AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Tenker dere at folk som får få/lite likes på SoMe er det samme som at de er lite likt/upopulær irl? Anonymkode: 41bf1...26b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Det er mange som ikke gidder å "samle på venner" på facebook. Det er for eksempel mange venners venner, fjerne slektninger, kollegaer og tidligere skolevenner og slikt jeg "kunne" ha lagt til for å få både mer eksponering og likes, men jeg ser ikke behov for å legge til noen jeg aldri har noe direkte kontakt med, og har bare de nærmeste vennene, familie og kanskje nærmeste kollegaer der. Men klart, noen ser sikkert på SoMe som en konkurranse om å få mest likes og vurderer andre deretter. Men da deltar de i en konkurranse som jeg selv ikke en gang har meldt meg på. Det blir som å løpe kappløp med naboen fra busstoppet og hjem, hvor man selv løper mens naboen intetanende bare går i normalt tempo. Anonymkode: 6c062...e2a 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Tja, tenker de som gir mye likes får mye likes. Men likes på sosiale medier betyr null Anonymkode: 6b8f8...f1a 2
norw Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Man kan begynne å lure noen ganger. En som la meg til i mars, som jeg har møtt én gang, har 1200+ venner. På de fire siste profilbildene er det 1, 1, 1 og 0 likes (0 likes på det eldste av de fire). Likes er ikke viktig, men null betydning er feil.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 norw skrev (1 minutt siden): Man kan begynne å lure noen ganger. En som la meg til i mars, som jeg har møtt én gang, har 1200+ venner. På de fire siste profilbildene er det 1, 1, 1 og 0 likes (0 likes på det eldste av de fire). Likes er ikke viktig, men null betydning er feil. Jeg har fjernet mulighet til å like på noen bilder, så enkelte står med 0 og veldig få (fordi jeg trykket det av). Så det kan være både og grunn til det. Anonymkode: 90361...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Selvfølgelig ikke. Jeg har kun 30 venner på Facebook, slettet de fleste, og får selvfølgelig færre likes enn noen med 3000 «venner» får. Ren matte jo. Anonymkode: eb0d6...d1c 2
norw Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fjernet mulighet til å like på noen bilder, så enkelte står med 0 og veldig få (fordi jeg trykket det av). Så det kan være både og grunn til det. Anonymkode: 90361...7d6 Det virker snodig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Nei, selvfølgelig ikke. Og hvis det er noen som tenker slik, bør de ta seg en pause å tenke om hva de holder på med. Anonymkode: d9fff...cbd 1
Blueberrysmoothie Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Nei det tenker jeg ikke. Likes har med algoritmer å gjøre, hvor mange personer som posten din vises til og når ut til og det kommer an på hvor aktiv man selv er på å like andres poster. Om man ikke er på facebook daglig å liker andres poster så vil egne poster slutte å dukke opp i deres newsfeed og man vil oppleve å få færre likes selv. Det gjenspeiler ikke hvordan det er i det virkelige liv. Man kan være populær og ha mange venner selvom man ikke er aktiv på å like og kommentarer andres poster på facebook. Og andre veier kan man også få massevis av likes på facebook fordi posten dukker opp hos mange fordi man selv liker mange andres poster, men ikke være så populær i virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 Har en bekjent som har 3000 følgere på insta, ikke influencer men en vanlig jente. Hun får en del likes. På facebook har hun over 1000 venner og la merke til at bare tre stk skrev gratulerer med dagen til henne. Jeg har bare 100 følgere på insta og får lite likes, og har rundt 500 venner på facebook, fikk godt over hundre gratulasjoner i år med bilder av meg og mange personlige hilsener. Noen vil tenke hun er langt mer populær, mens andre vil tenke jeg er mer populær. Det viktigste er å ikke bry seg for mye for det er ikke godt for mental helse. Lettere sagt enn gjort, men jeg er overbevist om at det er skadelig for psyken Anonymkode: cf712...c8b
Blåpille Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Det at denne tråden engang eksisterer får meg til å ville gråte litt på innsiden. Særlig det svaret med bursdags hilsener. Klarer ikke å akseptere sosiale medier-verden.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På facebook har hun over 1000 venner og la merke til at bare tre stk skrev gratulerer med dagen til henne. Det viktigste er å ikke bry seg for mye for det er ikke godt for mental helse. Lettere sagt enn gjort, men jeg er overbevist om at det er skadelig for psyken Anonymkode: cf712...c8b Sier du ikke egentlig mot deg selv her? Blåpille skrev (5 minutter siden): Det at denne tråden engang eksisterer får meg til å ville gråte litt på innsiden. Særlig det svaret med bursdags hilsener. Klarer ikke å akseptere sosiale medier-verden. Samme her, så jeg bare meldte meg av hele greien. Anonymkode: 36569...bd2 1
Blåpille Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sier du ikke egentlig mot deg selv her? Samme her, så jeg bare meldte meg av hele greien. Anonymkode: Vedkommende sa veldig i mot seg selv. Jeg har også meldt meg av. Eller, meldte meg vel aldri inn.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 Er som oftest slik, de begynner å slette venner på facebook slik at de har mulighet for å få færre likes. Dette så de kan bedre takle at andre får flere likes enn dem. Så kan de trøste seg selv med at "rent mattematisk sett så har alle andre flere facebook venner enn meg så da skulle det jo bare mangle at jeg fikk mindre likes". Så har vi jo de andre som har helt og holdent flyktet fra facebook for de får så lite likes, og skamfølelsen er for mye å leve med. Så de sletter/bruker ikke facebook lenger, og trøster seg med at "er jo ikke rart andre får mer likes enn meg, jeg bruker jo ikke facebook en gang, det er enkel mattematikk. Anonymkode: 038ff...76d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Hvem er som bruker FB i dag? Anonymkode: dd9a4...996 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Sier du ikke egentlig mot deg selv her? Samme her, så jeg bare meldte meg av hele greien. Anonymkode: 36569...bd2 Hvordan sa jeg imot meg selv? Anonymkode: cf712...c8b
Blåpille Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er som oftest slik, de begynner å slette venner på facebook slik at de har mulighet for å få færre likes. Dette så de kan bedre takle at andre får flere likes enn dem. Så kan de trøste seg selv med at "rent mattematisk sett så har alle andre flere facebook venner enn meg så da skulle det jo bare mangle at jeg fikk mindre likes". Så har vi jo de andre som har helt og holdent flyktet fra facebook for de får så lite likes, og skamfølelsen er for mye å leve med. Så de sletter/bruker ikke facebook lenger, og trøster seg med at "er jo ikke rart andre får mer likes enn meg, jeg bruker jo ikke facebook en gang, det er enkel mattematikk. Anonymkode: 038ff...76d Wtf. Er det virkelig så virkelighetsfjernt for deg at noen ikke bryr seg om likes at du ender opp på slike spinnville konklusjoner? Det er mange mennesker i verden, så det du beskriver kan sikkert stemme for noen, men du fremstiller det som en standard greie 😅
Eva-Lena Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 Jeg lurer på når folk skal slutte å henge seg så opp i likes på some. Jeg legger sjelden ut noe som helst og har fjernet muligheten til at folk kan kommentere det jeg legger ut. Likes bryr meg nada. Sjelden jeg liker noe andre har lagt ut også.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 norw skrev (2 timer siden): Man kan begynne å lure noen ganger. En som la meg til i mars, som jeg har møtt én gang, har 1200+ venner. På de fire siste profilbildene er det 1, 1, 1 og 0 likes (0 likes på det eldste av de fire). Likes er ikke viktig, men null betydning er feil. På Facebook kan man velge om profilbildet skal «deles» på veggen eller ikke. Mulig vedkommende har valgt å «ikke dele». Da må personer fysisk gå inn på selve profilen får å like bildet. Anonymkode: 41bf1...26b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er som oftest slik, de begynner å slette venner på facebook slik at de har mulighet for å få færre likes. Dette så de kan bedre takle at andre får flere likes enn dem. Så kan de trøste seg selv med at "rent mattematisk sett så har alle andre flere facebook venner enn meg så da skulle det jo bare mangle at jeg fikk mindre likes". Så har vi jo de andre som har helt og holdent flyktet fra facebook for de får så lite likes, og skamfølelsen er for mye å leve med. Så de sletter/bruker ikke facebook lenger, og trøster seg med at "er jo ikke rart andre får mer likes enn meg, jeg bruker jo ikke facebook en gang, det er enkel mattematikk. Anonymkode: 038ff...76d Jeg er en av dem som har slettet venner. Ikke på grunn av likes, men på grunn av at de er mennesker jeg verken har eller kommer til å ha mer med å gjøre i fremtiden. Anonymkode: 41bf1...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå