AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg har to voksne katter (9 år), og der jeg bor har jeg to uteplasser. En nede på bakkeplan og en i andre etasje. På den i andre etasje er det rekkverk som er relativt bredt på toppen (null problem for en katt å sitte på). mine katter er ute på plassen nede, men foreløpig har jeg ikke sluppet de ut på plassen oppe. Jeg sitter imidlertid mye selv om sommeren, og jeg ser de har veldig lyst til å være med (de skal helst være der jeg er, mener de). Grunnen til at jeg har holdt igjen, er at jeg er redd for at de skal hoppe opp på kanten (det er kanskje en meter opp), miste balansen og falle ned på utsiden. Samtidig har jeg jo sett de balansere på langt smalere kanter enn der man snakker om her. Så spørsmålene er vel: har katter noe som helst vett, er jeg ekstremt hønemor, kommer dette til å gå bra? Anonymkode: 94d2a...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Del Skrevet 9. april 2023 Tror nok det går bra. Her jeg bor nå i 2 etg så hopper kattene mine stadig vekk opp på rekkverket. Ikke skjedd at de har falt ned nå på snart 3 år heldigvis 🙂 Anonymkode: 4aac8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 9. april 2023 #3 Del Skrevet 9. april 2023 Bor i en tomannsbolig med pus. Hun får aldri lov å gå eller være på verandaen i 2.etg. helt alene. Hun ser sitt snitt til å snike seg ut mens jeg står og henger opp klær for på sommeren så er det jo så varmt at en må ha dører og vinduer oppe. Er litt redd for at hun skal ramle ned akkurat som deg. Må lokke ho inn med godbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Del Skrevet 9. april 2023 Ikke ta sjansen. Katter er idioter, og de kan skade seg stygt ved å falle fra den høyden. Anonymkode: d60d6...155 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Del Skrevet 9. april 2023 Da ville jeg hatt dem i sele i tilfelle. Ja en som vil holde dem om de skulle dette over. Hadde ikke turt ta sjansen nei. Anonymkode: a7bed...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Del Skrevet 9. april 2023 Takk for svar alle sammen! Jeg har forsøkt å ha de med ut der, men de skal alltid hoppe opp på rekkverket og jeg har da hjertet i halsen. Plukker de ned og tar de med inn. Hadde de nå slått seg til ro med å legge seg ned i møblene eller på gulvet hadde jo ikke det vært et spørsmål, da hadde de fått blitt med ut. Men de ser jo ingenting nede på gulvet, så skjønner jo de vil opp i høyden for å kunne se ut. Mulig den nysgjerrigheten vil avta etterhvert, men jeg tør jo ikke å la de være ute der så lenge. Så nå at naboen har et tak til uteplassen sin nede som katten fint kan finne på å hoppe ned på (cirka en meter ned). Er ikke sikkert naboen er så gira på å ha en katt hoppende ned på taket sitt heller 😂 TS Anonymkode: 94d2a...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Del Skrevet 10. april 2023 Kan du ikke bare sette opp et enkelt netting? Jeg skal sikre min balkong nå, og ser for meg noen stolper i tre og netting som jeg fester med strips. Sånn ca to meter i høyden. Finnes mye god netting som er både bitesikker og kloresikker. Men husk å feste det stramt, slik at ikke fugler setter seg fast i slapp netting. Anonymkode: 18f78...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå