AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg har hatt tannregulering i 2 år på ungdomsskolen og retainer på baksiden av tennene i underkjeven etter dette frem til for noen måneder siden.Jeg er nå i begynnelsen av 40.Jeg tok den av pga storesmerter og fordi den var lappet sammen av tannlegen der den var knekt og det føltes ikke bra+ det ble oppdaget i en skade i en av tennene.Før jeg tok den av ble det ved en tilfeldighet oppdaget en resorpsjon i roten i en av tennene som hadde retainer på seg.Tannlegen mener dette kan komme av tannreguleringen,eller et slag. Magefølelsen sier at det kommer av retaineren for resorpsjonen er akkurat der den var lappet sammen,og tennene var faktisk limt sammen.Resorpsjonen skal behandles med rotfylling.Jeg har fortsatt veldig vondt i alle tennene der jeg har hatt retainer og det føles virkelig ikke bra i munnen.Må nesten bruke smertestillende daglig og det hele går utover livskvaliteten min merker jeg.Jeg klarer heller ikke spise normalt mer pga av dette.Tannlegen finner ikke helt ut av dette problemet ,men gjør så godt hun kan.Noen som har opplevd lignende og fått hjelp og blitt kvitt problemene?? Anonymkode: 0f563...820 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Jeg ville forsøkt å unngå katastrofetankene til denne ene tannen er rotfylt. Jeg har fått vondt i andre tenner grunnet ett hull i nabotann - og det gav seg når tannen ble fikset. Anonymkode: 9b2c5...a08 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville forsøkt å unngå katastrofetankene til denne ene tannen er rotfylt. Jeg har fått vondt i andre tenner grunnet ett hull i nabotann - og det gav seg når tannen ble fikset. Anonymkode: 9b2c5...a08 Takk for råd!❤️Lett at katastrofetanker kommer når en har hatt problemer i munnen i 8 måneder,og det baller på seg med problemer+ en må vente et halvt år på å få behandling med rotfylling hos spesialist.Men jeg skal prøve å jobbe med tankene.TS Anonymkode: 0f563...820
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 En tann kan gjøre sånn at det gjør vondt i flere tenner. Ville ventet til det som er problemet er fikset, er det enda vondt får du eventuelt ta det da. Anonymkode: df43c...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå