Gå til innhold

Bamix stavmikser

keops

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden denne stavmikseren med «alt mulig» tilbehør. Brukt den mye til supper o.l, i dag prøvde jeg å rive ost med Slicesy-boksen. 
Mulig jeg gjør noe feil, ser andre skryter veldig av denne.

Fikk ikke revet noe særlig av osten, prøvde med to ulike skiver på lokket. Osten bare satte seg fast og virket som mikseren dro tungt. Den er på 200 w, så den skal jo tåle dette.

Noen som har fått denne til å funke? Trodde jeg skulle slippe å kjøpe foodprosessor da jeg investerte i denne pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er det mange år siden jeg brukte bamixen til dette da jeg har brukt Kenwooden en del år.

Men de gangene jeg hadde det problemet var det fordi osten var for bløt/temperert. Og der vil det også klumpe seg i en foodprosessor. 

Anonymkode: 2d630...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå er det mange år siden jeg brukte bamixen til dette da jeg har brukt Kenwooden en del år.

Men de gangene jeg hadde det problemet var det fordi osten var for bløt/temperert. Og der vil det også klumpe seg i en foodprosessor. 

Tok osten rett fra kjøleskapet, har jo gått greit i annen maskin tidligere. Skulle rive en hel ost, gikk bra med noen få biter i starten. 
Lagde aioli med Bamixen etterpå, veldig fornøyd med den ellers så får bare rive større mengder ost manuelt.

Ikke prøvd den på råkost/kålsalat ennå. Satser på at den fungerer bedre med den type matvarer👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også investert i Bamix, men er dessverre ikke fornøyd. Har en billigere stavmikser på hytta som gjør en betraktelig bedre jobb 😮

Anonymkode: 710b1...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også investert i Bamix, men er dessverre ikke fornøyd. Har en billigere stavmikser på hytta som gjør en betraktelig bedre jobb 😮

Som stavmikser er den suveren. Jeg prøvde vel 5-10 ulike over flere år før jeg landet på Bamix for ti års tid siden. Så da er det mulig du bruker den feil? Eller vi har helt ulik bruk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg liker den veldig godt til supper og sauser, bruker den masse og synes den er av de bedre jeg har prøvd.

Men ble litt skuffet over Slicesy-tilbehøret som jeg synes lover mer enn det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker min Bamix! Har hatt den samme i over 25 år og fungert veldig bra. Den lille mixeren bruker jeg mye til hakking av nøtter etc. Funker også bra. 
Kjøpte slicesy for noen år siden også, men den bruker jeg nesten aldri. Den er IKKE bra. Da drar jeg heller frem foodprosessoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...