AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg prøver å finne slektninger (etterkommere av halvsøstre/halvbrødre av min far). Jeg har fødsels- og dødsdato på både min bestefar og hans kone. Min far var født utenfor ekteskap, og forholdsvis lenge før min bestefar inngikk ekteskap med en annen kvinne og fikk flere barn med henne. Jeg prøver nå å finne disse barna. Men hvordan? Jeg setter stor pris på hjelp og tips. Jeg er ikke ute etter arv eller noe sånt. Kun kontakt med slekt. Anonymkode: a129c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. april 2023 #2 Del Skrevet 9. april 2023 Tatt gentester? Her hjemme går det mest i myherritage og deretter ancestry. Ville prøvd førstnevnte først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Del Skrevet 9. april 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Tatt gentester? Her hjemme går det mest i myherritage og deretter ancestry. Ville prøvd førstnevnte først. Får man oppgitt navn på slektninger der? Jeg vet 100% sikkert at vi er i slekt. Bestefar står oppført som far til min far på dåpsattesten. Jeg vil bare komme i kontakt med dem. Anonymkode: a129c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. april 2023 #4 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får man oppgitt navn på slektninger der? Jeg vet 100% sikkert at vi er i slekt. Bestefar står oppført som far til min far på dåpsattesten. Jeg vil bare komme i kontakt med dem. Anonymkode: a129c...942 Dersom noen i nær eller fjern slekt har tatt testen kommer de opp. Ofte har de laget slektstrær og. Kan til og med være ulike grener som har laget slektstrærene sånn at man får veldig mye informasjon både om nære og fjerne slektninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Del Skrevet 9. april 2023 Kontakt Skattetaten. Ikke bland inn den Israelske stat i dette (ref. forslag om Myheritage). Anonymkode: efdeb...9dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt Skattetaten. Ikke bland inn den Israelske stat i dette (ref. forslag om Myheritage). Anonymkode: efdeb...9dd Kan jeg bare ringe Skatteetaten og om opplysninger? Skal ikke de ha bevis på at jeg er i slekt før de evt. gir meg info? Anonymkode: a129c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Del Skrevet 9. april 2023 Er 23andMe også grei for å finne slekt? Jeg er som sagt ikke ute etter å finne ut om jeg er x% hverken det ene eller det andre. Men jeg vil finne navn på slektninger. ts Anonymkode: a129c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg bare ringe Skatteetaten og om opplysninger? Skal ikke de ha bevis på at jeg er i slekt før de evt. gir meg info? Anonymkode: a129c...942 Ta det skriftlig. Er personen død så får du opplysningene uten noe styr. Be om info om barn av din bestefar, evt. hans kone. Anonymkode: efdeb...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta det skriftlig. Er personen død så får du opplysningene uten noe styr. Be om info om barn av din bestefar, evt. hans kone. Anonymkode: efdeb...9dd Takk. Da prøver jeg det. ts Anonymkode: a129c...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Del Skrevet 9. april 2023 Du kan også kontakte kirkegårdskontoret der din bestefar er gravlagt og spørre om navnet på fester ("eier") av graven. Som regel er det en etterkommer. Har du dødsannonsen til din bestefar og til hans kone, så står jo navnene på barna der. Og hvis du så finner dødsannonsen til barna igjen, så står navnene til deres barn der. Anonymkode: efdeb...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Del Skrevet 12. april 2023 Å finne dødsannonser høres ut som eg bra tips, siden du vet dødsdato. Da kan du sjekke avisene i distriktet der han bodde, dødsannonsen står vanligvis i avisa noen dager etter dødsfallet. Mange aviser har digitalisert/scannet tidligere årganger og lagt ut, hvis du har abonnement. Hvis det gjelder Oslo så har Aftenposten et godt arkiv på nett. Eller du kan sjekke Nasjonalbiblioteket på nett, der ligger også mange aviser. Anonymkode: f6106...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå