AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Barnet mitt er 1,5 og har en farmor som ikke respekterer våre ønsker om å ikke gi barnet sukker. Jeg har vært litt nøye på kosthold, men er ingen fanatiker. Barnet får f eks smake litt dessert hvis vi er et sted hvor alle spiser det. Men ellers får hun ganske lite sukker, og hvis hun får noe så er mengden liten (en liten rute mørk sjokolade, 1/4 kakestykke). Is får hun ikke, og jeg vil ikke at hun skal spise is før hun er 3 år (hjemmelaget is går fint). Dette har lønnet seg, og barnet spiser alt mulig som ikke er søtt. Barnets farmor syns dette er overdrevent og har gitt barnet søtsaker uten å fortelle det til oss. Hun propper søtsaker i sitt andre barnebarn (mitt barns fetter) som er tre år. Elsempel: under et besøk fikk treåringen flere glass med brus, to is, flere kakestykker og godteri istedenfor middag. Denne treåringen spiser nesten ikke vanlig mat, for han har en så stor preferanse for søtsaker. Min svigerinne har innrømmet til meg at hun ikke tør å sette grenser overfor farmor, for det er lett å føle seg dum i møte med denne kvinnen. Hun fnyser hvis jeg forteller hvorfor jeg vil at barnet mitt skal spise minimalt med sukker - per nå. Jeg vil selvsagt slakke opp på reglene jo eldre barnet blir. Men nå er barnet 1,5 og elsker f.eks. bær, melk, yoghurt naturell, frukt, osv. Hvorfor ikke gi dét når man skal skjemme bort barnebarnet? Så saken er. Jeg vurderer å dra en hvit løgn for at farmor ikke skal gi mitt barn masse sukker når jeg ikke er tilstede. Barnet mitt har atopisk eksem, og jeg tenker å si at "jeg har fått vite at hun ikke skal spise sukker, fordi det forverrer eksemen". Grunnen til denne løgnen er altså at farmor ikke respekterer grensene jeg har satt før. Er det innafor å dra denne løgnen? Som sagt føler man seg fort dum i møte med farmor, og det er vanskelig å sette grenser pga det. Anonymkode: d50bb...f93 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Du sitter å følger med på hvor mye fetteren får?sykt! Nei det er heller ikke greit å lyve Anonymkode: 91a55...3ee 9 2
Cheddar Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Jeg ville sagt at det er helt innafor!! Men har en følelse på at hun ikke kommer til å respektere det likevel.. 15 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Jeg hadde ikke løyet, dere foreldre bestemmer. Bare si det rett ut. Hvor ofte er barnet med farmor? Anonymkode: 573b2...45b 3
Nymerïa Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Jeg synes ikke det høres ut som en god løsning. Enn om hun spør en lege om dette og får høre at det er sprøyt? Eller at andre intetanende i familien forteller henne at barnet ikke har non begrensninger i matveien? Har du tenkt å be de andre lyve også? Dette er en dårlig ide. Du risikerer at neste gang er det noe alvorlig hun MÅ ta på alvor og så vet hun at man ikke kan stole på det du sier uansett. 7 6
Andro Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Ville ikke latt barnet vært alene med henne uansett, men løgnen din er absolutt innafor. - Selv om hun ikke kommer til å bry seg om det. 7
cafflatte Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Ikke lyv, det slår tilbake på deg hvis hun finner ut at dete lyver. 6 1
minister-mio Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Hva gjør du om barnet selv får høre om løgnen?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Hva sier faren om hva hun gir barnet da? Anonymkode: cb186...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 minister-mio skrev (7 minutter siden): Hva gjør du om barnet selv får høre om løgnen? Barnet er bare 1,5 år Anonymkode: d50bb...f93 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Barnet er vel ikke så ofte hos farmor. La nå ungen få kose seg litt da. Du høres veldig hysterisk ut! Anonymkode: 6c3a1...8c4 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva sier faren om hva hun gir barnet da? Anonymkode: cb186...0c2 Faren har satt de samme grensene som meg, men nå er vi ikke sammen og han er utilgjengelig akkurat nå, så det er jeg som må ta praten med farmor. Ts Anonymkode: d50bb...f93 1
minister-mio Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet er bare 1,5 år Anonymkode: d50bb...f93 Nå ja, men skal dere opprettholde løgnen for bestandig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet er vel ikke så ofte hos farmor. La nå ungen få kose seg litt da. Du høres veldig hysterisk ut! Anonymkode: 6c3a1...8c4 Farmor bor ganske nært oss, og jeg ønsker at de skal ha god kontakt. De kunne gjerne møttes 1 gang i uka for min del, jeg trenger avlastningen også. Men pga hun ikke respekterer grensene mine ift mat, så har jeg kvaler for å sende barnet dit. Veldig synd, for hun er en fin farmor for barnet! Ts Anonymkode: d50bb...f93 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde ikke løyet, dere foreldre bestemmer. Bare si det rett ut. Hvor ofte er barnet med farmor? Anonymkode: 573b2...45b Et par ganger i mnd, max. Vi har allerede satt grensen, som hun ikke respekterer. Ts Anonymkode: d50bb...f93 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du sitter å følger med på hvor mye fetteren får?sykt! Nei det er heller ikke greit å lyve Anonymkode: 91a55...3ee Det var umulig å ikke legge merke til det. Hvem gir en 3-åring (han var nærmere 2 da) brus, uten at han spør om det? Og hvem gir godteri når han ikke vil ha middag? Sykt, spør du meg. Ts Anonymkode: d50bb...f93 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 - Sukker har flere negative effekter på hud og helse. I huden er disse relatert til AGEs (Advanced Glycation End Products), som binder seg til proteiner og fibre i huden, og setter i gang destruktive prosesser som øker inflammasjon, altså betennelse, og direkte ødeleggelse av kollagen. det er jo ikke direkte løgn. Sukker kan forverre hudlidelser, google og finn kilder som støtter opp, du finner det garantert. Anonymkode: 82f4b...055 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var umulig å ikke legge merke til det. Hvem gir en 3-åring (han var nærmere 2 da) brus, uten at han spør om det? Og hvem gir godteri når han ikke vil ha middag? Sykt, spør du meg. Ts Anonymkode: d50bb...f93 Sykt å følge med på og legge seg borti hva andre gjør! Anonymkode: 91a55...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Faren har satt de samme grensene som meg, men nå er vi ikke sammen og han er utilgjengelig akkurat nå, så det er jeg som må ta praten med farmor. Ts Anonymkode: d50bb...f93 Er han i fengsel? Del denne studien med henne og si at du ikke ønsker det samme for barnet ditt: https://www.science.org/content/article/sugar-gateway-drug-violence Anonymkode: 46da8...a97 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sykt å følge med på og legge seg borti hva andre gjør! Anonymkode: 91a55...3ee Det syns jeg ikke altså. Det grenser til omsorgssvikt å gi en nesten 2-åring så massive mengder søtsaker. Ts Anonymkode: d50bb...f93 5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå