AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Bruker de fleste en av disse? Gir menskopp minst lukt? Er det uvanlig å bruke bare bind eller bare menskopp? Anonymkode: 05f86...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Jeg bruker kun tamponger av vane men alle jeg kjenner som bruker menskopp er veldig fornøyde. Jeg har aldri prøvd Anonymkode: 7dd0a...832 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Bruker tampong, og har aldri opplevd lukt. Bytter ca hver 4dje time. Bruker kun bind om natten. Anonymkode: 73a88...e37 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Bruker menskopp, har menstruse på den dagen jeg venter mens. Bruker tøybind/truseinnlegg i tillegg de to første dagene i frykt for lekkasje. Veldig fornøyd med menskopp, brukt det av og på i 7 år, og fast de siste to årene. Gikk på hormonell prevensjon før, da var mensen veldig uregelmessig og mest spotting, nå går jeg ikke på prevensjon i det hele tatt og har mens helt etter syklus. Føler jeg har mindre smerter med kopp. Litt gris blir det, men funker greit. Anonymkode: f3e35...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker menskopp, har menstruse på den dagen jeg venter mens. Bruker tøybind/truseinnlegg i tillegg de to første dagene i frykt for lekkasje. Veldig fornøyd med menskopp, brukt det av og på i 7 år, og fast de siste to årene. Gikk på hormonell prevensjon før, da var mensen veldig uregelmessig og mest spotting, nå går jeg ikke på prevensjon i det hele tatt og har mens helt etter syklus. Føler jeg har mindre smerter med kopp. Litt gris blir det, men funker greit. Anonymkode: f3e35...5e6 Hvordan renser du menskoppen? Aldri prøvd det.. Anonymkode: 05f86...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan renser du menskoppen? Aldri prøvd det.. Anonymkode: 05f86...cf5 Vasker den med intimsåpe to ganger i døgnet. Legger i eddikvann etter at jeg er ferdig med mensen. Menskopp er så mye bedre enn tamponger. Synes det er så pes hvis jeg må bruke tampong nå. Anonymkode: 6d236...33f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Kommer aldri til å prøve menskopp, har brukt tamponger hele livet og synes det fungerer tipp topp for meg. Anonymkode: b9060...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Har begynt å vurdere menskopp, men har spiral så er litt redd den skal dras ut av vakuumet. Anonymkode: dd50d...04f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har begynt å vurdere menskopp, men har spiral så er litt redd den skal dras ut av vakuumet. Anonymkode: dd50d...04f Det blir ikke så stort vakum😅 Anonymkode: b3f9f...c32 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir ikke så stort vakum😅 Anonymkode: b3f9f...c32 Det gjør ikke det? Husker å ha lest det flere steder. Anonymkode: dd50d...04f
Daisy-love Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Jeg vil tro at det enda er flere som bruker tampong enn som bruker menskopp, og jeg vil videre tro at alternativer til vanlige bind og tamponger er brukt i økende grad. Det enten det er menskopp, tøybind, menstruse, eller annet (er de 3 jeg kommer på i farten). Finner en riktig kopp, og får til teknikken så skal kopp være bra for veldig mange, og en sparer både miljø og lommebok. Jeg kan ikke selv bruke menskopp, og sjeldent tamponger, og lettest er dessverre vanlige bind, så det er det jeg bruker per nå. Jeg hadde brukt kopp om jeg hadde kunnet.
Numii Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Foretrekker menskopp over tamponger. Liker ikke å svømme/bade med tampong men det går helt fint med menskopp. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 Jeg bruker menskopp. Har aldri likt tamponger. Veldig fornøyd med koppen min! Anonymkode: 1d598...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 Menskopp om natta. Men synes den er ubehagelig å gå med (stiv og stor og stikker nesten litt ut - og sølete å tømme på do på jobb), så bruker tampong (som jeg ikke merker) om dagen. Ønsker å kjøpe meg "menstrual disc" i stedet for kopp. Ser mye mer behagelig ut. Men lite utvalg og lite info.. Jeg driver forresten også og tester mensentruse:) Anonymkode: 021e4...35a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Jeg bruker menstruse Anonymkode: dce88...922
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 Jeg bruker tøybind og menskopp! Tar den ut hver 12. time, og det er veldig deilig å kunne 'glemme' at jeg har mensen i mellomtiden. Merker den ikke overhodet. Vet ikke om jeg tør å bruke den når jeg skal ha hormonspiral da, redd for å få dratt den ut. Anonymkode: 1f901...9bb
skreppamedleppa Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 Jeg har alltid brukt og kommer nok aldri til å bruke noe annet enn tampong og bind. Før brukte jeg kun tampong og synes det har vært en knall bra løsning som har funket optimalt for min del. Ikke noe lukt, ikke noe tull, enkelt og greit. Men i de to siste årene har jeg kun en dag med stor blødning og deretter kan jeg nesten bruke truseinnlegg de resterende dagene så da gjør jeg det eller bind. Noe menskopp og menstruse merker jeg at er nok ikke helt min greie 2
MyMichelle Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Jeg har aldri brukt menskopp, og kommer ikke til å gjøre det. Synes det høres ekkelt ut. Jeg bruker tamponger, og om natten bruker jeg bind. 2
kaleidoskop Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Etter at jeg fikk menskopp bruker jeg stort sett bare det. Synrs det er enklere en tampong, kjenner ikke at den er der. Må tømmes sjeldent. Slipper å bytte etter bading på sommeren. Bonus er at jeg føler jeg sparer miljøet for avfall.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 Bruker kun bind,. Anonymkode: 3b5ce...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå