AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Vitrineskap, skoskap, kommoder ol som er skudd fast i veggen? Anonymkode: 154c5...46b
aksase Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 (endret) Her er lista du trenger. Sjekk link for full liste. 🙂 https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/ Endret 9. april 2023 av aksase 1
Brunello Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vitrineskap, skoskap, kommoder ol som er skudd fast i veggen? Anonymkode: 154c5...46b I utgangspunktet skal fastmontert utstyr medfølge, men en kommode som er festet til veggen med en skrue regnes neppe som fastmontert i denne sammenhengen. Garderobeskap skal alltid medfølge, også om de ikke er fastmontert. Man kommer fint utenom ved å angi i prospektet hva som ikke medfølger (eller hva som medfølger). 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Som andre sier, så skal det som regel følge med. Nå er det flerfoldige år siden jeg hjalp mi mor å selge hennes bolig. Vi hadde, eller hun hadde, mye fastmontert møbler hun gjerne ville ha med. Vi hadde en meget god kommunikasjon med de som kjøpte boligen og de sa at hun kunne ta med seg alt. De ville totalrenovere boligen ( noe som trengtes). Men som sagt, en privat avtale. Anonymkode: 73585...cd3 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 ALT som er fastmontert skal følge med. Når vi kjøpte hus hadde selger skrudd kommoder, skoskap, klesskap og alt i veggen, og vi kunne derfor beholde alt. Vi sa jo så klart ifra at vi ikke trengte absolutt alt, men regelen er at så lenge det er skrudd fast, skal det følge med. Anonymkode: 1bba3...e6e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Ja, og for noen kjøpere er visst dette meget viktig også, så de kan hive det på dynga eller selge det når de har flyttet inn 🙄 idiotisk! Man får heller si fra hva man vil beholde selv når man selger så slipper man unødvendig svinn.. Anonymkode: 061c4...fa1 2 1
Drizzt Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 (endret) I utgangspunktet, ja. Men så er det slik at kjøper vil ikke nødvendigvis like kommoden din og vil ha den akkurat der hvor du har montert den. Dessuten så kan du spesifisere hva som ikke følger med hvis det er noe du vil ha. Da vi kjøpte huset var selger altfor ivrig og hadde demontert alle gardinstengene fra alle rom. De var fine og jeg antok at de fulgte med siden de er fastmontert og det sto ikke noe i salgsoppgaven om at de ikke fulgte med. Ved overtakelsen så jeg at vinduene var ''ribbet'' og spurte hvor det ble av gardinstengene. Jo, selger hadde trodd at vi ikke ville ha dem og ville ha våre egne istedet. Jeg sa at jeg ville ha dem og ba dem pent montere dem tilbake, noe selger gjorde dagen etter. Spurte megler etterpå om gardinstengene følger med og fikk svar at alt som er fastmontert følger med med mindre man har avtalt noe annerledes med kjøper. Hvis jeg er selger og vil beholde noe, vil jeg spesifisere i salgsoppgaven at X, Y, Z følger ikke med. Endret 9. april 2023 av Drizzt
Blueberrysmoothie Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Det står spesifisert i salgsoppgaven
Nalini Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Drizzt skrev (2 timer siden): gardinstengene Dersom en skulle kverulere, så er stanga løs. Kan en da ta dem med? 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 Hvis det er noen fastmonterte ting du vil ha med, så fjern dem før takst, bilder og visning. Anonymkode: 31ee3...ac5 1 1
Drizzt Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Nalini skrev (1 time siden): Dersom en skulle kverulere, så er stanga løs. Kan en da ta dem med? Våre hang ikke i løse lufta, så de var fastmontert på veggen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 On 4/9/2023 at 4:54 PM, AnonymBruker said: Hvis det er noen fastmonterte ting du vil ha med, så fjern dem før takst, bilder og visning. Anonymkode: 31ee3...ac5 Eller bare skriv det.. vi har små barn som klatrer, så her er alt skrudd fast i veggen. Skotørker, nøkkelskap, skostativ o.l. trengte vi likevel ikke presisere at ikke fulgte boligen. Enkleste er å høre med megler så det blir riktig fra starten av. Anonymkode: 7468d...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 Hva med enkel, liten vegghylle? Speil hengt opp på veggen, dette er vel ikke med?? Annet enn badespeil. Anonymkode: c871f...63c
Veggdyret Skrevet 11. april 2023 #14 Skrevet 11. april 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Eller bare skriv det.. vi har små barn som klatrer, så her er alt skrudd fast i veggen. Skotørker, nøkkelskap, skostativ o.l. trengte vi likevel ikke presisere at ikke fulgte boligen. Enkleste er å høre med megler så det blir riktig fra starten av. Anonymkode: 7468d...b7d Vi har også barn som klatrer, så alt av Billy- og Kallax-hyller og ikke minst små kommoder og nattbord er faktisk skrudd fast i veggen. Jeg fikk såvidt hindret mannen min i å skru fast seng og skrivepult, for han var så redd for at ting skulle velte. Går folk faktisk rundt på visning og sjekker "denne hylla er skrudd fast" og så videre? Eller klager de fordi de ser skruehull i veggen? Da kan de jo ikke vite sikkert om den skruen ble skrudd ut for 2 uker siden, eller 2 år siden... 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #15 Skrevet 11. april 2023 Her var det mye rare svar. Fastmonterte møbler, hyller etc følget naturligvis ikke med boligen med mindre dette tilhører baderom/kjøkkeninnredning eller garderobeskap. Sjekk listen for løsøre hvis tvil. https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/?gclid=CjwKCAjwitShBhA6EiwAq3RqA8FZNBrQ1SyvuO-SplmUrr4UwQAhKaQCf8K_Zx3Hav5CJBaO65dXSxoC14sQAvD_BwE Anonymkode: ab564...664 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå