjennom et samlivsbrudd for 2 år siden hvor mannen var utro. Selv etter 2 år sliter hun fortsatt. Har nærmest kopiert stilen mannen hadde i sitt hjem i hennes eget hjem (de var særboere) og selv om eksmannen ikke er på sosiale medier så legger hun ut helt merkelig ting. hun er for eksempel hjemme hos meg nå, klokken er 10.30 og hun har enda ikke stått opp, men på sosiale medier har hun postet at hun drikker kaffe i morgensolen.. hun sparer bilder fra turer for å poste dem dager/uker senere. Dette er jo bare et fantasiliv, og hun må jo starte å leve sitt virkelig liv mener jeg. Hun har altfor mange venner, og veldig gode venner har hun og. Men igjen så virker det kun som hun møter disse for å kunne dokumentere det. Hun er sykemeldt, men later som hun er på kontoret og legger ut bilder av gamle lunsjpauser og arbeidsoppgaver. dette har pågått i 2 år, hun drar til psykolog og hele pakka. Men hvor lenge skal dette foregå? Savner den gamle søsteren min, og denne versjonen irriterer dritten av meg da jeg hater falske liv på sosiale medier. Anonymkode: 7c3fd...d73 Dette er jo helt normalt? Jeg postet bilder på story fra hytta i dag selv om vi har vært hjemme siden lørdags kveld. For å slippe mas om påskebesøk. Anonymkode: 6251f...a9a 3 1
Mamajune11 Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun gikk gjennom et samlivsbrudd for 2 år siden hvor mannen var utro. Selv etter 2 år sliter hun fortsatt. Har nærmest kopiert stilen mannen hadde i sitt hjem i hennes eget hjem (de var særboere) og selv om eksmannen ikke er på sosiale medier så legger hun ut helt merkelig ting. hun er for eksempel hjemme hos meg nå, klokken er 10.30 og hun har enda ikke stått opp, men på sosiale medier har hun postet at hun drikker kaffe i morgensolen.. hun sparer bilder fra turer for å poste dem dager/uker senere. Dette er jo bare et fantasiliv, og hun må jo starte å leve sitt virkelig liv mener jeg. Hun har altfor mange venner, og veldig gode venner har hun og. Men igjen så virker det kun som hun møter disse for å kunne dokumentere det. Hun er sykemeldt, men later som hun er på kontoret og legger ut bilder av gamle lunsjpauser og arbeidsoppgaver. dette har pågått i 2 år, hun drar til psykolog og hele pakka. Men hvor lenge skal dette foregå? Savner den gamle søsteren min, og denne versjonen irriterer dritten av meg da jeg hater falske liv på sosiale medier. Anonymkode: 7c3fd...d73 SoMe er jo tull og tøys og falske fasader. Dette er myyyyye mer normalt enn du tror. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Skjønner ikke hvorfor du skal bry deg og legge deg opp i dette. Det er tydeligvis viktig for henne å opprettholde en normal fasade for at folk skal forholde seg normal til henne. Det er viktig for mange som sliter psykisk å ikke bli sett på som hun som sliter psykisk og fortsatt ikke klarer å gå på jobb etter brudd. Det er mye skal rundt å slite og å ikke komme seg på bena igjen, hun har tydeligvis et høyt lidelsestrykk du ikke forstår eller ser og hun håndterer det med å rømme inn i en annen fiktiv verden som er helt normalt når man har det vondt. Istedet for å latterliggjøre henne på det offentlige Internett bør du vise mer empati og la hun få håndtere det hun går gjennom sånn hun føler er best for seg. Ved å fremstå normal på sosiale medier får hun små glimt av anerkjennelse fra andre på at hun er god nok og dette kan hjelpe henne og gi henne det hun trenger for å komme seg opp fra grøfta. Det skader ingen at hun poster bilde av en kaffekopp i sola mens hun egentlig ligger i senga. Hvordan tror du det hadde påvirket henne om alle visste at hun lå i senga og grein hver dag? Tror du at det hadde vært oppbyggende og gjort det lettere å omgås andre mennesker igjen? Nei. Anonymkode: b04db...b18 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo helt normalt? Jeg postet bilder på story fra hytta i dag selv om vi har vært hjemme siden lørdags kveld. For å slippe mas om påskebesøk. Anonymkode: 6251f...a9a Jeg gjør det samme. Både for å slippe mas om besøk, og for å ikke annonsere at vi ikke er hjemme. Anonymkode: 13a1b...024 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå