Gjest Anonym1618 Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg skulle selge en vare på tise og kjøperen spurte om vi kunne bruke helt hjem, noe jeg sa ja til. Jeg fikk deretter en SMS hvor det stod: Brukeren betalte for varen din med Helthjem Secure Checkout! Vennligst motta kjøperens penger:https://helthjem-no.hseries.store/get/..... jeg var dum å trykket på linken, som kom til en falsk helthjem side hvor jeg ble bedt om å oppgi mail navn adr og bank kort nr. jeg gikk ut av linken med en gang og blokket nr Leste på nettet at det er flere som har fått tømt kontoen siden de har gitt informasjonen sin og kort nr men jeg ble så stresset og lei meg nå siden jeg trykket på linken .. bør jeg være bekymret siden jeg gjorde det ? Er det flere som har opplevd dette ? Lenke er forkortet. Tittel er endret etter ønske fra TS. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Oi uff! Tips politiet og media og ikke minst helthjem om at de misbrukes i phishingsvindel! Rapporter brukeren til tise også så den kan bannes Anonymkode: 5cea0...d44 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Så lenge du ikke oppga noen info så tror jeg det har gått fint Anonymkode: 2eb5e...1aa 3 1
Glenda27 Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Har ikke opplevd selv, men som jeg ser det tror jeg ikke du trenger bekymre deg så lenge du ikke oppga informasjonen i den falske nettsiden:) Men hadde likevel vært litt ekstra årvåken i banken, eller om du er veldig bekymret, informert banken om situasjonen og sett om det er mulig å sperre av konto? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Dersom du ikke oppga info er ikke noen skade skjedd. Anonymkode: 157e5...b1c 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Meld deg inn svindlere i norge på facebook. Der er det masse sånne helthjem svindling. Det er ikke helthjem. Anonymkode: 65535...2a3 1
Gjest Anonym1618 Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Tusen tusen takk for så raske svar alle sammen! huff, man blir jo så stressa når sånt skjer fikk bare så panikk siden jeg trykket på linken jeg da… så dere tror ikke at jeg trenger å bekymre meg å bytte passord på alt i tlf min osv ? dette er vel noen svindlere som kun ønsket å rane bankkontoen min men Er det noe mer jeg burde gjøre ? Bortsett fra å blokke tlf nr og slette meldingen jeg skal melde fra til politiet og rapportere slik at det ikke skjer med noen andre! Det virket jo så troverdig 😕
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Anonym1618 skrev (Akkurat nå): Tusen tusen takk for så raske svar alle sammen! huff, man blir jo så stressa når sånt skjer fikk bare så panikk siden jeg trykket på linken jeg da… så dere tror ikke at jeg trenger å bekymre meg å bytte passord på alt i tlf min osv ? dette er vel noen svindlere som kun ønsket å rane bankkontoen min men Er det noe mer jeg burde gjøre ? Bortsett fra å blokke tlf nr og slette meldingen jeg skal melde fra til politiet og rapportere slik at det ikke skjer med noen andre! Det virket jo så troverdig 😕 Du trenger ikke å gjøre noe mer Så lenge du ikke oppga info er alt i orden. Anonymkode: 157e5...b1c 2
Gjest Anonym1618 Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du trenger ikke å gjøre noe mer Så lenge du ikke oppga info er alt i orden. Anonymkode: 157e5...b1c Så du tror ikke det gjør noe at jeg trykket på den linken jeg fikk på sms?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 Anonym1618 skrev (1 minutt siden): Så du tror ikke det gjør noe at jeg trykket på den linken jeg fikk på sms? Nei de er bare opptatt av at du oppgir infoen din og trykker «send» eller «ok» for da får de den infoen sendt til seg selv og kan logge på nettbanken din Anonymkode: 041a5...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 1 hour ago, Anonym1618 said: Jeg skulle selge en vare på tise og kjøperen spurte om vi kunne bruke helt hjem, noe jeg sa ja til. Jeg fikk deretter en SMS hvor det stod: Brukeren betalte for varen din med Helthjem Secure Checkout! Vennligst motta kjøperens penger:https://helthjem-no.hseries.store/get/..... jeg var dum å trykket på linken, som kom til en falsk helthjem side hvor jeg ble bedt om å oppgi mail navn adr og bank kort nr. jeg gikk ut av linken med en gang og blokket nr Leste på nettet at det er flere som har fått tømt kontoen siden de har gitt informasjonen sin og kort nr men jeg ble så stresset og lei meg nå siden jeg trykket på linken .. bør jeg være bekymret siden jeg gjorde det ? Er det flere som har opplevd dette ? Lenke er forkortet. Tittel er endret etter ønske fra TS. _popcorn_, adm Nei så sant du bare trykket på lenken og ikke oppga noe så trenger du ikke være bekymret🙂 Anonymkode: 7e98a...443
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 59 minutter siden, Anonym1618 said: Tusen tusen takk for så raske svar alle sammen! huff, man blir jo så stressa når sånt skjer fikk bare så panikk siden jeg trykket på linken jeg da… så dere tror ikke at jeg trenger å bekymre meg å bytte passord på alt i tlf min osv ? dette er vel noen svindlere som kun ønsket å rane bankkontoen min men Er det noe mer jeg burde gjøre ? Bortsett fra å blokke tlf nr og slette meldingen jeg skal melde fra til politiet og rapportere slik at det ikke skjer med noen andre! Det virket jo så troverdig 😕 Nei du trenger ikke å gjøre noe mer eller bekymre deg noe mer🙂 Anonymkode: 7e98a...443
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 8 minutter siden, Anonym1618 said: Så du tror ikke det gjør noe at jeg trykket på den linken jeg fikk på sms? Nei Anonymkode: 7e98a...443
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei du trenger ikke å gjøre noe mer eller bekymre deg noe mer🙂 Anonymkode: 7e98a...443 Tusen takk for svar
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei Anonymkode: 7e98a...443 Takk er det deg som svarer fra alle brukerne ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Noen andre som har opplevd det samme? 😐
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 Hva heter den brukeren som svindlet deg? Anonymkode: 2496c...1ae
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Har opplevd lignende på Kijiji og Facebook Marketplace. De fleste svindelforsøkene er så dårlig utført at de er lett å unngå. Anonymkode: 7e775...36d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 6 hours ago, Anonym1618 said: Takk er det deg som svarer fra alle brukerne ? Nei, du ser på anonymkoden hvem som svarer Anonymkode: 7e98a...443
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 Anonym1618 skrev (5 timer siden): Noen andre som har opplevd det samme? 😐 Jeg jobber i politiet og kan fortelle at det er MANGE som har anmeldt dette de siste månedene. Anonymkode: 081bb...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå