AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Vi er et par i 30 årene som opplever at dette med familie er et problem. Selv er jeg tidligere gift og har hatt det store bryllupet og har ingen behov for noe stort, mens han ønsker noe litt mer tradisjonelt med familie tilstede. Kjæresten min sin mor er grusom. Uten å gå inn på detaljer ville hun sansynligvis mistet omsorgen for han i dag dersom han var barn. Vi snakker grov fysisk og psykisk misbruk i oppveksten. Han har nektet meg å møte henne, samtidig som jeg aldri ønsker å ha noe med henne å gjøre. Har dere noen tanker, tips eller idèr om hvordan man kan gifte seg i en slik situasjon. Jeg er fornøyd med å reise vekk og gifte oss uten familie, mens hans både vil ha et tradisjonelt bryllup, uten hans familie (men også med sin familie av ønsketenkning). Skal sies at hans side av familien er fryktelig liten, uten søsken, ingen far og noen kusiner/fettere/tanter/onkler som jeg aldri har møtt. (Kan slenge inn at årsaken til at jeg ikke har møtt dem er fordi han vil jeg skal møte dem, men da blir det naturlig å møte moren hans først). Tusen takk for at dere leste. Anonymkode: b17fd...77f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Basert på innlegget forstår jeg ikke om han faktisk ønsket moren og øvrig familie der eller ikke. Dere bestemmer hvem som inviteres🤷♀️ Anonymkode: 92c93...7fc 7
Mt3 Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Hvordan vet du at hans mor er ett monster når DU aldri har møtt henne? Stoler du alltid 100% på det andre sier? Det hele høres helt teit ut. Han VIL altså ha ett tradisjonelt bryllup der familie inviteres, du får ikke møte hans mor pga at hun er ett monster. Men samtidig så har du ikke fått møte noen fra øvrig familie, fordi du må møte mor først, altså så vil dere aldri kunne holde bryllupet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Hvor lenge har du vært sammen med denne mannen? Er han stabil, trygg, ordentlig og snill? Det å vokse opp under slike forhold er et stort, rødt flagg. Det at han vil ha et stort, tradisjonelt bryllup (deler av det bare på ønsketenking om en familie han ikke har?) - er han helt stabil? Anonymkode: 23b40...c04 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Jeg vet at moren er et monster fordi jeg hører hvordan hun snakker til han i telefonen når hun ikke vet at jeg er tilstede, og han har vist meg meldingene hun har sendt han. Ting som "du skulle aldri vært født, du er ubrukelig, ingen vil ha deg" går igjen. Så ja, hun er et monster. Han vil at jeg skal møte familien hans, men om jeg møter feks kusinen, vet han at moren hans kommer til å bli dødelig fornærmet fordi hun ikke har møtt meg først. Forsåvidt et typisk trekk fra mennesker som har et behov for å kontrollere andre. Hun har absolutt et enormt kontrollbehov og trenger å kontrollere omgivelsene slik at folk oppfatter henne på best mulig måte. Han ønsker ikke at det skal smelle tilbake på han, men (og nå svarer jeg kanskje i grunn på mitt eget spm), kanskje vi bare må bite i det sure eplet og få det unnagjort om han virkelig vil ha et bryllup med familie tilstede? Ellers er han utrolig omtenksom og kjærlig. Veldig empatisk og jeg har aldri sett han sint. Han blir heller frustrert enn sint, selv i situasjoner som ellers skulle tilsagt at aggressive mennesker hadde mistet besinnelsen. Så ja, han er stabil. Nå er forsåvdit ikke spørsmålet om jeg bør gifte meg med han, da det ikke er oppe til diskusjon. Det er heller mer hvordan den dagen skal feires, og her tror jeg som nevnt over at jeg har svart på mitt eget spørsmål. Anonymkode: b17fd...77f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Uavhengig av hans familie så hadde jeg ikke akkurat jublet for stort bryllup versjon 2 for samme person i min familie. To store brylluper blir litt tacky synes jeg. Anonymkode: 05578...9ab
viren Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Dette er et ikke-problem. Dere må begge lage lister over hvem dere ønsker å invitere (han fra sin familie og du fra din). Når dere vet hvor mange det blir totalt kan dere bestemme rammen rundt bryllupet. Dersom han lander på at han ikke vil invitere noen - vel da kan dere gjøre som du foreslår og reise bort og gifte dere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Hvorfor finnes det ikke forferdelige svigerfedre? Side opp og side ned om svigerdøtre som hater sine svigermødre. Burde det ikke være omvendt, siden kvinner mener kvinner er generelt bedre på kommunikasjon og omsorg mm? Anonymkode: 30f4b...037
Jadaomatte Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Han må vel bestemme seg hvordan han vil ha det? Skjønner at han av ønsketenkning vil ha ett stort bryllup med masse familie som er glad i en, rundt seg, men han må greie å innse at slik er det ikke. Han bør droppe den heksa av en mor og invitere resten av familien. Han høres ut som om han trenger hjelp til å komme seg bort fra henne, hun ødelegger han.
AprilLudgate Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Jeg forstod ikke: Vil han selv ikke reise bort? Vi giftet oss alene i utlandet selv om det ikke var noen konflikter/problemer osv. Høres stusselig og veldig understrekende ut mtp situasjonen med vanlig bryllup - betale stor sum for å invitere noen ukjente fettere osv og en dritkjip mor man ikke vet hvordan oppfører seg den dagen og tiden rundt. Blir jo kjempehyggelig om dere reiser bort, med eller uten forlovere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at moren er et monster fordi jeg hører hvordan hun snakker til han i telefonen når hun ikke vet at jeg er tilstede, og han har vist meg meldingene hun har sendt han. Ting som "du skulle aldri vært født, du er ubrukelig, ingen vil ha deg" går igjen. Så ja, hun er et monster. Han vil at jeg skal møte familien hans, men om jeg møter feks kusinen, vet han at moren hans kommer til å bli dødelig fornærmet fordi hun ikke har møtt meg først. Forsåvidt et typisk trekk fra mennesker som har et behov for å kontrollere andre. Hun har absolutt et enormt kontrollbehov og trenger å kontrollere omgivelsene slik at folk oppfatter henne på best mulig måte. Han ønsker ikke at det skal smelle tilbake på han, men (og nå svarer jeg kanskje i grunn på mitt eget spm), kanskje vi bare må bite i det sure eplet og få det unnagjort om han virkelig vil ha et bryllup med familie tilstede? Ellers er han utrolig omtenksom og kjærlig. Veldig empatisk og jeg har aldri sett han sint. Han blir heller frustrert enn sint, selv i situasjoner som ellers skulle tilsagt at aggressive mennesker hadde mistet besinnelsen. Så ja, han er stabil. Nå er forsåvdit ikke spørsmålet om jeg bør gifte meg med han, da det ikke er oppe til diskusjon. Det er heller mer hvordan den dagen skal feires, og her tror jeg som nevnt over at jeg har svart på mitt eget spørsmål. Anonymkode: b17fd...77f Hei TS, Jeg har en potensiell svigerfar som er av samme ulla som din kommende svigermor. kjæresten min sin far har slått barna sine når de var små ( mest da sin sønn, som er min kjæreste ) Og han er utrolig syk og forvirret og manipulerende. Jeg har møtt han en gang, og da måtte jeg passe på meg selv hele tiden, fordi han var på som en hauk og lette etter svake tegn i meg. Jeg har aldri møtt en vassekte psykopat før, men jeg visste at han var det. Jeg blir så utrolig beskyttende ovenfor kjæresten min. Jeg blir SÅ STERK. og det er så utrolig vondt at han ble utsatt for sånt misbruk og vold. Har grått når han har fortalt, og noen ganger er det som at jeg hører det i hodet mitt og kjenner frykten i hjertet. Og det er noe vi må leve med. Det er ikke lett det her TS. Men en viktig ting å kunne når man skal anses med en psykopat, er å være Grey rock. Du må dele så lite om deg selv så mulig, distrahere, forvirre og ikke bite på når psykopaten prøver å virke stakkarslig, eller prøver å gasligthe deg til å tro at du er; skummel, falsk, slem, frekk, osv. Du må ta alt de sier som tull og tøys. Alt preller av. Og eneste grunnen du snakker med dem for, det er kjæresten din. Anonymkode: 739cb...b97
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Og TS det er ikke så mange her på KG som forstår hva vi hanskes med. Som de skriver over " er ikke alle svigermødre ille da" De forstår ikke at det finnes skikkelig ekle fæle folk fordi det er ikke så mange som opplever slike mennesker. Frekke eller ego mennesker finnes det flust av, men psykopater er mer sjeldne. Derfor får du ikke så mange gode svar her. Anonymkode: 739cb...b97
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 20.43): Og TS det er ikke så mange her på KG som forstår hva vi hanskes med. Som de skriver over " er ikke alle svigermødre ille da" De forstår ikke at det finnes skikkelig ekle fæle folk fordi det er ikke så mange som opplever slike mennesker. Frekke eller ego mennesker finnes det flust av, men psykopater er mer sjeldne. Derfor får du ikke så mange gode svar her. Anonymkode: 739cb...b97 Tusen takk for svar og støtte. Jeg også merker at jeg er beskyttende ovenfor kjæresten. Er utrolig sårende å vite hvordan hun behandler han, og den oppveksten han har hatt. Selv er jeg en sterk person med beina godt plantet i jorda. Har høy selvtillit og har brukt lang tid på å finne den ekte kjærligheten, enda så klisjè det høres ut. I mitt forrige eksteskap som ble brutt i 2010 var jeg ung og hadde veldig lav selvtillit. Jeg brukte lang tid på å bygge meg opp og forstå at jeg fortjente å bli elsket. De siste 13 årene har jeg vært i 3 forhold der jeg ikke følte at kjæresten levde opp til de forventingene jeg hadde satt til hvordan jeg ønsket å bli behandlet. Kjemien stemte heller ikke. Jeg har i tillegg adhd og sliter med Rejecetion Sensitivity Dysphoria, så det at jeg i det hele tatt har funnet noen som jeg vet aldri hverken vil såre eller forlate meg betyr så inderlig mye. Jeg ønsker han virkelig alt det beste, og når han sier han vil ha et bryllup så skal han få et bryllup. Men hvordan den ender opp gjenstår å se. Takk for Grey Rock tips. Igjen: adhd: deler for mye om meg selv, så der må jeg være forsiktig. Masse lykke til til deg ❤️ Anonymkode: b17fd...77f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 On 4/10/2023 at 6:39 PM, AnonymBruker said: Han vil at jeg skal møte familien hans, men om jeg møter feks kusinen, vet han at moren hans kommer til å bli dødelig fornærmet fordi hun ikke har møtt meg først. Anonymkode: b17fd...77f Gjør det noen forskjell om hun er et dødelig fornærmet monster eller bare et normalt monster? Anonymkode: cff5f...a21 2
Honey Dew Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Det er bare å la være å invitere henne det. Det er deres bryllup og det er dere som bestemmer gjestelisten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 Men hva er problemet? Derre inviterer selvsagt ikke denne moren. Så hva er problemet igjen? Anonymkode: 36d1c...53c 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 On 4/10/2023 at 7:11 PM, AnonymBruker said: Hvorfor finnes det ikke forferdelige svigerfedre? Side opp og side ned om svigerdøtre som hater sine svigermødre. Burde det ikke være omvendt, siden kvinner mener kvinner er generelt bedre på kommunikasjon og omsorg mm? Anonymkode: 30f4b...037 De finnes. Jeg har én av dem, men det er det kun jeg som mener siden resten av slekta mener det ikke er hans feil, men kona hans. Det er godt mulig han var bedre før, og det er godt mulig han forandret seg da han fikk ny partner, men han er like fullt ansvarlig for egne handlinger etter min mening. Anonymkode: b3535...142
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 Ts. Et slikt menneske hadde jeg rett og slett kuttet kontakten med. Tenk om dere får barn, og barnet er nødt til å omgås et slikt menneske kun fordi dere er redde for at hun lager styr. Mye bedre (og enklere) å kutte kontakten FØR barn er et tema. Og her snakker jeg av erfaring, for her ble kontakten med svigerfar og hans fru kuttet først etter barn, og det var helt grusomt for det var ikke måte på hvor grusomme vi var som nektet en nybakt bestefar å komme rett på fødestua. Anonymkode: b3535...142 1
Gjest ti10 Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 Mt3 skrev (På 10.4.2023 den 10.35): Hvordan vet du at hans mor er ett monster når DU aldri har møtt henne? Stoler du alltid 100% på det andre sier? Det hele høres helt teit ut. Han VIL altså ha ett tradisjonelt bryllup der familie inviteres, du får ikke møte hans mor pga at hun er ett monster. Men samtidig så har du ikke fått møte noen fra øvrig familie, fordi du må møte mor først, altså så vil dere aldri kunne holde bryllupet. Jeg er enig i at man ikke skal ta absolutt alt man hører for god fisk, men når man har kommet så langt at man skal gifte seg med en person, er det naturlig at man faktisk tror på en partner som forteller om fysisk og psykisk misbruk i barndommen. Jeg ville vel si at det er et rødt flagg andre veien hvis man avfeier slike betroelser som tull og løgn. Når det er sagt, må jo TS og mannen finne ut av hva som er realistisk når det gjelder å ha et stort, tradisjonelt bryllup.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 18.39): Jeg vet at moren er et monster fordi jeg hører hvordan hun snakker til han i telefonen når hun ikke vet at jeg er tilstede, og han har vist meg meldingene hun har sendt han. Ting som "du skulle aldri vært født, du er ubrukelig, ingen vil ha deg" går igjen. Så ja, hun er et monster. Han vil at jeg skal møte familien hans, men om jeg møter feks kusinen, vet han at moren hans kommer til å bli dødelig fornærmet fordi hun ikke har møtt meg først. Anonymkode: b17fd...77f Hvorfor har han i det hele tatt kontakt med henne når hun oppfører seg sånn? og hvorfor bryr han seg om hun blir dødelig fornærmet? Jeg hadde tatt vare på meldingene, og hadde glatt vist dem til kusiner, tanter osv om det kommer kommentar på hvorfor han ikke har kontakt med sin mor. Anonymkode: abef9...2ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå