Gå til innhold

Slankemedisin?

Fru2020

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mysimba,det et eneste, med mindre du har bmi over 50, da kan enkelte få saxenda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conall skrev (3 minutter siden):

Hva med wegovy? Kan man få den? 

Ikke på blå overhodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (8 minutter siden):

Mysimba,det et eneste, med mindre du har bmi over 50, da kan enkelte få saxenda 

Jeg får dessverre ikke prøve ut Mysimba pga psyken. Jeg har ikke bmi over femti.

Conall skrev (3 minutter siden):

Hva med wegovy? Kan man få den? 

Jeg lurer også på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Ikke på blå overhodet

Men kan man få den på resept av lege ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Conall skrev (1 minutt siden):

Ja, hvis du har høy bmi kan du vel det. Koster ca 40.000 i året, så den er for de rike.

Anonymkode: 79365...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conall skrev (2 minutter siden):

Ja, både wegovy og saxenda kan fås på hvit resept. Jeg får ozempic, det er litt billigere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (14 timer siden):

Ja, både wegovy og saxenda kan fås på hvit resept. Jeg får ozempic, det er litt billigere 

Kan man ikke få ozempic heller på blå resept?

Betyr dette at jeg ikke har mulighet til å få slankemedisin på blå resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan man få disse uten å ha diabetes men en bmi på 28? 

Anonymkode: 10c22...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (14 timer siden):

Av hva min lege, og Overvektspoliklinikken i Moss sier, så har ikke legene lov å skrive ut ozempic til behandling lenger, siden Wegovy finnes som alternativ. 

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Kan man ikke få ozempic heller på blå resept?

Betyr dette at jeg ikke har mulighet til å få slankemedisin på blå resept?

Med mindre du har diabetes, så får du ikke ozempic på blå. Så når du ikke kan gå på mysimba er nok eneste løsning å betale selv i såfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Titania skrev (1 minutt siden):

Av hva min lege, og Overvektspoliklinikken i Moss sier, så har ikke legene lov å skrive ut ozempic til behandling lenger, siden Wegovy finnes som alternativ. 

Med mindre du har diabetes, så får du ikke ozempic på blå. Så når du ikke kan gå på mysimba er nok eneste løsning å betale selv i såfall. 

Det er faktisk ikke lov å skrive om slanking her eller be om råd. Det fikk jeg beskjed om fra eb moderator. Strengt forbudt. 

Anonymkode: 1016e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (3 minutter siden):

Med mindre du har diabetes, så får du ikke ozempic på blå. Så når du ikke kan gå på mysimba er nok eneste løsning å betale selv i såfall

Det er veldig rart at det ikke skal være en eneste slankemedisin for oss med psykiske problemer. Psykiske problemer er jo ofte knyttet til overvekt. Og samfunnet er jo tjent med å få oss ned i vekt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (4 minutter siden):

Jeg får ozempic ihvertfall,  men det har vært tilfeller der dette er skrevet ut på blå uten diabetes, og det er under etterforskning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Det er veldig rart at det ikke skal være en eneste slankemedisin for oss med psykiske problemer. Psykiske problemer er jo ofte knyttet til overvekt. Og samfunnet er jo tjent med å få oss ned i vekt.

Ja. Men det er nå slik det er. Det kan jo hende du har råd til det selv, hvis medisinen gir mindre utgifter til mat

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Det er jo medisin hvis du prioriterer å bruke pengene dine på den. 

Anonymkode: 6a7f5...a29

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo medisin hvis du prioriterer å bruke pengene dine på den. 

Anonymkode: 6a7f5...a29

Det er ikke alle som har den luksus at de kan prioritere hvordan en skal bruke pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Det finnes jo, den er bare ikke subsidiert.

Anonymkode: e954e...4d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan man få disse uten å ha diabetes men en bmi på 28? 

Anonymkode: 10c22...deb

Hvis du har en bmi på 28 vil jeg påstå at du ikke behøver slankemedisin. 

Du skal ned såpass få kilo at den jobben klarer du uten medisin. Slankemedisin har potensielle bivirkninger som man ikke burde ta risikoen på med mindre man skal ned et betydelig antall kilo (15+). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spennende å diskutere dette på ett anonymt forum, istedenfor med lege, ernæringsfysiolog og de som faktisk jobber med dette... 

Du kommer også langt med google, men vær kildekritisk. 

Anonymkode: c5eb0...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...