Gjest5656 Skrevet 10. april 2023 #21 Skrevet 10. april 2023 (endret) Du er trygg så lenge du ikke oppgir informasjon. Husk at dette er relativt enkle svindelforsøk. Du skal aldri klikke på en link noen har gitt deg. Du skal alltid bruke deres nettsider direkte. Hvis du må og du forventer at du får en link på SMS - da burde du sjekke adressefeltet for om det er en troverdig linke. Som du kan se er den du fikk ikke troverdig i det hele tatt, og det finnes ikke noe "Helthjem Secure Checkout" alt de tilbyr er å bestille en sending av en pakke, og det får du ikke en linke på SMS for. Endret 10. april 2023 av Gjest5656
Smos1 Skrevet 10. april 2023 #22 Skrevet 10. april 2023 Tittelen her burde vært HOLDT på å bli svindlet på Tise, du er jo ikke svindlet 4
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #23 Skrevet 10. april 2023 Gjest5656 skrev (1 time siden): Du er trygg så lenge du ikke oppgir informasjon. Husk at dette er relativt enkle svindelforsøk. Du skal aldri klikke på en link noen har gitt deg. Du skal alltid bruke deres nettsider direkte. Hvis du må og du forventer at du får en link på SMS - da burde du sjekke adressefeltet for om det er en troverdig linke. Som du kan se er den du fikk ikke troverdig i det hele tatt, og det finnes ikke noe "Helthjem Secure Checkout" alt de tilbyr er å bestille en sending av en pakke, og det får du ikke en linke på SMS for. Veldig sant huff .. så jeg burde ikke være stresset siden jeg trykket på linken ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #24 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber i politiet og kan fortelle at det er MANGE som har anmeldt dette de siste månedene. Anonymkode: 081bb...8de Det kan jeg tenke meg 😕 er det mange som har fått tømt kontoen sin på samme måte som de prøvde å svindle meg ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #25 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva heter den brukeren som svindlet deg? Anonymkode: 2496c...1ae Jeg ser det ikke lenger 😕 står at brukeren på tise er slettet nå
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #26 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har opplevd lignende på Kijiji og Facebook Marketplace. De fleste svindelforsøkene er så dårlig utført at de er lett å unngå. Anonymkode: 7e775...36d Ja det er sant 😕 og jeg som var så dum at jeg trykket på linken ……
frogger Skrevet 10. april 2023 #27 Skrevet 10. april 2023 9 hours ago, Anonym1618 said: Noen andre som har opplevd det samme? 😐 Så og si alle som selger på nett opplever dette 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #28 Skrevet 11. april 2023 med mindre det er ett eller annet virus på gang der da. kanskje man får ett eller annet søppel på datamaskinen / mobiltelefonen sin automatisk ved å trykke på dette. Så har man denne dritten liggende på enheten sin, mest sannsynlig uten å merke noe som helst til dette. Sånne virus kan jo selvfølgelig plukke opp en god del informasjon (passord man trykker inn på forskjellige nettsider, for eksempel) men uten at man kanskje legger merke til dette selv - før det er alt for seint. Anonymkode: 45c3d...142
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #29 Skrevet 11. april 2023 Veldig vanlig scam på tise, man skal aldri godta forslag om å gjennomføre salg utenfor tise. det popper opp falske profiler som sender ut slike meldinger mer eller mindre automatisk i det samme man legger ut nye annonser. Anonymkode: 4e592...3dc
Gjest Anonym1618 Skrevet 11. april 2023 #30 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): med mindre det er ett eller annet virus på gang der da. kanskje man får ett eller annet søppel på datamaskinen / mobiltelefonen sin automatisk ved å trykke på dette. Så har man denne dritten liggende på enheten sin, mest sannsynlig uten å merke noe som helst til dette. Sånne virus kan jo selvfølgelig plukke opp en god del informasjon (passord man trykker inn på forskjellige nettsider, for eksempel) men uten at man kanskje legger merke til dette selv - før det er alt for seint. Anonymkode: 45c3d...142 Er dette vanlig da ? 😕 hva kan jeg gjøre for å unngå dette ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 11. april 2023 #31 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig vanlig scam på tise, man skal aldri godta forslag om å gjennomføre salg utenfor tise. det popper opp falske profiler som sender ut slike meldinger mer eller mindre automatisk i det samme man legger ut nye annonser. Anonymkode: 4e592...3dc At den jeg fortalte om er en veldig vanlig scam?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #32 Skrevet 11. april 2023 2 hours ago, Anonym1618 said: At den jeg fortalte om er en veldig vanlig scam? Ja den er veldig vanlig Anonymkode: 7e98a...443
Gjest Anonym1618 Skrevet 13. april 2023 #33 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 16.32): med mindre det er ett eller annet virus på gang der da. kanskje man får ett eller annet søppel på datamaskinen / mobiltelefonen sin automatisk ved å trykke på dette. Så har man denne dritten liggende på enheten sin, mest sannsynlig uten å merke noe som helst til dette. Sånne virus kan jo selvfølgelig plukke opp en god del informasjon (passord man trykker inn på forskjellige nettsider, for eksempel) men uten at man kanskje legger merke til dette selv - før det er alt for seint. Anonymkode: 45c3d...142 Hvordan kan jeg finne ut av dette?
Gjest Anonym1618 Skrevet 13. april 2023 #34 Skrevet 13. april 2023 Anonym1618 skrev (Akkurat nå): Hvordan kan jeg finne ut av dette? Eller hva kan jeg gjøre med dette ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 14. april 2023 #35 Skrevet 14. april 2023 Dere tror vel ikke at det er et virus jeg har fått på telefonen min ? De var vel bare ute etter å svindle meg og få pengene på kontoen min siden jeg fikk en link til en «helthjem» side hvor jeg skulle skrive inn opplysninger om meg selv og konto nr jeg ville få pengene utbetalt til….. blir så bekymret så setter stor pris på svar
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #36 Skrevet 14. april 2023 1 hour ago, Anonym1618 said: Dere tror vel ikke at det er et virus jeg har fått på telefonen min ? De var vel bare ute etter å svindle meg og få pengene på kontoen min siden jeg fikk en link til en «helthjem» side hvor jeg skulle skrive inn opplysninger om meg selv og konto nr jeg ville få pengene utbetalt til….. blir så bekymret så setter stor pris på svar Du har alt fått mange svar alt på dette Anonymkode: 7e98a...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå