Gå til innhold

Tinder-utbrenthet/datingutbrenthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tinderburnout er noe jeg har følt på lenge. Egentlig i alle perioder jeg har prøvd tinder så blir jeg helt tappet for gnist og lyst til å date etter bare noen få dager på appen. Jeg går fra å være positiv og engasjert i samtaler til å helt plutselig være tom og føle det som et ork, til og med når jeg har chattet med noen jeg kanskje vil møte så går piffen ut av meg og møtet blir ikke noe av. 

Så går det månedsvis før jeg gidder å gå inn på appen igjen også skjer det samme igjen. Max noen dager på appen så orker jeg ikke mer. 

Er det fler som kjenner seg igjen? Hvorfor er dagens dating så utmattende selvom vi bare sitter i sofaen å scroller? Hvorfor tærer det så innmari på meg å oppleve at menn der er frekke, useriøse og vanskelige å chatte med, at dette går ut over at jeg mister piffen for å gi de ålreite mennene en sjansene også? Jeg har ikke gitt opp håpet og har faktisk fått en langvarig kjæreste gjennom tinder før, ikke vært på noen direkte dårlige dater men all den chattingen er så ork og å pynte meg til date er ork og alt bare er så ork! 

Anonymkode: cad7a...eb4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke skrive så mye, men ville bare si jeg kjenner meg sååå igjen. Det suger livskraften ut av meg. Var lettere da jeg var yngre, men nå som snart 40-åring tærer det skikkelig på. Vil egentlig møte noen IRL, og ikke på nett. Men det virker helt umulig;(

Anonymkode: 0ed13...1b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg helt igjen. Orker Max 2 uker før livskraften er sugd ut av meg🤮Sååå lei av useriøse, forstyrrede og sex-fikserte menn. Vet de seriøse finnes der dypt i havet av galskapen; men ja all den andre dritten man må ta der inne ødelegger desverre også for lysten til å orke» stå i det» for å mulig møte disse. 

Anonymkode: 72044...73b

• Liker 2
Skrevet

Hm.. ja.. denne runden har jeg lagt inn snappen min så får de som vil legge meg til det.. kan hende de seriøse ikke tørr legge meg til da.. men denne gangen har jeg ikke villet betale for noe heller. Muligens bedre å poste kontaktannonser der det er mulig.. 🤔 Synd det ikke er så mange plasser man kan gjøre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tinder er stressende og uhyggelig. Det skal være morro å date. Det skal være sosialt, og hyggelig. Det skal ikke være sånn at man skal være stresset, lei seg, sint, osv.

Jeg var på tinder i en kort periode etter at jeg og typen slo opp, bare for å teste hvordan det føltes. Og jeg vet ikke om folk er mer "på" nå enn det som er vanlig, for det var ikke hyggelig. Med en gang så var det sinna menn som kastet seg over meg. Men det var altså noen greie folk der da...  Nå er jeg tilbake med kjæresten min og glad for det. 

Anonymkode: 742f4...0e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tinderburnout er noe jeg har følt på lenge. Egentlig i alle perioder jeg har prøvd tinder så blir jeg helt tappet for gnist og lyst til å date etter bare noen få dager på appen. Jeg går fra å være positiv og engasjert i samtaler til å helt plutselig være tom og føle det som et ork, til og med når jeg har chattet med noen jeg kanskje vil møte så går piffen ut av meg og møtet blir ikke noe av. 

Så går det månedsvis før jeg gidder å gå inn på appen igjen også skjer det samme igjen. Max noen dager på appen så orker jeg ikke mer. 

Er det fler som kjenner seg igjen? Hvorfor er dagens dating så utmattende selvom vi bare sitter i sofaen å scroller? Hvorfor tærer det så innmari på meg å oppleve at menn der er frekke, useriøse og vanskelige å chatte med, at dette går ut over at jeg mister piffen for å gi de ålreite mennene en sjansene også? Jeg har ikke gitt opp håpet og har faktisk fått en langvarig kjæreste gjennom tinder før, ikke vært på noen direkte dårlige dater men all den chattingen er så ork og å pynte meg til date er ork og alt bare er så ork! 

Anonymkode: cad7a...eb4

Det er ekstremt slitsomt. Det blir for mye bruk og kast for meg. Sånn føler jeg det. Gud, så mye tid jeg har sløst bort på jenter som sier de er klare for et forhold og alt går fint, så plutselig er 'timingen' dårlig og alle mulige unnskyldninger. 

Jeg har det mye bedre mentalt når jeg ikke er på Tinder, men jeg vil jo gjerne ha noen å holde rundt og være glad i da. Så jeg ender alltid med å logge inn igjen etter en, to mnd pause.

Som voksen mann kan jeg ikke huske at jeg har grått så mye og vært så mye nedfor før - noengang. Føler faktisk at Tinder har 'ødelagt' meg litt psykisk. Og det er synd, fordi jeg er en veldig seriøs og ordentlig mann på alle måter. Synes virkelig ikke jeg fortjener dette.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...