Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du - rent økonomisk - vært fornøyd med en årslønn på kr 700.000 før skatt? 

Ville du, i din situasjon, fått det til å gå greit rundt i disse tider? 

Ser her bort fra at lønn henger sammen med stilling og utdanning, ansiennitet osv., tenker kun på lønn sett opp mot kostnadsnivået i dagens samfunn.

Anonymkode: 9c786...442

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis jeg kunne hatt mine arbeidsoppgaver og den lønnen, så hadde jeg vært fornøyd.

Anonymkode: c78c0...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt, ut fra det som er forutsetningene, nemlig at utdanning etc ikke teller med i betraktningen. 

Anonymkode: 67034...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: d7ae1...636

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå er jeg ufør, så 700 000 hadde vært ekstremt bra. Jeg er og utdannet vernepleier, og 700 000 hadde vært bra lønn da jeg jobbet som det.

Anonymkode: 332aa...324

• Liker 3
Skrevet

Definitivt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt.

Anonymkode: 1acd7...67e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er en bra lønn.

Anonymkode: 65c0f...2b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Kom meg akkurat opp på 700 000 og er veldig fornøyd. Startet på 440 000 for ti år siden. 

Anonymkode: 1a773...206

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, etter skatt får jeg 130 000 kr så

Anonymkode: 58f4f...7c6

Skrevet

Ja absolutt. Får det til å gå rundt med god margin på mye mindre enn 700.000, heldigvis 😁

• Liker 1
Skrevet

Har den lønnen. Syns egentlig det ikke er nok. Men det er nok fordi jeg kunne tenkt meg å spart mer. Går helt fint rundt altså. Har et lite barn og en mann som tjener en god del mindre

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For 20 år siden ville jeg vært fornøyd. Men i dag er 700 000 en slikk og ingenting. Får knapt råd til en Iphone sånn som kronen har kollapset. 

Anonymkode: ae716...e71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Katrin94 skrev (2 minutter siden):

Har den lønnen. Syns egentlig det ikke er nok. Men det er nok fordi jeg kunne tenkt meg å spart mer. Går helt fint rundt altså. Har et lite barn og en mann som tjener en god del mindre

Hvor mye mindre tjener det lille barnet?

Anonymkode: b0fce...05b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er der jeg vil ende opp. Har vært lavt lønnet i mange år så det er nok for meg. 40k i måneden etter skatt er fint. 10000kr på bolig. 10k på å leve og 20 på sparing. Perfekt. 

Anonymkode: 5f7f5...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått ny jobb hvor grunnlønn er 750 k + en del tillegg. Ender opp på rundt 800-850k
For meg som tidligere har jobbet i lavtlønnsyrker og hatt rundt 400k i året så føles det som jeg har enormt med penger nå. 
Jeg lever som før stort sett og setter veldig mye til sparing hver mnd

Hvis man ikke får ting til å gå rundt med 700k i inntekt så tenker jeg at man må justere ned på utgifter, bo billigere osv. 700k er mye penger. Selv om man er enslig

Anonymkode: f3b17...e6f

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har nesten 650k i dag, håper å komme opp på 700k. Det går rundt, men er ikke rom til så mye sparing, spesielt ikke i disse tider med skyhøye renter. Blir ikke utenlandstur i somme for å si det slik…

Anonymkode: 5c7cf...8bb

AnonymBruker
Skrevet

Vi har rundt 700 sammenlagt nå (jeg er student), og det går veldig fint. Skulle fint klart meg alene på 700. Bor i en middels stor by, så boligprisene er ikke ekstreme her, og det har nok en del å si. Kjøpte en helt normal enebolig for 1.8 for 10 år siden, så betaler ikke ekstreme mengder for å bo. 

Anonymkode: f14dc...cec

• Liker 1
Skrevet

Det hadde blitt hallelujastemning. Jeg har godt i underkant av 500.000 så 700.000 hadde vært fantastisk 

AnonymBruker
Skrevet

Nei 

økonomien min hadde krasjet ganske bra da og måtte solgt unna et hus. 
avhengig av å ha inn ca 2 i året. Kunne nok klart meg på 1,5. 

Anonymkode: e2ec0...ebb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...