Gå til innhold

Utebukse på skolen 1. klassing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Synes været her i trøndelag er vanskelig, så håper noen foreldre her har tips. Hvilke utebukser synes dere er best (stoff/merke) for en 1. klassing? Guttungen sliter hull på knærne i alle buksene, så enten må vi finne noe som tåler litt eller noe som ikke er alt for dyrt.

Anonymkode: 5abef...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke det du spør om, men for å minimere sannsynligheten for at tøy forsvinner, samt maksimere sannsynligheten for at tøyet faktisk blir brukt, så tenker jeg dress og ikke bukse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.obs.no/klar/klar-til-baby-barn-og-junior/yttertoy-barn/ytterbukser-barn/skallbukser-barn/2300705?v=Obs-7040055015874&gclid=EAIaIQobChMI-eO1gcmd_gIVdwqiAx2NwgDfEAQYAyABEgIChfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dette er vår absolutte favoritt. Guttungen har brukt denne modellen siden han var 2 år. Han er 9 nå. Vi bor i Bergen. Vanntett. Slitesterk. Behagelig. Også når det ikke regner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaxs (KappAhl) sin skallbukse er helt super og tåler mye 

Anonymkode: 89b60...1ae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke Stormberg, vi kjøpte ny bukse i vinter (dressen ble plutselig for kort), helt utslitt allerede. Ikke brukt en sesong en gang. Kosta 999.

Anonymkode: 0b379...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en del hellytec bukser, men de blir fort hull i synes jeg, ved siden av sømmen på leggene. Har vært mer fornøyd me lindex sine skallbukser, men de er foret og litt knotete å ta på. Har også hatt en fra reflex som ikke ble hull i. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Paulinetta skrev (44 minutter siden):

Nå er det ikke det du spør om, men for å minimere sannsynligheten for at tøy forsvinner, samt maksimere sannsynligheten for at tøyet faktisk blir brukt, så tenker jeg dress og ikke bukse? 

Guttungen foretrekker helst bukse og jakke, og er mye mer lettvint. Aldri hatt problem med tøy som forsvinner hittil, så null problem der. Men takk for et svar jeg ikke spurte om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
*Ariel* skrev (34 minutter siden):

https://www.obs.no/klar/klar-til-baby-barn-og-junior/yttertoy-barn/ytterbukser-barn/skallbukser-barn/2300705?v=Obs-7040055015874&gclid=EAIaIQobChMI-eO1gcmd_gIVdwqiAx2NwgDfEAQYAyABEgIChfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dette er vår absolutte favoritt. Guttungen har brukt denne modellen siden han var 2 år. Han er 9 nå. Vi bor i Bergen. Vanntett. Slitesterk. Behagelig. Også når det ikke regner. 

Lurer på om vi hadde denne når han var mindre, men jeg skal se etter den igjen. Takk!

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kaxs (KappAhl) sin skallbukse er helt super og tåler mye 

Anonymkode: 89b60...1ae

Han har en fra Kaxs, men synes de er litt trange rundt beina. Mulig vi bare har hatt en størrelse for liten, men enig med at det er en bra bukse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Polarn i pyret. Eneste utebuksa mine har hatt som kan gå i arv uten å være utslitt etter en sesong.

Anonymkode: 5117a...0b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Bergans sine til guttungen her, null slitasje på noen av de til nå. De har sluttet med den de kalte «Ruffen», som er dumt da den hadde skikkelig forsterkning på knær. 

Gutten her går og i første klasse, og akkurat kjøpt inn ny Bergans bukse til våren:

https://www.bergans.com/no/junior/bukser/skallbukse/sjoa-2l-youth-pants-dark-shadow-grey

Anonymkode: 2a7cb...a80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...