AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg må bare prøve å søke råd og innspill her først, før vi eventuelt søker hjelp andre plasser. Jeg har vanskeligheter med legging av min datter på 6 år. Eller for å si det rett ut, det går ikke lenger. Faren har overtatt leggingen for en periode nå. Før var ramaskrik hver gang faren skulle legge, nå protesterer hun ikke lenger og sier selv at det er best. Kan fortelle litt om problemstillingen. Hun har trange luftveier og sliter litt med nesen når hun skal legge seg. Når faren legger går det seg til. Hun får saltvann og ligger fint til hun sovner, bruker av og til lengre tid men det er stille og rolig. Når jeg legger henne så har hun null tålmodighet. Hun snufser, sparker og er sint. Så kommer tårene og da er det vanskelig. Da blir nesen tett og hun må roe seg før det går seg til. Roe seg klarer hun ikke med det første. Uansett hva jeg gjør så kan hun grine i timevis. Leggingen skal være kosestund og det ender opp med tårer og sparking hver gang. Når hun først roer seg og vi snakker om noe annet for å skifte fokus går det bra. Men det kan ta ett par, tre timer og da er det sent. Hun skal jo opp på skolen dagen etterpå og hun får ikke den søvnen hun skal ha. Vi har prøvd å snakke med henne om det, om hva som gjør at hun finner roen fortere og er mer tålmodig med far. Da sier hun at det er fordi pappa er mer streng. Men vi forstår ikke dette. Vi har akkurat samme rutiner på legging. Vi spør om det er noe annet som plager henne men hun sier nei, det er nesen som plager. Jeg har fått mistanker om at nesen er bare en unnskyldning, hun puster jo fint, helt til hun plutselig begynner å snufse voldsomt. Akkurat som om noen trykker på en bryter og hun blir helt rabiat. Men kun når jeg legger altså. Aldri med faren. Dette ble muligens ett langt innlegg, uff. Setter pris på alle svar og innspill! ♥️ Anonymkode: 97d39...809 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå