Gå til innhold

Noen som prøvde å drepe meg eller, med å plante sko i trappa.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et besøk som la skoene på toppen av kjellertrappa. Altså det er en dør man åpner så trapp rett ned så man ser ikke at sko ligger i øverste trinnet da øverste trinnet er sånn 15 cm fra dørstokken. Holdte på å gå i de på vei ned for et par dager siden, og i går sto de MIDT i trappa, og i kjelleren vår er det ganske dårlig belysning, det vet personen godt.

Så jeg gikk på tyynet ned og smalt rett i en komfyr med hodet mitt først, som sto 1,5 m fra bunnen av trappa, sykelig kul i hodet, verker helt ekstremt i ettertid osv. Klarte å bremse litt med å skrape meg i sideveggene men alt fikk så fort.

Skjønner ikke tankegangen på å sette sko sånn!! Har opplevd dette før også, og sagt i fra men denne gangen gikk jeg på tryne og måtte ta egenmelding i går og i dag. Er så sabla irritert å tenker at det nesten er drapsforsøk. 

Anonymkode: 12292...b7b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få bedre lys i trappa så det ikke skjer igjen.

Anonymkode: 329e0...11d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er normalt å sette sko(eller noe som helst) i trapper?? Midt i?? Er ikke alle som kikker ned i trapper om man går selv om det er god belysning! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er normalt å sette sko(eller noe som helst) i trapper?? Midt i?? Er ikke alle som kikker ned i trapper om man går selv om det er god belysning! 

Jeg har for vane å se hvor jeg setter føttene mine, spesielt i en trapp. Hvor har du blikket når du går?

Står ofte ting i trappa vår som må settes til side (brød som skal i fryseren, en balje med klær osv)

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne funnet på å satt dem i trappa hvis vedkommende må ta av skoene like nedenfor der, uten tilgang på skohylle/noe lignende. Så kanskje du skal kjøpe bedre lys og skohylle, siden det ikke er første gang.

Anonymkode: 03808...15a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er trappa som er problemet! Ikke skoene. Skaff bedre lys. Legg på antiskli-list og sett opp håndløper til å holde seg fast i. Er du sikker på at den trappa er bygget etter standarden om hva som er lovlig?

Anonymkode: 4f6ab...1d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde et besøk som la skoene på toppen av kjellertrappa. Altså det er en dør man åpner så trapp rett ned så man ser ikke at sko ligger i øverste trinnet da øverste trinnet er sånn 15 cm fra dørstokken. Holdte på å gå i de på vei ned for et par dager siden, og i går sto de MIDT i trappa, og i kjelleren vår er det ganske dårlig belysning, det vet personen godt.

Så jeg gikk på tyynet ned og smalt rett i en komfyr med hodet mitt først, som sto 1,5 m fra bunnen av trappa, sykelig kul i hodet, verker helt ekstremt i ettertid osv. Klarte å bremse litt med å skrape meg i sideveggene men alt fikk så fort.

Skjønner ikke tankegangen på å sette sko sånn!! Har opplevd dette før også, og sagt i fra men denne gangen gikk jeg på tryne og måtte ta egenmelding i går og i dag. Er så sabla irritert å tenker at det nesten er drapsforsøk. 

Ansvaret er ditt som vet at trappen er farlig uten å gjøre noe med det og ikke gidder sette opp skikkelig lys. Så tafatt. Den trappen venter tydeligvis på neste offer uten at du gjør noe med saken. 

Anonymkode: 4b58a...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ikke normalt å slenge fra seg skoene midt i trappa. Og iallfall ikke når man er på besøk hos andre. 

Anonymkode: 205a3...57e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvem i all verden vil finne på noe så idiotisk? Snakk med vedkommede om det, og be h*n slutte. Fortell hva som skjedde. Hvis mulig, lås kjellerdøren. Det er IKKE din feil! 

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så gjesten din åpnet døra til kjelleren og satte fra seg skoene sine midt på et trappetrinn, i stedet for å sette dem i gangen? Det var en merkelig ting å gjøre. Det hender jeg setter fra meg sko i trappa selv, men det er en trapp som er åpen (uten dør), og jeg setter skoene på siden der man ikke går.

Hvordan reagerte besøket ditt når du falt? Visste personen at du skulle ned i kjelleren mens vedkommende var på besøk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er trappa som er problemet! Ikke skoene. Skaff bedre lys. Legg på antiskli-list og sett opp håndløper til å holde seg fast i. Er du sikker på at den trappa er bygget etter standarden om hva som er lovlig?

Anonymkode: 4f6ab...1d6

Få det inn på lista.

Anonymkode: e0cce...58a

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en skummel trapp, du burde passe bedre på.  God bedring!

Anonymkode: 865f9...4ef

Skrevet

Vi har kattematen i øverste trinn i trappa, så den er utenfor rekkevidde for små barnehender. Min husregel er å ALDRI sette beina et sted uten å se ned først, for er det ikke kattemat så er det garantert en leke av noe slag der...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lyset over trappa er sånn som er dårlig i starten så lyser den greit etterpå, funker ikke med annen lyspære og ikke vet jeg hvorfor. 

Jeg har for vane å se hvor jeg setter føttene mine, spesielt i en trapp. Hvor har du blikket når du går?

Står ofte ting i trappa vår som må settes til side (brød som skal i fryseren, en balje med klær osv)

Jeg hadde en slik vane da barna bodde hjemme men nå er det ikke småbarn her lenger. Tenker det er svært uryddig å plassere noe i trapper. Jeg henger ikke med hode ned i trappa, da ender jeg med stiv nakke. Jeg går å vasker klær å tørker de i kjelleren, så noen dager blir det mange turer ned trappa. Mitt besøk var nede å vasket sine egne klær når jeg var på jobb (gjør alltid det hos meg, sikkert for å spare strøm hjemme). Jeg har alltid vært veldig ryddig av meg, hvis det skal være rot noen plass når jeg har liten tid til husarbeid så er det snakk om spise/stuebordet eller kjøkkenbenken.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (10 timer siden):

Så gjesten din åpnet døra til kjelleren og satte fra seg skoene sine midt på et trappetrinn, i stedet for å sette dem i gangen? Det var en merkelig ting å gjøre. Det hender jeg setter fra meg sko i trappa selv, men det er en trapp som er åpen (uten dør), og jeg setter skoene på siden der man ikke går.

Hvordan reagerte besøket ditt når du falt? Visste personen at du skulle ned i kjelleren mens vedkommende var på besøk?

Personen hadde reist. Har ikke snakket med han siden. De skoene som lå i trappa er noen ekstra store joggesko jeg har hatt liggende som er nedtråkka, bruker den i kjelleren pga kaldt gulv, og til tider litt møkkete. Det er de som har blitt lånt og satt midt i trappa.. 

Ansvaret er ditt som vet at trappen er farlig uten å gjøre noe med det og ikke gidder sette opp skikkelig lys. Så tafatt. Den trappen venter tydeligvis på neste offer uten at du gjør noe med saken. 

Anonymkode: 4b58a...73a

Eh? Trappa er godkjent. Hvordan kan jeg gjette meg til at gjester går ned i kjelleren for å vaske sine egne klær når jeg er på jobb, og låner joggeskoene mine som blir plassert midt i trappa.?? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den største idioten er den som satte skoene øverst i trappen.

Å sette fra seg sko foran inngangsdører er idiotisk. Veldig lett å snuble for den som skal ut i en fei eller hvis det er dårlig lys.

Sko skal stå i skohyllen!

Anonymkode: 5641f...f1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi gjør alltid det om noe skal bæres ned. Vi har en fin ting som heter øyne. 

I ditt tilfelle ville jeg bare tenkt at personen bare har lånt de, glemt å ta de av, kommet på det, og satt de der slik at du enkelt skal se det neste gang du får bruk for de. 

Merkelig ting å automatisk tenke at det er gjort for å drepe... Er det forholdet du har til venner/familie? 

Anonymkode: d2a6c...078

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Personen hadde reist. Har ikke snakket med han siden. De skoene som lå i trappa er noen ekstra store joggesko jeg har hatt liggende som er nedtråkka, bruker den i kjelleren pga kaldt gulv, og til tider litt møkkete. Det er de som har blitt lånt og satt midt i trappa.. 

Eh? Trappa er godkjent. Hvordan kan jeg gjette meg til at gjester går ned i kjelleren for å vaske sine egne klær når jeg er på jobb, og låner joggeskoene mine som blir plassert midt i trappa.?? 

Men da er jo det forklaringen. Fyren har ikke prøvd å drepe deg. Han bare lånte kjellerskoene dine, og tok dem av seg øverst i trappa. Han har sikkert ikke reflektert over plasseringen overhode. Så dette var bare et uhell etter at låneren ikke så for seg at du ville gå ned trappa uten å se deg for. Han satte skoene lett tilgjengelig for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Rene mordmysteriet dette. Hvor mange mistenkte er det ts? Bør du sjekke om kaffen din er forgiftet også? Kan noen ha satt opp en felle et sted, en planke er løs, dolokket er plutselig på skeiva.. og noen, noen har lagt rare skriblerier i strikketøyet ditt. Og godteripapir i bilen din. 

Anonymkode: 4ecb2...d44

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Ikke akkurat samme problemet her, men samboer setter alltid skoene sine rett innenfor inngangsdøra! Har holdt på å tryne flere ganger. Skostativet står rett ved! 

Anonymkode: 42d23...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...