Gå til innhold

Tok AQ-test online og fikk 28. Ta det videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok en AQ-test online og fikk 28 av 50. Det står at får en mellom 26 og 32 har en noen autistiske trekk.

Noe vits å gå videre med det og få en ordentlig utredning?

Anonymkode: 17c6d...e31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har vi trekk av diagnoser, det betyr ikke nødvendigvis at vi faktisk har diagnosen(e) vi har trekk av. 

Jeg har tatt en slik test på nettet jeg også, og fikk samme score som deg. Så jeg spurte psykologen min om jeg kunne ha en form for autisme, da sa hun det jeg skrev over.

Om du skal ta det videre eller ei er jo opp til deg selv. Føler du at det er noe annerledes med deg? Hvordan fungerer du sosialt? Har du hang-ups på enkelte ting? Hvordan tåler du plutselige forandringer? Dette er spørmål du kan stille deg selv, og så kan du eventuelt snakke med fastlegen din.

Anonymkode: df7dc...399

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Autistiske trekk har alle. 

Anonymkode: 66c67...492

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange autistiske trekk uten at jeg trenger å ta noen test for å finne ut at jeg har det 🤣 Siden jeg klarer meg fint i livet og har jobb osv, har jeg ingen behov for å få en diagnose på papiret da en slik diagnose nok kan være mer til ugagn enn til nytte mtp forsikringer o.l.

Anonymkode: b447d...3f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Diagnosen skal vel egentlig kun gis ut om man har et behov for hjelp og støtte. 

Anonymkode: 235ce...d3b

Skrevet

Bare hvis du selv synes du har behov for diagnose for å få hjelp og støtte til å fungere bedre i livet ditt.  Hvis du fungerer bra som du gjør, trenger du ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 35 på AQ og er i tenkeboksen. Har en del utfordringer og sliter med å stå i jobb uten tilrettelegging.

Dersom du fungerer greit og har det bra er det vel ikke vits i å bruke ressurser på å utrede.

Anonymkode: 47102...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...