AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Altså det er umulig å få tak i broren min, han er 16 år nå. Det har egentlig alltid vært litt vanskelig å få kontakt med han. Men vet mamma ofte skrur av nettet, tar mobilen og PlayStationen hans, og det er oftest vi (jeg og min mann) snakkes gjennom steam på hans PlayStation. Men da må vi ofte spørre han om å komme på samtidig som oss, og det er ikke ofte han svarer. Det et som oftest vi snakkes når han er på logget på PlayStation samtidig som vi er på steam på pcen. Men jeg bare lurer på om det er vanlig at tenåringer ikke svarer når man ringer, sender melding på sms, Messenger eller Snapchat? Eller om det bare er mamma som tar alle kommunikasjonsmidlene fra han. De bor ganske øde og har dårlig dekning der, så han er ganske avhengig av nette for å kunne snakke med folk. Kunne spurt mamma man vi snakker ikke sammen og hun svarer heller aldri, men det er mest for at hun er en vanskelig, sjalu og sur kjerring. Anonymkode: 590fe...995
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Min tenåring svarer kun på snap. Hun har over 40 uåpnede sms🙄 Anonymkode: f8706...78e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Ja det er vanlig at de ikke gidder å ta telefonen eller svare på meldinger, men før eller siden må de ta kontakt. Anonymkode: 18d12...201 1
sommermor Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Ja ta det som en seier hvis de i det hele tatt svarer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Det er stor forskjell fra ungdom til ungdom. Noen svarer alltid med en gang, andre aldri. Anonymkode: 6d0c5...373 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Ser det ikke er uvanlig da, men bare tenker at han ikke har tilgang til mobilen sin. Siden den ofte ikke er på engang når vi ringer. Da jeg var på den alderen var jeg alltid tilgjengelig, og da var mobilen mye mindre interessante enn nå, var ikke mye mer enn ringing om melding, og Snake da 😅 Om han tar kontakt er det ofte pga han trenger penger eller vil game. Ts Anonymkode: 590fe...995
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ser det ikke er uvanlig da, men bare tenker at han ikke har tilgang til mobilen sin. Siden den ofte ikke er på engang når vi ringer. Da jeg var på den alderen var jeg alltid tilgjengelig, og da var mobilen mye mindre interessante enn nå, var ikke mye mer enn ringing om melding, og Snake da 😅 Om han tar kontakt er det ofte pga han trenger penger eller vil game. Ts Anonymkode: 590fe...995 Tidene har forandret seg på 25 år Anonymkode: 3669f...f7b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Som forelder forventer jeg å få svar ganske raskt om jeg tar kontakt med hjemmeboende barn. Det er derfor de fikk mobil, for å få kontakt når de er vekke. De sitter stort sett på mobilen uansett. Mine ungdommer er flinke til å svare, men dette er veldig individuelt og handler også mye om oppdragelse. Anonymkode: 16cb6...7e7
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Og om du faktisk skriver korte beskjeder og ikke bomanderer med meldinger 😗
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Jeg tenker også det er individuelt, kan du spørre ham om grunnen? Forøvrig synes jeg det er skikkelig dårlig gjort å ta fra en tenåring alle kommunikasjonsmåter sånn som du beskriver at moren gjør. Anonymkode: 252ce...0b4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Mine tenåringer svarer, men ikke bestandig med en gang Anonymkode: 7a6ed...80c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Min søster 13år svarer sjelden, Hun kan sitte med tlf i hånda og se at det ringer eller får meldinger men tar likevel flere timer å få svar med mindre jeg ringer 3-4 ganger ekterhverandre Anonymkode: 5ed47...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå