Gjest Spacegirl Skrevet 2. januar 2006 #1 Skrevet 2. januar 2006 Jeg bare lurer, for nevøen min på 2 1/2 år kunne absolutt trengt en klipp. Det er vanskelig å få dette skikkelig til hjemme. For det første er han veldig hårskjær, så han liker ikke at noen holder på med håret hans. Og så blir han så fort utålmodig og nekter å sitte i ro. Så jeg tenkte at det hadde kanskje fungert bedre hos en frisør, for han er litt sjenert. Ikke mye, men nok til at han er endel roligere blant fremmede, og sannsynligvis vil sitte i ro hos frisøren. Og så kunne frisøren fått beskjed om å være forsiktig og ikke lugge. Men tar frisører imot så små barn?
marta Skrevet 2. januar 2006 #2 Skrevet 2. januar 2006 Jada! Frisører tar imot små barn. De fleste frisører har vertfall en stol som er tilpasset barna slik at de kommer høyt nok opp. Mange har også tv/filmer som barna kan se på mens de blir klippet. Dette for å holde dem iro. Jeg klippet lillegull førstegang da hun var 1 1/2 år tror jeg det var.
Gjest Gjesta Skrevet 2. januar 2006 #3 Skrevet 2. januar 2006 Ja det gjør de. Min datter var to år, hun skulle være brudepike og har langt hår, så det var godt å få det stelt litt. Men det er lurt å ringe og avtale med noen som er flink med barn.
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Lillebanan var 10,5 mnd da han var til frisøren første gang. En spennende opplevelse for ham i allefall. (og da MÅTTE han klippes pga langt hår over alt - så nesten ut som en jente)
Gjest Fruktfat Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 bare vær klar over at resultaten kanskje ikke blir like bra som på dere selv... en liten unge sitter ikke stille i en halvtime. mange har ikke forståelse for at vi ikke vil legge saksa inntil huden på små barn og klippe rundt øret og nakke -noe vi må for at det skal bli perfekt- dette er jo selvfølgelig fordi vi ikke vil klippe i huden og gjøre det til en lite hyggelig opplevelse for barna. saksene vi har er ikke sløve kjøkkensakser, bladene er skarpe som barberblad, og det er kombinert med tynn, myk barnehud..vel..
loffen Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Gutten min er 4, og vil ikke klippes. Har prøvd hos frisør, og han nektet plent. Ingen vits med tvang tenker jeg. Han har latt meg få lov to ganger, mens han selv ha sittet i badekaret.(med vann og bobler..) Det var ikke lett, men alle andre trodde han han hadde vært hos frisør begge gangene så det så vel ikke så verst ut. Han er veldig stolt av de lyse fjonete lokkene sine han. Og så lenge det ikke er alt for langt, får han lov å beholde dem. Han er jo så søøøt!
Gjest Madeline Skrevet 4. januar 2006 #8 Skrevet 4. januar 2006 Poden var 1,5 år første gang han var hos frisøren. Det gikk faktisk veldig bra. Han som aldri klarte og sitte i ro mer enn et par minutter av gangen hjemme, satt faktisk i ro til frisøren var ferdig.
Rusket Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Mener å huske han var litt over året. Frem til da klippet jeg han selv, foran Teletubbiene eller noe annet gøy på tv. Hadde vel første klippen når han var ca 3 mnd, langhåra som han var/er. Han var faktisk mest rolig hjemme, og jeg syns det var altfor dyrt for barneklipp, så jeg kjøpte en slik klippemaskin på Elkjøp til 300 kr, og den ble fort tjent inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå