Gå til innhold

Trening etter skulderproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har dessverre hatt lite tid til meg selv som småbarnsmor, og sitter i tillegg hele dagen ved en pc. Har slitt med noe som heter frozen shoulder, og skal nå trene meg opp igjen. Har også hatt flere episoder med senebetennelser og betennelse i de muskelfestene bakpå ryggtavla.

Jeg var aktiv som ung og trente mye da, men har lite erfaring med styrketrening utover at jeg pleide å gå på gruppetimer med noe som het body pump. Jeg har dessverre ikke tid til å gå på treningssenter, så nå har jeg kjøpt meg vekter og skal trene hjemme. Men hvor begynner jeg? Hvordan bør jeg sette opp et program for å trene styrke, kjernemuskulatur og fleksibilitet? Har dere tips til gode treningsvideoer på YouTube? Tenker å trene med lette vekter og lære meg å gjøre øvelsene riktig i første omgang. 

Anonymkode: b0f10...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil nok si at du kan gjøre det meste, men vær litt forsiktig med pressøvelser. Sliter selv med en skulder, og jeg skal love deg at veien tilbake er lang om du bestemmer deg for å ignorere smerten og bare kjøre på.

YouTube har hundretusener av hjemmetreningsvideoer. Bare å starte å søke på engelsk og du kommer ned i et kaninhull der du garantert finner noe du liker.

Men det skal jeg ha sagt: Om skulderen skaper problemer under trening, ikke prøv å løse det selv eller over internett. Gå til en fysioterapeut 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd og feilet mye, med stadig tilbakevendende smerter og betennelser.

Har nå vært smertefri i 4 år, men jeg brukte mye tid med PT og fysio for å finne de riktige øvelsene for meg. Noe av det viktigste for meg var å ha noen som faktisk korrigerte når jeg gjorde noe feil, og som kunne fortelle meg hvilke smerter jeg skulle presse meg igjennom, og når jeg skulle stoppe. 

Anonymkode: f8d50...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...