Gå til innhold

Hund på rømmen- bruke felle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden har vært på rømmen i 8 døgn. Har hørt bjeffing så tror hun beveger seg i området. Men hun kommer ikke hjem. Er masse skog rundt der vi bor. 

En vi har fått hjelp av som driver med feller, sier han ikke tror hun kommer hjem av seg selv når det er gått så lang tid. Så felle er eneste mulighet.

Den er ganske stor, legger godbiter og mat der så det skal være fristende. 

Fellen har vært ute 1 døgn, men hun har ikke kommet enda. Ikke rørt maten. Men hørte bjeff i dag. Høres ut som henne. 

Noen som har erfaring med å få inn hund på rømmen med felle? Eller kom de av seg selv?

Anonymkode: a24c4...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

regner med dere har lært den innkalling...., så da er det bare å gå i den retningen dere hører at den er og så kalle inn.

Anonymkode: 496ee...cb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at hunden ikke sitter fast i noe greiner eller busker? Veldig rart for en hund å ikke komme hjem etter 8 døgn, spesielt om den er i området. 

Anonymkode: 10465...68b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er du sikker på at hunden ikke sitter fast i noe greiner eller busker? Veldig rart for en hund å ikke komme hjem etter 8 døgn, spesielt om den er i området. 

Anonymkode: 10465...68b

Nei tror ikke den sitter fast. Hadde ikke på seg noe bånd. Han ene som hjelper oss sier hunder ikke vil vise seg etter så lang tid for de føler de har svikta flokken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

regner med dere har lært den innkalling...., så da er det bare å gå i den retningen dere hører at den er og så kalle inn.

Anonymkode: 496ee...cb0

Tror du virkelig vi ikke har gjort det? Vært ute i skogen flere timer hver eneste dag.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt idioten vært på rømmen til den daua av det eller hadde vett til å komme hjem igjen. 

Anonymkode: e16ae...d39

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg har kontroll på hunden min, den kommer alltid når jeg roper på den " 😏

Anonymkode: 9ec14...e34

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring. Men noen i nærområdet fanget inn hunden slik. Det var en nylig omplassert husky som sprang ute i flere dager. Gikk i fella som var laget til i garasjen. 

Anonymkode: 25406...4ef

Skrevet

Så mye stygge kommentarer. Jeg ønsket meg råd, dette er en ille nok situasjon som det er! 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)

Noen hunder trenger tid til å bli fortrolig med at det står noe nytt noe der den pleier å ferdes. Det kan derfor ta tid før den tør gå i fellen. Prøv å sett opp viltkameraer i området du hører bjeffing. Og ett som står stilt mot fellen. 

Håper virkelig du får tak i hunden din❤️

Endret av Troyamin
staveleifer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har denne bikkja jakta rådyr i over en uke, håper virkelig at noen får skutt den før kalvinga begynner.

Anonymkode: bcb12...2b9

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Noen hunder trenger tid til å bli fortrolig med at det står noe nytt noe der den pleier å ferdes. Det kan derfor ta tid før den tør gå i fellen. Prøv å sett opp viltkameraer i området du hører bjeffing. Og ett som står stilt mot fellen. 

Håper virkelig du får tak i hunden din❤️

Har satt opp flere kameraer rundt fellen og området vi har hørt bjeffing.

• Liker 1
Skrevet

huff så stygge folk er her da! 

Min største skrekk er at hunden min skal smette ut døra og bli borte. Jeg maser som bare det på folk som er på besøk, men enkelte folk går det bare ikke inn hos og de står i døråpningen og skravler i stedet for å komme inn eller gå ut. Har brukt halve påska på å mase på svigerfamilien om å ikke stå i døra for jeg er redd hunden skal stikke av.

Poenget mitt er bare at det er sånt som kan skje, samme hvor ansvarlig man er. Ingen grunn til å være slem mot ts som har det fælt nok som det er. 

Håper du får tilbake hunden din snart, ts ❤️ Bra dere har fått hjelp av en med felle. Når dere i tillegg hører henne i nærheten så er det nok gode sjanser for å få fanget henne inn igjen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Gliffy skrev (23 minutter siden):

huff så stygge folk er her da! 

Min største skrekk er at hunden min skal smette ut døra og bli borte. Jeg maser som bare det på folk som er på besøk, men enkelte folk går det bare ikke inn hos og de står i døråpningen og skravler i stedet for å komme inn eller gå ut. Har brukt halve påska på å mase på svigerfamilien om å ikke stå i døra for jeg er redd hunden skal stikke av.

Poenget mitt er bare at det er sånt som kan skje, samme hvor ansvarlig man er. Ingen grunn til å være slem mot ts som har det fælt nok som det er. 

Håper du får tilbake hunden din snart, ts ❤️ Bra dere har fått hjelp av en med felle. Når dere i tillegg hører henne i nærheten så er det nok gode sjanser for å få fanget henne inn igjen. 

Vi er og veldig forsiktige så hun ikke skal smette ut. Håper inderlig det. Tenker det er et godt tegn vi hører henne, da lever hun hvertfall.

Skrevet

Legg gjerne et brukt klesplagg fra deg selv inn i fellen. Det kan øke sjansen for at hunden vil gå inn.

Det at hun har "sviktet flokken" er jo Disneyfisering av hund på høyt nivå. Antagelig er hun såpass redd og forvirret at hun har havnet i "overlevelses-modus" og er da ikke mottakelig for verken lydighet eller tillit til mennesker. Det skjer ofte med hunder som er borte en stund.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og spekulasjoner, og svar til det. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Ts her. Har snakket med en synsk person. Sier hen føler energien til hunden. Så da lever den vel? Noen med erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...