AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Mannen min har en bestekompis (la oss kalle han Tom) som er forlovet med en dame (la oss kalle henne Trine). Jeg har definert dette som et vennepar i snart 4 år nå. Vi har ikke møttes ofte sammen alle 4, men med jevne mellomrom. Det har vært veldig hyggelig når vi faktisk har møttes. Ved én anledning har Trine og jeg møttes uten våre respektive menn - dette på hennes initiativ. Jeg hadde inntrykk av at vi begge syntes det var hyggelig, men det ble med den ene gangen. (Hun var bedt i utdrikningslaget mitt, men kunne ikke komme, og hun deltok i babyshoweren som ble arrangert for meg i fjor høst). Jeg skriver dette bare for å illustrere at vi har hatt en slags relasjon. I kraft av min utdanning har jeg hjulpet Trine (periodevis ganske mye) gjennom hennes videreutdanning. Jeg har hjulpet henne å løse oppgaver og jeg har lånt henne en bok. Boka lånte hun høsten 2021. Nå er det et familiemedlem av meg som har begynt på samme utdanning som jeg har gjennomført, og har spurt meg om å få låne den aktuelle boka. Jeg sendte derfor melding til Trine og spurte om hun var ferdig med boka, slik at jeg kunne låne den videre. Hun bekreftet dette, uten å ta initiativ på hvordan hun skal levere boka tilbake. Jeg sendte derfor melding hvor jeg presiserte at jeg bare vil ha den tilbake hvis hun er helt ferdig med den, og spurte om hun og/eller Tom skal til byen jeg og min mann bor i i nærmeste fremtid (Jeg vet at søsteren til Trine også bor her). Denne meldingen sendte jeg for 1,5 uke siden. Hun har ikke giddet å åpne den en gang. Jeg vet hun er aktiv på den plattformen jeg sendte meldingen, så det er ikke snakk om at hun ikke har sett den/glemt den e.l. Er det jeg som mangler sosiale antenner her, eller er det hun som ikke har folkeskikk? Jeg har prøvd å være hyggelig med henne og danne en relasjon siden våre menn er bestekompiser, men jeg føler hun bare bruker meg når jeg kan gjøre nytte for meg, og utover dette er jeg en dritt under skoen for henne... Anonymkode: 0869e...abd 2 5
Pippi Lotta Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Så frekt! Hun høres ikke hyggelig ut i det helle tatt. Har du snaket med mannen din om det? Han kan jo purre lit forsiktig til kameraten, han bør jo få vitte hvordan dama oppfører seg. 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 La oss kalle deg Mari. Anonymkode: e231a...234 12
Btw Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Det er Trine som ikke har sosiale antenner. Lite frekk hun.🙄 Send heller en melding til Tom og vær litt uskyldig tonen "Hadde du mulighet til å hjelpe meg med boken? Har sendt melding til Trine men tror hun er for opptatt til å se meldingen. Tusen takk på forhånd". Og så gjør du ikke Trine en tjeneste mer i hvertfall til hun har gjort opp for seg. 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Kanskje hun har rota den bort og er flau over det. Kanskje hun har mye på gang akkurat nå og skal finne den frem når hun er ledig. Anonymkode: b8523...6d1 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Hun er frekk, men ikke sikkert det er rettet spesielt mot deg. Noen folk er bare skikkelig sløve.. Anonymkode: 41fc6...552 7
Daria Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 At hun ikke engang svarer på meldingen er sløvt. Men hvis jeg hat lånt bort en relativt uviktig ting til noen over lengere tid uten avtale om når den skal returneres og plutselig finner ut at jeg trenger å få den tilbake, ville jeg sett det som mitt problem for å ordne henting/overlevering, ikke forventet at den andre skulle ta ansvar for det. Jeg synes du legger i overkant mye i dette når du mener hun behandler deg som dritt under skoen på grunn av dette - det er bare en bok... 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Hun har mistet boka/solgt den/gitt den bort/lånt den bort. Anonymkode: 9f15e...c95 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Jeg tipper hun har mistet den eller sølt kaffe eller noe sånt og er for flau til å si det. Anonymkode: 87f09...e27 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 De du ikke ville i bryllup til? Anonymkode: 3f468...277 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (7 timer siden): At hun ikke engang svarer på meldingen er sløvt. Men hvis jeg hat lånt bort en relativt uviktig ting til noen over lengere tid uten avtale om når den skal returneres og plutselig finner ut at jeg trenger å få den tilbake, ville jeg sett det som mitt problem for å ordne henting/overlevering, ikke forventet at den andre skulle ta ansvar for det. Jeg synes du legger i overkant mye i dette når du mener hun behandler deg som dritt under skoen på grunn av dette - det er bare en bok... Men det er vel ganske normalt å legge til grunn at man har en stilltiende forståelse om at en ting man låner (bort) skal leveres tilbake? Jeg har ikke satt som krav at hun skal komme til meg med den, men jeg har stilt et spørsmål. Dette med "dritt under skoen" baserer seg på det totale bildet - ikke bare dette med boken. Dere som tror hun har gjort noe med boken/ikke har kontroll på hvor den er; tenker dere at det er en unnskyldning for å oppføre seg slik hun gjør? Vi har da voksne mennesker, har det skjedd noe med boken så går det helt fint. Jeg bare forventer og ønsker å bli behandlet med normal folkeskikk og respekt... Anonymkode: 0869e...abd 3 1 1
Hedda-78 Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Jeg synes du overtenker. Det er en melding, fort gjort å glemme å svare. Ring henne i stedet, da får du kjappere svar på det du lurer på. 14 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 Hedda-78 skrev (17 minutter siden): Jeg synes du overtenker. Det er en melding, fort gjort å glemme å svare. Ring henne i stedet, da får du kjappere svar på det du lurer på. Som jeg skrev: jeg har håndfaste "bevis" på at hun er aktiv på den aktuelle plattformen. Jeg tror ikke det spøtt på at hun har glemt å svare, for den meldingen ser hun nok hver gang hun er aktiv. Anonymkode: 0869e...abd 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Ring henne om det er så viktig med den boka. Anonymkode: e832a...b05 2
Hedda-78 Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som jeg skrev: jeg har håndfaste "bevis" på at hun er aktiv på den aktuelle plattformen. Jeg tror ikke det spøtt på at hun har glemt å svare, for den meldingen ser hun nok hver gang hun er aktiv. Anonymkode: 0869e...abd Men du har jo ikke fått svar på det du lurer på. Så da må du jo kontakte henne igjen uansett, samme hva som er grunnen til at hun ikke har svart. Ring henne. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Nei - det er egentlig ikke SÅ viktig med den boka. Familiemedlemmet mitt har nok ressurser til å kjøpe den eller låne den av noen andre. Jeg kan heller ikke se at jeg skriver at det er boka som er viktig. Problemstillingen er om det er hun eller jeg som har manglende sosiale antenner fordi jeg reagerer på oppførselen hennes. Og igjen; det er ikke hendelsen med denne boka isolert sett som har fått meg til å lure. Anonymkode: 0869e...abd 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Men du har jo ikke fått svar på det du lurer på. Så da må du jo kontakte henne igjen uansett, samme hva som er grunnen til at hun ikke har svart. Ring henne. Hvor er det jeg skriver i innlegget mitt at det er så forferdelig viktig å få den boka? Ja, jeg vil gjerne ha den så jeg kan låne den videre. Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg; det er oppførselen hennes som er det sentrale. Anonymkode: 0869e...abd 2 1
Hedda-78 Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er det jeg skriver i innlegget mitt at det er så forferdelig viktig å få den boka? Ja, jeg vil gjerne ha den så jeg kan låne den videre. Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg; det er oppførselen hennes som er det sentrale. Anonymkode: 0869e...abd Ok, jeg trodde innlegget handlet om å få tilbake boka. Hvis det ikke er viktig med boka, så lar du bare være å ta initiativ til mer kontakt med henne. Så ser du bare an hva som skjer. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Har det skjedd noe mer? Synes ikke denne episoden i seg selv var noe gale egentlig. Litt frekt ja, men kan jo faktisk hende at hun ikke har sett meldingen din (har skjedd ofte med meg i f.eks. Messenger). Anonymkode: 5ab7e...950 2
Anonymbruker*** Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 Jeg ser mange andre avfeier hele situasjonen i tråden her. "Om man har lånt bort noe kan man ikke forvente å få det returnert uten litt kamp", say whaaat... Personlig er jeg ganske på ballen når jeg har lånt noe av andre ved mindre de spesifikt sier at det ikke er så nøye og jeg nærmest får inntrykket av at jeg kan beholde tingen. Ellers tar jeg gjerne initativ til å levere tilbake og er kjapp om det blir etterspurt av eier. For meg handler det om respekt for andres eiendeler og den tilliten/omsorgen de viste meg når de lånte det vekk. 8 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå