Gå til innhold

Mat til selskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi skal ha konfirmasjon. Sitter å planlegger hva vi skal ha av mat. Har tenkt å bestille spekemat. Men siden det også er barn tilstedet tenkte jeg å ha medisterkaker på bordet også (det veit jeg er en slager). Samtidig tenkte jeg å lage en gryte, f eks chili con carne m/brød og tortilla chips til. 

Blir det bra nok ? Er så redd det skal bli for lite mat, eller at noen ikke finner noe de liker....

Anonymkode: 02457...077

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt supert ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres kjempegodt ut. Jeg elsker chili con carne, og hadde blitt veldig fornøyd om jeg hadde blitt servert det.

Jeg har også konfirmant, og skal servere en gryte, spekemat, ostefat, noen småretter som barna liker (kyllingspyd blant annet) og noen andre småretter. Om du er bekymret kan du feks lage en pastasalat eller noe sånt i tillegg.  

Anonymkode: 953c4...c46

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enklere å bare bestille koldtbord eller tapas? Da henger maten mer sammen. Spekemat pluss chili con carne pluss medisterkaker blir veldig rart, synes jeg. 

Anonymkode: 67c03...af3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal du ha noe salat eller grønnsaker? Hva slags tilbehør til spekematen?
Og hva skal spises med medisterkakene?

Du nevner egentlig bare at du skal ha tre ulike kjøtt-slag, hvor en del er gryte. Det sier ingenting om hvor mye at du har, og om det kan bli for lite.

Angående preferanser så er det du som vet om deres gjester spiser chili con carne, spekemat og/eller medisterkaker. I min familie er ingen glad i medisterkake, og ingen er spesielt glad i chili con carne, så jeg hadde beregnet spekematmengde til 9 av 10 personer, og en liten skvett gryte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...