Gå til innhold

Puppy blues av kjøp hund nr 3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger litt innspill i situasjonen her.

Har to hunder fra før, en senior og en voksen, har nå kjøpt hund nr 3, med begrunnelse at voksenhund ikke skal være alene når senior ikke er mer + ha en lekekamerat generelt.

Senior er mitt hjertebarn, og jeg har dårlig samvittighet ovenfor den at jeg har gått til innkjøp av hund nr 3 i dens levetid, at jeg gjerne burde ventet.

senior og voksen går hånd i hånd, senior likte voksen fra begynnelsen, men begge er skeptisk og vil ikke ha mye med nr 3 å gjøre.

skrev kontrakt med oppdretter at jeg har en 14 dagers prøveperiode med «returrett» om det ikke skulle gå bra i flokken her.

føler vel egentlig at jeg burde ventet med nr 3 slik at jeg kan gi all oppmerksomhet til 1 og 2….

inspill og tanker generelt?

Anonymkode: cf8c5...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke noe om alder og helse på senioren, men jeg mener at man i enkelte tilfeller burde vente med valp av hensyn til eldre hunder. 

Jeg har en rase som ofte blir gammel, alle mine har blitt 15+. Jeg har satt 10 år som en maksgrense for når jeg drar valp i hus, men jeg ser selvfølgelig an individet også. Valp er slitsomt, også for andre hunder, eldre hunder burde få slippe valper dersom de ikke orker. I tillegg utsetter man valpen for unødvendige situasjoner hvor eldre hunder kan bli grinete og glefse til. 

Anonymkode: a7c71...132

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, tror ikke hjertet mitt kunne tålt samvittigheten ovenfor senioren♥️. Nyt tiden med de du har er min tanke………

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver ikke noe om alder og helse på senioren, men jeg mener at man i enkelte tilfeller burde vente med valp av hensyn til eldre hunder. 

Jeg har en rase som ofte blir gammel, alle mine har blitt 15+. Jeg har satt 10 år som en maksgrense for når jeg drar valp i hus, men jeg ser selvfølgelig an individet også. Valp er slitsomt, også for andre hunder, eldre hunder burde få slippe valper dersom de ikke orker. I tillegg utsetter man valpen for unødvendige situasjoner hvor eldre hunder kan bli grinete og glefse til. 

Anonymkode: a7c71...132

Tusen takk for svar, hun er over 10, og går på hjertemedisiner, er kvikk og grei sånn sett, men hun hadde nok hatt det best med bare en voksen hund ja…tenkte langt og lenge på dette men blir noe annet når det kommer i hus og det blir en realitet…

Anonymkode: cf8c5...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...