Gå til innhold

Kraftig mens kort tid etter sist mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner med å si at ja, jeg skal selvsagt oppsøke lege/gynekolog over påske. Men ønsker likevel høre om noen har erfaringer/innspill.

Siste 6 mnd fått lengre sykluser. Både antall dager med mens, og antall dager til neste mens. Sist syklus var veldig lang (til meg og være), 37 dager. Hadde unormalt sterke kramper i 1 uke før mens kom. Hadde en del bekymringer rundt graviditet, så jeg antok at det gjorde at ting ble forsinket. Ingen test ble tatt siden mens kom. Blødningen var normal, og varte i 5 dager.

Nå 8 dager senere, ny blødning. Ikke sporblødning, men ordentlig mensblødning. Ingen forsvarsel med kramper o.l. Begynte i går kveld.

Hadde gynekologisk undersøkelse med UL, og celleprøve for 1 år siden. Klamydia ble også testet. Alt normalt.
Ny partner veldig nylig
40-årene
Tar ingen hormonprevensjon

Kan det være at jeg er smittet med klamydia, eller dreier det seg da mer om sporblødninger som symptom? Graviditet likevel? Tidlige symptomer på overgansalder som tilfeldigvis eksploderte akkurat nå? 

Anonymkode: 7e5c3...86a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du fikk ny menstruasjon kort tid etter kan tyde på at du ikke har hatt eggløsning, sånn som jeg har forstått det, men det kan jo selvfølgelig være noe annet også. Jeg hadde en slik opplevelse i fjor og Googlet meg fram til det med eggløsningen. Jeg er 40 år. 

Anonymkode: e021a...d62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du fikk ny menstruasjon kort tid etter kan tyde på at du ikke har hatt eggløsning, sånn som jeg har forstått det, men det kan jo selvfølgelig være noe annet også. Jeg hadde en slik opplevelse i fjor og Googlet meg fram til det med eggløsningen. Jeg er 40 år. 

Hm, ja kanskje det? Så det er et tidlig tegn på at overgangen er i gang? Jeg ble bare litt skeptisk siden det skjedde i forbindelse med ny partner, men det kan jo være tilfeldig. 

Hva er det egentlig med manglende eggløsning som gjør at mens kommer kort tid etter sist mens, vet du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Husker du hvor lenge du hadde mens den gangen? Var den som normalt mtp blødning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...