AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Hei! Er en jente som er over "normal" vekt og kroppsmål for min høyde (har altså for høy bmi). Det meste av fett ligger rundt hofte og lår, så det er kanskje ikke så mange rundt meg som tenker over at jeg er såpass som jeg er. Men uansett, sliter veldig med å finne gode bukser. Bruker for det meste stretchy jeans og dressbukser, men problemet er at de f*en meg blir ødelagt med en gang. Kjøpte nye bukser for 1 uke siden, og de er allerede "slitte" mellom lårene i den grad at det allerede er hull fordi lårene mine "gnisser" mot hverandre hele tiden. Samme skjer med dressbukser. Hva søren er galt? Jeg forstår jo at det er vekt og kroppsfasong som spiller mest inn, men som jeg forstår det skal det litt til for å ha lår som ikke gnisser mot hverandre og (liksom at det ikke bare nytter å være slank. kjenne få som ikke har lår som gnisser mot hverandre, men igjen forstår det forværres jo "større de blir".) Men altså har noen samme erfaringer, eller evt. gode bukser de bruker og hvor dere kjøper de fra. Forstår jo åpenbart at jeg må gjøre noe med vekten, og jeg er allerede iverksatt ulike tiltak, men jeg har jo ikke råd til å kjøpe 2 nye bukser hver uke frem til jeg er blitt slank nok? Trenger ikke kommentarer på at jeg må få slanka meg heller forresten. Som sagt er jeg i gang med en prosess, men trenger råd på bukser frem til denne issuen har ordna seg. - Frustrert jente (18) Anonymkode: 3b340...276 1 4
Thyra Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Jeg tror kanskje det hjelper å bruke bukser i litt "glatt" stoff. Så blir det mindre friksjon når det "gnisser". 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Høres slitsomt ut! Selv har jeg ikke opplevd at de "slites ut" mellom lårene i noen særlig grad, kan godt være det har mer med kvaliteten med buksene du kjøper å gjøre? Hvor er det du vanligvis kjøper bukser fra? Jeg selv kjøper de fleste av mine bukser på butikker som kanskje anses mer som "boutiques", altså ikke de vanlige kjedene som Bikbok, h&m, Cubus osv. (ikke at det er noe galt med det på noen måte), og jeg opplever mine bukser til å vare meg veldig lenge:) Anonymkode: 3b340...276 1 1
svartkatt Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Sykkelbukse eller tights og skjørt eller kjole.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Jeg har og høy bmi og sliter bukser raskt. Jeg kjøper de sorte buksene på KappAhl. Ikke de i tykk, jeansstoff, men de vanlige sorte buksene. De holder i flere år på meg. Anonymkode: 296dd...925 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har og høy bmi og sliter bukser raskt. Jeg kjøper de sorte buksene på KappAhl. Ikke de i tykk, jeansstoff, men de vanlige sorte buksene. De holder i flere år på meg. Anonymkode: 296dd...925 Skjønner! Vet du hva buksene "heter"? -TS Anonymkode: 3b340...276
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 svartkatt skrev (48 minutter siden): Sykkelbukse eller tights og skjørt eller kjole. Takk for svar! -TS Anonymkode: 3b340...276
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Ikke mye til hjelp, men selv når jeg med mine smale ben var tynn (hadde thighgap i stående posisjon) så ble stoffet øverst på låtene kjempefort slitt. Da særlig på jeans med stretch. Holdt lengre enn ei uke, men ikke i månedsvis. Anonymkode: 46c94...cb3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Jeg har også slik kroppsfasong, og får også hull mellom lårene etter få ukers bruk, noen få holder 2 måneder. Har hatt BMI på 23-29 og hatt samme problemet uansett. Gjelder både billigjeans og dyrere (husker spesielt ett par fra carlings som gikk hull på under en uke, og et fra Levis varte heller ikke lenge). Prøvde noen jeans med skikkelig stretch fra perfectjeans på nett, de har vart mye lengre enn vanlig og er fantastiske å gå med, de jeg har brukt mest er litt nuppete mellom lårene nå etter 6 mnd, men fortsatt ingen tegn til hull! Anonymkode: ba522...d47
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 Jeans med strech sliter jeg også ut fort mellom låra, og jeg er normalvektig. Men kanskje noe glattere stoff enn typiske jeans, skaper kanskje ikke så mye friksjon? Ellers prøv noe a la "sykkelshorts" under kjoler og skjørt?:) Anonymkode: 07496...00f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Er en jente som er over "normal" vekt og kroppsmål for min høyde (har altså for høy bmi). Det meste av fett ligger rundt hofte og lår, så det er kanskje ikke så mange rundt meg som tenker over at jeg er såpass som jeg er. Men uansett, sliter veldig med å finne gode bukser. Bruker for det meste stretchy jeans og dressbukser, men problemet er at de f*en meg blir ødelagt med en gang. Kjøpte nye bukser for 1 uke siden, og de er allerede "slitte" mellom lårene i den grad at det allerede er hull fordi lårene mine "gnisser" mot hverandre hele tiden. Samme skjer med dressbukser. Hva søren er galt? Jeg forstår jo at det er vekt og kroppsfasong som spiller mest inn, men som jeg forstår det skal det litt til for å ha lår som ikke gnisser mot hverandre og (liksom at det ikke bare nytter å være slank. kjenne få som ikke har lår som gnisser mot hverandre, men igjen forstår det forværres jo "større de blir".) Men altså har noen samme erfaringer, eller evt. gode bukser de bruker og hvor dere kjøper de fra. Forstår jo åpenbart at jeg må gjøre noe med vekten, og jeg er allerede iverksatt ulike tiltak, men jeg har jo ikke råd til å kjøpe 2 nye bukser hver uke frem til jeg er blitt slank nok? Trenger ikke kommentarer på at jeg må få slanka meg heller forresten. Som sagt er jeg i gang med en prosess, men trenger råd på bukser frem til denne issuen har ordna seg. - Frustrert jente (18) Anonymkode: 3b340...276 Kjøp litt tykkere bukser, gjerne i 100% bomull uten stretch, de er mye sterkere. Anbefaler Levis Anonymkode: 9bb10...f06 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Nå vet ikke jeg hva slags størrelser du bruker til vanlig, men jeg er 177cm høy og veier rundt 84 kg, med store lår. Typisk bruker jeg rundt 40-42 i bukser, men kan gå både høyere og lavere. De buksene jeg har størst suksess med er peachy-buksene fra BikBok, og jeans fra NA-KD. Med peachy-buksene har jeg kun slitt ut ett par. Det tok ca. halvannet år med jevnlig bruk før det ble hull i området mellom lårene. NA-KD har fine bukser (både stretchy og ikke stretchy)og jeg synes de er greie i størrelsen også, men jeg bestiller som regel to størrelser og returnerer det andre paret som ikke passer helt. Hvis du har økonomien til det liker jeg også Levis ribcage buksene. Det er bittelitt stretch i dem og de er veldig komfortable å ha på, men de er likevel ikke typisk stretchy jeans. De er litt i det dyreste laget, men du kan finne de på tilbud på Zalando eller Carlings. Anonymkode: 3d521...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 Min eks hadde store lår og samme problem. Det bedret seg etter at hun begynte å gå med noe glatt under. Sykkelshorts, hold in, glatte nylonstrømpebukser, truser med lange ben i et glatt stoff... Det hindret ikke bukselårene i å gnisse mot hverandre, men det hindret gnissingen mellom bukse og lår. Man skulle tro problemet ble halvert, men det hjalp betydelig bedre enn det. Hun gikk fra å få hull i buksene på et par uker til å kunne ha dem i månedsvis, av og til over et år om hun var heldig. Anonymkode: bf68e...010 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå