Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sammen med en skikkelig bra og flott fyr. Vi er 40 begge to og har barn fra før som vi har 50% på hver vår kant. Barna våre går fint overens så lang, og vi ser at vi kan ha en framtid sammen. Vi er ganske samkjørte på hva vi ønsker og trenger fremover osv. 

Men det er ting som jeg synes er noe vanskelig, og det er å si i fra om at jeg ønsker egentid. Han respekterer jo selvsagt at jeg er sammen med venner / slekt osv, og er ikke sjalu på noen måte. MEN: Når jeg sier til han : «Du, i morgen etter jobb så kjenner jeg at jeg trenger en ettermiddag for meg selv og så kan jeg heller komme til deg i overmorgon. Ok, sier han og er positiv til dette. Men når denne dagen kommer, kan jeg få en melding av han at han savner meg og elsker meg , og det er koselig det. Men avslutter alltid med; «vi skal ikke gå en fjelltur sammen i ettermiddag da? Og kanskje lage noe god middag sammen?». Jeg KLARER bare ikke å skrive tilbake. Det hadde vært koselig, men i dag har jeg egentid.🙈 Føler jeg sårer han på en måte. 
Samtidig synes jeg det er rart at han ikke respekterer mitt behov?

Vil tilføre at vi er mye sammen ellers. Tips?

Anonymkode: 3ff89...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan kose meg med alene tid når resten av gjengen er bortreist. Menhar aldi hatt behov for alene tid. Kanskje den nye kjæresten din er slik som meg. Er som å prøve å skjønne hjemlengsel hvis du aldri har hatt det, og så videre.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje lyve litt hvitt? Si at du har en annen avtale

Anonymkode: 805ff...0de

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Jeg kan kose meg med alene tid når resten av gjengen er bortreist. Menhar aldi hatt behov for alene tid. Kanskje den nye kjæresten din er slik som meg. Er som å prøve å skjønne hjemlengsel hvis du aldri har hatt det, og så videre.

Han er ekstrovert, jeg er litt begge deler og koser meg veldig i eget selskap. Han kjeder seg fort når han er alene. 
Han kan si til meg: men når vi skal bo sammen , kommer vi jo til å se hverandre hver dag osv. Og den er grei den, men nå er vi nyforelsket og ligger å koset mye på sofaen, holder handa, er stort sett inntil hverandre uansett hva vi gjør omtrendt. Det vet jeg vil gå LITT over etterhvert, og vi kommer til å gi hverandre space. 
Men jeg merker at jeg trenger litt space allerede nå🙈 Vi er jo sammen nesten hver eneste dag. Dag og natt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når jeg sier til han : «Du, i morgen etter jobb så kjenner jeg at jeg trenger en ettermiddag for meg selv og så kan jeg heller komme til deg i overmorgon. Ok, sier han og er positiv til dette. Men når denne dagen kommer, kan jeg få en melding av han at han savner meg og elsker meg , og det er koselig det. Men avslutter alltid med; «vi skal ikke gå en fjelltur sammen i ettermiddag da? Og kanskje lage noe god middag sammen?».

Jeg KLARER bare ikke å skrive tilbake. Det hadde vært koselig, men i dag har jeg egentid.🙈

Svar «Orker ikke» eller noe tilsvarende og ikke mer enn det. La være med å la ham stjele din egentid. For det er hva han gjør, og jeg tror det er kalkulert. 

Anonymkode: 26f01...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han er ekstrovert, jeg er litt begge deler og koser meg veldig i eget selskap. Han kjeder seg fort når han er alene. 
Han kan si til meg: men når vi skal bo sammen , kommer vi jo til å se hverandre hver dag osv. Og den er grei den, men nå er vi nyforelsket og ligger å koset mye på sofaen, holder handa, er stort sett inntil hverandre uansett hva vi gjør omtrendt. Det vet jeg vil gå LITT over etterhvert, og vi kommer til å gi hverandre space. 
Men jeg merker at jeg trenger litt space allerede nå🙈 Vi er jo sammen nesten hver eneste dag. Dag og natt. 

Eneste fornuftige tips jeg kan gi deg:

- Si til han at det ikke er at du trenger tid borte fra han spesifikt 

- Ikke var klønete med valg av ord

- Stå på ditt

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...