AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg har barn fra før. Han har ikke det. Vi har kun vært sammen i et par måneder, men han er et fantastisk menneske på alle områder. ❤️ Jeg elsker å reise, har bodd flere år i utlandet og kan godt tenke meg å bo med barnet mitt noen år i utlandet. Jeg har lært så utrolig mye om seg selv årene jeg bodde i utlandet. Jeg har utviklet en åpenhet til andre medmennesker som gjør at jeg kan prate med så og si alle. Jeg har lært om mange ulike kulturer og forskjellige typer personligheter. Jeg kan gjøre meg forstått på tysk og spansk. Jeg er selv oppvokst i en middelklasse der vi reiste flere ganger om året siden jeg var fem år, og jeg elsket det!!! 😍 Kjæresten min som er 41 år har kun vært i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland, og er ikke så glad og vant med å reise har jeg nå funnet ut av. Bare han skulle hente meg på flyplassen etter en reise utenlands, så ble han stresset så jeg foreslo om jeg skulle kjøre istedenfor. 🙄 Han født og oppvokst i byen vi/jeg bor i nå. Han drømmer om en kone, barn og familieliv her, og har ingen andre større ambisjoner enn dette. Han mente at om man vil ut å reise alene når man er i forhold, kan man likeså godt være singel. Men jeg kjenner flere som har bodd 1-2 år i utlandet med barn og som reiser alene uten partner. Så nå står jeg her da, og prøver å finne ut av veien videre. Skal jeg slå meg til ro med han i denne byen her med 30.000 innbyggere? Jeg kan virkelig ikke se for meg å bo her resten av livet. Samtidig er det jo viktig at barn får en trygghet, venner, osv. Han er jo inne på noe der. Jeg ønsker jo å etablere meg, gifte meg og få flere barn. Men jeg drømmer om så mye mer enn å være stuck et sted og gå på autopilot som et hamster i bur resten av livet. Jeg er kun 32 år, og barnet mitt går i barnehage der alle barna kommer til forskjellige skoler uansett. Tanker? 😊 Anonymkode: d13f3...063 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Hva skal dere som familie livnære dere av under lange opphold i utlandet? Er du kvalifisert til jobber i andre land? Anonymkode: edc99...eee 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal dere som familie livnære dere av under lange opphold i utlandet? Er du kvalifisert til jobber i andre land? Anonymkode: edc99...eee Ja, det vil jeg si. 😊 Jeg har jobbet i utlandet tidligere også. Det er jeg ikke bekymret for. TS Anonymkode: d13f3...063
Brunello Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 De aller fleste ønsker en tilværelse som kjæresten din. For mange vil det være uaktuelt å flytte rundt. Stabilitet er viktig i barnas oppvekst. Høres kanskje ut som om han er litt treig når det gjelder ferier. Mange liker å reise. Ved å gjøre det slutt, vil sjansen dor å finne en likesinnet selvsagt være til stede. Men det er størst mulighet for å finne en ny som er likere din nåværende kjæreste enn deg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det vil jeg si. 😊 Jeg har jobbet i utlandet tidligere også. Det er jeg ikke bekymret for. TS Anonymkode: d13f3...063 Er han kvalifisert for å jobbe i utlandet, da? Anonymkode: edc99...eee
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er han kvalifisert for å jobbe i utlandet, da? Anonymkode: edc99...eee Og kan han andre språk enn norsk og engelsk? Anonymkode: edc99...eee
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Du kan engasjere deg i ting utenfor familien og jobb, og få mye ny input og prøve deg på forskjellig selv om du bor et sted fast. Å reise er på ingen måte eneste måten å lære om nye sider av seg selv, vokse og ha et interessant liv Engasjer deg i politikk, i en kampsak. Bli med å arranger noe. Hopp med i en teatergruppe. Hva som helst. Anonymkode: 87131...d55
PM75 Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Jeg tror du vil føle deg vingeklippet om du må gjøre alt på hans måte. Det er lite gunstig for å trives i et forhold over tid. Et lite innspill til barn og stabilitet- barn tåler fint å flyttes litt på uten å ta skade av det. Spesielt et så lite barn. Tvert imot kan de få med seg mye positivt ut av nye impulser, så lenge de har trygg forankring i omsorgsperson . 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Avslutt forholdet. Ellers kommer du til å angre. Anonymkode: a2945...59b 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Det hadde vært en dealbreaker for meg. Det å reise og se verden betyr mye. Som du skriver, de periodene jeg har vært ute over tid har vært de mest utviklende, spennende og lærerike. Og ikke minst, det at han ikke prøver å møte deg litt her en gang sier mye om han. Et forhold handler om å gi og ta, ikke at det kun skal være på den enes måte. Anonymkode: bc876...bee
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva skal dere som familie livnære dere av under lange opphold i utlandet? Er du kvalifisert til jobber i andre land? Anonymkode: edc99...eee AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og kan han andre språk enn norsk og engelsk? Anonymkode: edc99...eee Det var dine innspill i tråden 😂 Vi er mange som jobber internasjonalt, har gode muligheter for utveksling, samt permisjoner, og ikke minst tjener godt. Og på mine reiser i 50+ land har det gått helt fint å ikke snakke annet enn engelsk. Anonymkode: bc876...bee
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det var dine innspill i tråden 😂 Vi er mange som jobber internasjonalt, har gode muligheter for utveksling, samt permisjoner, og ikke minst tjener godt. Og på mine reiser i 50+ land har det gått helt fint å ikke snakke annet enn engelsk. Anonymkode: bc876...bee Jeg synes det er relevant om han i det hele tatt har praktisk mulighet til å delta på det ts ønsker seg, ja. Ts har allerede nevnt at han ikke er særlig reisevant eller reiseglad, så sjansene er små for at han nå skaffer seg videreutdanning til å få nødvendige kvalifikasjoner til å få utenlandsjobb om han ikke allerede har dem. Og har han i så fall mye oppsparte midler? For de med høy lønn spiller det nok mindre rolle om også partner får seg jobb der. Ts kan jo evt selge det inn som at han får seg et friår fra jobbing, hvis hun har utsikter til å tjene mye. De må imidlertid holde seg til opphold i land som ikke krever visum, for siden de ikke er gift får ikke han opphold på basis av hennes ansettelse. Og han må sannsynligvis belage seg på å bo i Norge halve året (reise etter max 3 mnd opphold) hvis han pga ikke egen jobbavtale må reise som turist. Anonymkode: edc99...eee 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Og kan han andre språk enn norsk og engelsk? Anonymkode: edc99...eee Nei, dessverre. TS Anonymkode: d13f3...063
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Er han kvalifisert for å jobbe i utlandet, da? Anonymkode: edc99...eee Nei, han har kun videregående utdannelse på yrkesskolen. Han vil ikke heller til utlandet. Det er uaktuelt har han sagt. TS Anonymkode: d13f3...063
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg synes det er relevant om han i det hele tatt har praktisk mulighet til å delta på det ts ønsker seg, ja. Ts har allerede nevnt at han ikke er særlig reisevant eller reiseglad, så sjansene er små for at han nå skaffer seg videreutdanning til å få nødvendige kvalifikasjoner til å få utenlandsjobb om han ikke allerede har dem. Og har han i så fall mye oppsparte midler? For de med høy lønn spiller det nok mindre rolle om også partner får seg jobb der. Ts kan jo evt selge det inn som at han får seg et friår fra jobbing, hvis hun har utsikter til å tjene mye. De må imidlertid holde seg til opphold i land som ikke krever visum, for siden de ikke er gift får ikke han opphold på basis av hennes ansettelse. Og han må sannsynligvis belage seg på å bo i Norge halve året (reise etter max 3 mnd opphold) hvis han pga ikke egen jobbavtale må reise som turist. Anonymkode: edc99...eee Poenget er jo at det er irrelevant om han har mulighet, når han ikke vil. TS ønsker å diskutere forholdet, om hun skal slå seg til ro med hans livsstil, eller gå for egne drømmer. Anonymkode: bc876...bee
Hareena Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 En eventyrlysten har funnet seg en heimføding. Det skal det bygges en felles framtid på? 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 17 hours ago, Brunello said: De aller fleste ønsker en tilværelse som kjæresten din. For mange vil det være uaktuelt å flytte rundt. Stabilitet er viktig i barnas oppvekst. Høres kanskje ut som om han er litt treig når det gjelder ferier. Mange liker å reise. Ved å gjøre det slutt, vil sjansen dor å finne en likesinnet selvsagt være til stede. Men det er størst mulighet for å finne en ny som er likere din nåværende kjæreste enn deg. Han har ikke vært utenfor Norge siden 2014 fortalte han meg i går. Vet ikke helt om saken er at han er treg altså. 😬 Ts Anonymkode: d13f3...063
Brunello Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har ikke vært utenfor Norge siden 2014 fortalte han meg i går. Vet ikke helt om saken er at han er treg altså. 😬 Ts Anonymkode: d13f3...063 Det er faktisk oppsiktsvekkende mange som er lite i utlandet på ferie. Men som skrevet vil du antakelig kunne finne en som vil mer på ferie til utlandet, men mye mindre sjanse å finne en som vil bo der. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, han har kun videregående utdannelse på yrkesskolen. Han vil ikke heller til utlandet. Det er uaktuelt har han sagt. TS Anonymkode: d13f3...063 Det er en viss mulighet for å få seg faglært jobb i EU med bare engelsk. Men om han ikke vil søke etter jobber, får han jo ingenting. Da blir det ikke flytting til nabobyen en gang. Anonymkode: edc99...eee
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Poenget er jo at det er irrelevant om han har mulighet, når han ikke vil. TS ønsker å diskutere forholdet, om hun skal slå seg til ro med hans livsstil, eller gå for egne drømmer. Anonymkode: bc876...bee Ts kan jo ha hvilken livsstil hun vil, men hvis hun vil flytte til eller reise mye til utlandet, blir det nok et soloprosjekt. Anonymkode: edc99...eee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå