Gå til innhold

Er det mange som reiser til syden med bare håndbaggasje? Hvis f.eks tar fly til en annen by for å få billigere syden tur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kan få billigere billetter uten koffert. Er ofte 1000 kr billigere. Er det noen som har tatt f.eks fly til London på billig billetter og så bestilt seg billig syden ferie der i fra? Aner ikke om det er mulig. Bare en tanke som slo meg. 

Anonymkode: cce1b...a28

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er mulig. 

Anonymkode: 0aba2...f76

AnonymBruker
Skrevet

Reiser alltid med bare håndbagasje

Anonymkode: 3c2b5...668

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire barn, og vi har reist med barna i over 20 år. Vi kunne aldri ha tatt med oss kun hånd baggasje. Man har som regel med seg mer ting/klær på hjemreisen enn man har på vei til ferieturen, det er iallfall vår erfaring. Vi reiser mye på tur, og har gjort det fra barna var 5 måneder gamle. Og selv om vi reiste med det eldste barnet vårt, så måtte vi ha med oss koffert med plass til alle tingene våre. 

Anonymkode: 39c44...a83

Skrevet

Kommer litt an på hva slags reise det er, men jeg trenger ikke stor koffert for ei uke.
Pakker syntetiske trenings-t-skjorter som er lette å vaske i håndvasken, og tørker lett. Bruker det jeg har for hånden til å vaske klær: Bio-tex, hårsjampo, håndsåpe - det som tar svetten. Da trenger jeg bare 2-3 stykker.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

En kan få billigere billetter uten koffert. Er ofte 1000 kr billigere. Er det noen som har tatt f.eks fly til London på billig billetter og så bestilt seg billig syden ferie der i fra? Aner ikke om det er mulig. Bare en tanke som slo meg. 

Reiser alltid med håndbagasje på turer som er under 1 uke, har gjort det til 2 ukers ferier til syden også.

Såklart er det mulig å fly fra London? Men om det blir noe rimeligere er mer usikkert,

Anonymkode: ad498...fca

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forestille meg det kan bli særlig billigere. Reiser nå med baggasje, valgt sete forann i fly for 3400. Kunne droppet valg av sete og ekstra baggasje ville da blitt 3100kr for en uke på Kreta helt i slutten av april.

Man finner billige reiser ved å ha det som hobby, er på ving, Apollo og Tui hver dag for å følge med. Plutselig kommer det en billig tur. Jeg reiser alene, så derfor det er vanskelig å finne noe under 3000kr. Er man 2 så er det kjempelett å finne turer til under 3000kr pr pers.

Anonymkode: 3b50d...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke forestille meg det kan bli særlig billigere. Reiser nå med baggasje, valgt sete forann i fly for 3400. Kunne droppet valg av sete og ekstra baggasje ville da blitt 3100kr for en uke på Kreta helt i slutten av april.

Man finner billige reiser ved å ha det som hobby, er på ving, Apollo og Tui hver dag for å følge med. Plutselig kommer det en billig tur. Jeg reiser alene, så derfor det er vanskelig å finne noe under 3000kr. Er man 2 så er det kjempelett å finne turer til under 3000kr pr pers.

ja vi er to men vi er fra forskjellige land så greia var å eventutelt møtes i london og ta fly til syden der i fra da det er dyrt fra hans hjemland også akkurat nå. Så skal reise som to ja for det blir jo mye billigere enn å reise alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Har noen bestilt billetter for to da noen gang bare for å få det billigere men bare reist alene?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser alltid med håndbagasje, uansett lengde på reisen. Klær kan vaskes underveis, og jeg er ingen shopper, så har ikke noe mer med hjem. Har vært på reise i fire måneder med kun håndbagasje. Ser ikke hva mer jeg skulle trenge på en lengre tur, enn det jeg behøver på en ukes tur.

Anonymkode: f1394...c68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har noen bestilt billetter for to da noen gang bare for å få det billigere men bare reist alene?

ts

Det blir ikke billigere. De legger på billetten når man er en, så en reise som koster 2500 pr pers koster 3500kr for en. Man sparer kun ved å reise som to som deler leilighet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Det blir billigere per person når man er to, fordi man da deler prisen på hotellrommet på to. Det blir ikke billigere for en som reiser alene å bestille for to.

Anonymkode: f1394...c68

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiste 14 dager til USA med håndbagasje, bestilte én koffert hjem til shoppingen (var 2 voksne og 3 barn) og kjøpte en billig koffert der borte. Droppet også mat på flyet. Spiste pizza før vi gikk på flyet, og litt snacks ombord. Sparte noen tusenlapper på det. Det vi gamblet på var å ikke bestille seteplassering, gikk heldigvis bra (vi er ikke av dem som mener andre skal bytte plasser med oss, for å ha sagt det, sjekket inn online med en gang det var mulig).

Anonymkode: 1f357...32d

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke på grunn av pris at jeg som oftest kun reiser med håndbagasje men fordi det er enklere, spesielt ved flybytter

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Hva mener du her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan da vel reise fra hvert deres land? Bestille fly og overnatting hver for seg? Ikke ferdigpakke, altså.

Er bare å ta håndbagasje det. Spiller ingen rolle.

Anonymkode: 6aa4e...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...