Gå til innhold

Hva tenker dere alle om Transer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot dem, men jeg trur om 10/15 år så er det mange som kommer til og angre seg får og ha operert.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du tenker på transseksuelle!😀

Jeg er transe og kommer aldri til og operere meg på noen som helst måte.

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
BeritStrand skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke noe i mot dem, men jeg trur om 10/15 år så er det mange som kommer til og angre seg får og ha operert.

"In a review of 27 studies involving almost 8,000 teens and adults who had transgender surgeries, mostly in Europe, the U.S and Canada, 1% on average expressed regret. For some, regret was temporary, but a small number went on to have detransitioning or reversal surgeries, the 2021 review said."

https://apnews.com/article/transgender-treatment-regret-detransition-371e927ec6e7a24cd9c77b5371c6ba2b

Anonymkode: 3baaf...706

Skrevet
3 minutter siden, Monika Tgirl said:

Okey så du er transe når du ikke operer deg, men transseksuell når du har?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Statistikk tilsier at cirka 0.5-3% angrer. Altså svært få. Er ikke så viktig hva KG mener og synes, dette er det masse statistikk på.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8503911/

Men masse av det her er jo ganske nytt, spendt og se om 10/15 år da.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Transe pleide å bety transvestitt før. Der går man med tøy som tradisjonelt tilhører det andre kjønn.
F. eks. Menn i kjole.

Anonymkode: 2f4bc...f44

• Liker 3
Skrevet (endret)
BeritStrand skrev (7 minutter siden):

Transe er en forkortelse for transvestitt, ofte kalt crossdresser.

Altså noen som kler seg i det motsatte kjønns klær.

Mange transvestitter, som meg, er vanlige heterofile menn som gjør det av forskjellige grunner.

Jeg føler meg 100% som mann og har aldri hatt noen form for kjønnsforvirring.

En transeksuell er en person som identifiserer seg som det motsatte kjønn og ønsker og leve som dette kjønnet.

En transvestitt kan selvsagt utvikle seg til og bli en transeksuell. 
Men dette er altså i utg punktet 2 forskjellige ting/begrep.

Endret av Monika Tgirl
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt morsomt at det sies at så få angrer egentlig. Jeg kjenner 4 transer der 2 har angret. Dessuten er det såpass nytt. Etter det jeg har forstått på de som angret var det flauere og angre seg en og bytte kjønn. 

Anonymkode: 92faa...1b4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Monika Tgirl said:

Så på bildene dine, via link. Hadde aldri i verden tenkt du var crossdresser. Jeg så ei fin og pen dame jeg.

Hilsen en kvinnelig KG-bruker

Anonymkode: 8d79e...412

AnonymBruker
Skrevet

Men masse av det her er jo ganske nytt, spendt og se om 10/15 år da.

Ja, det blir spennende. Slik det er nå er det svært vanskelig å få begynt både hormonbehandling og kjønnsbekreftende operasjoner. Å komme gjennom nåløyet er vanskelig. Her kan du lære mer: https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/kjonnsinkongruens

Ettersom det blir vanskeligere å få behandling, vil vi sannsynligvis oppleve at enda færre angrer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt morsomt at det sies at så få angrer egentlig. Jeg kjenner 4 transer der 2 har angret. Dessuten er det såpass nytt. Etter det jeg har forstått på de som angret var det flauere og angre seg en og bytte kjønn. 

Så leit at dine bekjente angret seg. Dine anekdoter sier likevel ikke noe om statistikken. 

• Liker 5
Skrevet

NRK har en del dokumentarer som er fine og opplysende. 

Det jeg tenker, er at jeg blir varm om hjertet. Det er mange som er en del av en gruppe som står i fare for å føle på utenforskap, blir diskriminert, og må leve med å slite i feks møte med autoriteter fordi utseende eller stemmen ikke stemmer overens med at det står "kvinne" på papiret og dermed ikke blir trodd når de må stenge bankkontoen sin om de mister kredittkortet, fordi noen har bestemt at man er kvinne om man har eggstokker.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så leit at dine bekjente angret seg. Dine anekdoter sier likevel ikke noe om statistikken. 

Det sier jeg ikke at det gjør heller men jeg tviler sterkt på statistikken er riktig. Tviler også på at alle nødvendigvis forteller at de angrer etterpå 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Transe betyr egentlig transvestitt, ja. Trans betyr derimot transkjønnet og omfatter alle de ulike transkjønnede, som transvestitter, ikke-binære, født-i-feil-kropp osv. Du mener nok trans, Ts.

Det har vært gjort flere ulike studier på angrere, der man opererer med tall fra under 1% til hele 25 %. Snittet ligger vel på rundt 8-9 % som angrer, og det er et høyt tall. Det burde være i de transkjønnedes interesse at man forsker på hvor mange som angrer og hvorfor de angrer, nettopp for å unngå at noe sånt skal skje.

Anonymkode: ab2d0...a61

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så på bildene dine, via link. Hadde aldri i verden tenkt du var crossdresser. Jeg så ei fin og pen dame jeg.

Hilsen en kvinnelig KG-bruker

Anonymkode: 8d79e...412

Tusen takk, så hyggelig sagt!🤗

Det er alltid målet for meg, og se så overbevisende som mulig ut.

Lure meg selv i speilet på en måte! Hehe

Jeg elsker bare alt som er feminint, rett og slett min (teite) hyllest til damer🤩

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Må jeg tenke så mye om det da? For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke, men jeg unner alle å leve livet sitt slik de ønsker så lenge det ikke skader noen, uten å oppleve fordømmelse og hat.

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Transseksuelle får min fulle støtte. Men jeg kommer ALDRI til å kalle noen for hen. Enten er du mann eller så er du kvinne. Om en mann ønsker at jeg skal kalle han kvinne, så gjør jeg det, og samme med en kvinne vil at jeg skal kalle henne en mann. Men aldri hen, man er aldri ingen av delene. 

Anonymkode: db181...50f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

NRK har en del dokumentarer som er fine og opplysende. 

Det jeg tenker, er at jeg blir varm om hjertet. Det er mange som er en del av en gruppe som står i fare for å føle på utenforskap, blir diskriminert, og må leve med å slite i feks møte med autoriteter fordi utseende eller stemmen ikke stemmer overens med at det står "kvinne" på papiret og dermed ikke blir trodd når de må stenge bankkontoen sin om de mister kredittkortet, fordi noen har bestemt at man er kvinne om man har eggstokker.  

Noen har ikke bestemt at kvinner har eggstokker det er sånn det er. Akuratt som jeg skal si jeg er en stol og nekte og være menneske. Jeg er fortsatt ett menneske uansett. Det er bare sånn jeg er skapt

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Så lenge man er lykkelig og ikke skader noen så spiller det ingen rolle  for meg hva du er eller kaller deg. Kan ikke folk bare få være den de er? 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...