AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Har ei jente på 2,5 år som bruker 98 i klær. Har funnet en del ull i denne størrelsen, men ser på vårklær osv at det nesten ikke er mulig å finne body i større enn 92😅 Planen er å bli bleiefri i løpet av sommeren, så kanskje like greit å ikke kjøpe inn likevel. Spørsmålet er hvordan dere kler barna? Tidligere har jeg brukt body under joggedresser osv for å holde bleia på plass. Er det vanlig å bruke t-skjorte under gensere eller rett på huden? Personlig så bruker jeg kun bh (ikke t skjorter osv) under collegegensere o.l .. men vet ikke hva som er vanlig😅 Anonymkode: 76a5e...43c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Kler ungen slik jeg kler meg selv. Vi brukte bare body og bukse tidligere, og byttet ut med genser når vi sluttet å kjøpe body. Tror det bare er en vanesak for oss foreldre. Vi sluttet med body rundt 1 års alderen og aldri vært noe problem. Bruker tynne ullgensere for det meste, uten noe hverken under eller over når vi er innendørs. Anonymkode: 9b44c...10e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Vår på 2,5 bruker 92, men vi bruker likevel ikke body lenger, selv med bleiebarn, kun ulla som har body. 🤷🏼♀️ Er kanskje smak og behag? Anonymkode: 9b6f2...18d 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Har to barn i hver sin ende av skalaen, den eldste brukte 104 da hun sluttet med bleier (stor for alderen), hadde arvet bodyer helt opp til 104 heldigvis. Synes bodyer var best til å holde bleien på plass gjennom dagen. Den yngste er liten for alderen og brukte str 80 da hun sluttet med bleie. Var utfordrende å finne klær som ikke var body den gangen. Du kler ungen din akkurat som du vil, men det skal være mulig å finne bodyer i både 98 og 104😊 Anonymkode: 7a95a...68b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Når våre har sluttet med body har vi brukt tynne langermede gensere. Bortsett fra sommer, da har vi brukt t-skjorte og hatt med en genser til å ta over hvis det er litt kjølig ute. Anonymkode: 924ee...88d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Har ei som bli 2 i sommer. Hun bruker str 92, men etter at 86 var utvokst sleit vi med å finne gode bomullsbodyer som passer kroppen hennes (kan ikke bruke ull mot kroppen), så da gikk vi over til tights og korte bomullskjoler/tunika som er lange nok til at de ikke sklir opp på ryggen og magen, men korte nok til at det ikke krøller seg i vogna og under dress og mellomlag. Eldste brukte bare ull i den perioden, da det ble sommer og str 98 var riktig str gikk det fint med vanlig genser/t-skjorte. Har aldri brukt to lag inne, så brukte bare tynn bomullsgenser. Anonymkode: bd1a4...704
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Brukte undertrøyer. Undertrøyer eller t-skjorte under genser. Brukte mye tynne, langermede gensre/t-skjorter. Anonymkode: b1538...b8d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Sluttet med body en god stund før min sluttet med bleie, for jeg synes det er mye enklere å kle på bukse og genser når hun begynte å stå. Brukte "trusebleie" eller hva jeg skal kalle det (up and go) så det var ikke et problem å få bleia til å holde seg på plass. Collagegenser går fint rett på huden. Men min har aldri likt tjukke gensere (ikke strikkagensere heller). Kanskje fordi de fort blir stive ved vask. Så alt hun har av langermet er tynne. Hun fryser sjelden, så vi har ikke behov for tjukkere. Bruker ullundertøy høst og vinter. Anonymkode: 29df6...2e9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Glemte å skrive at jeg selv liker tjukke collegegensere, og jeg pleier stort sett å ha t-skjorte under fordi jeg ofte blir varm utpå dagen. Så det kan vel være et poeng... Jeg tenker at to lag fort blir varmt for aktive barn, men siden du har god erfaring med body + genser så bør jo det gå fint med t-skjorte og genser også. Anonymkode: 29df6...2e9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har ei jente på 2,5 år som bruker 98 i klær. Har funnet en del ull i denne størrelsen, men ser på vårklær osv at det nesten ikke er mulig å finne body i større enn 92😅 Planen er å bli bleiefri i løpet av sommeren, så kanskje like greit å ikke kjøpe inn likevel. Spørsmålet er hvordan dere kler barna? Tidligere har jeg brukt body under joggedresser osv for å holde bleia på plass. Er det vanlig å bruke t-skjorte under gensere eller rett på huden? Personlig så bruker jeg kun bh (ikke t skjorter osv) under collegegensere o.l .. men vet ikke hva som er vanlig😅 Anonymkode: 76a5e...43c Jeg brukte kortermed/singletbodyer under bukse/genser til eldste sluttet med bleie på dagtid. Da brukte hun vel 98? Kjøpte bodene på HM. Anonymkode: ee35e...13d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Bruk truse/romper, eller lignende mellom bleia og buksa for å holde bleia på plass. Anonymkode: fe2da...b48
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Min sluttet med bleier da hun var 2,5. men vi hadde likevel sluttet med body og startet med vanlig genser en god stund før det. Om problemet er at bleia ikke sitter på plass kan du jo kjøpe inn truser og ta utenpå bleia? Ungen skal vel slutte med bleie etterhvert og trenger jo da truser uansett. Anonymkode: cccc7...95e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 Ullsinglet og bmullsgenser. Truse over bleia. Anonymkode: bddf3...973
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Hatet body , truse har vi heller aldri brukt over bleie, helt meningsløst å gjøre det spør du meg. vi har brukt t-skjorte og genser Anonymkode: 435eb...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå