Gå til innhold

Hvor mye godteri i påskeegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye godteri putter dere i påskeegget? Si gjerne noe om hva og hvor gamle barna er også.

For kontekst: vår sjuåring fikk påskeegg fra besteforeldre med det jeg og mannen oppfatter som aaalllt for mye godteri, men jeg er ikke sikker på om vi er unormalt strenge. 

Anonymkode: ac0cd...69b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprite
Skrevet

Min 4 åring får et av de minste eggene, men ikke helt fult .

Som en porsjon lørdagsgodt.

Etterhvert som hun blir eldre får hun tilpasset mengde,min ungdom foreksempel får et av de større eggene med en boks brus og diverse.

Og det ETTERFYLLES ikke...

AnonymBruker
Skrevet

3,5 år. Fikk en pose gompemix og to små kinderharer. 

Anonymkode: ee4a6...f7b

AnonymBruker
Skrevet

10 biter på lørdager, fikk 10 biter + noen slikkerier i påskeegget.. 

Anonymkode: ca22d...38d

AnonymBruker
Skrevet

10 åring; påskeegg på 40 cm fylles helt med smågodt fra Europris + noen fox. Lar det ikke stå på påskeegget

Anonymkode: 6ccc0...9fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn på 12 år og 15 år, usikker på størrelsen, men eggene er store. Fylles helt opp med smågodt og andre ting dem liker, stappfulle. MEN, det skal sies at det ikke er noe godteri i påsken før de får eggene sine på påskeaften, og det er ingen etterfylling.

Anonymkode: 45b3b...2c5

AnonymBruker
Skrevet

Mine på 9 og 7 fikk 6 toblerone mini, 3 kjærlighet på pinne, 2 tyggis- kuler, 50 kr, og den ene fikk et halsbånd og den andre et armbånd. De ble kjempefornøyde! Vi har annet godt nesten hver dag, så det er ikke behov å fylle egget med godteri. 

Anonymkode: b9ff6...c76

Skrevet

3-åring. Fikk en rute med melkesjokolade, 4 sånne små kjeks (ala tom&jerry), og en liten pose tørket frukt godteri. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, det varierer en del, men jeg tror de fleste vil være enige i at det vi fikk var for mye. Jeg fikk ikke veid før etter at vi kom hjem, men jeg anslår at det var 400 g i det egget vår sjuåring fikk. (Til besteforeldrenes forsvar kan det tenkes at det var meningen at barnet skulle dele med oss voksne, men det kom ikke helt klart fram.)

Heldigvis viste vi at det skulle komme et egg, så vi har ikke kjøpt noe egg selv. TS

Anonymkode: ac0cd...69b

Skrevet

9 år.

Har en ordinært egg i vanlig size, fylles så man kan åpne det og ha plass til alt i den ene halvdelen. 

Noen av tingene tar ekstra plass pga emballasjen. 

I overkant mengde - men. Etterfylles ikke, får ikke spise alt på 1 dag. 

Antar det er midt på treet av hva samme aldersgruppe får 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Har de nesten største eggene, fylles helt opp med alt mulig inkl drikke og chips. Etterfyller så klart ikke. De er 12,14 og 16. 

Anonymkode: 8a897...957

AnonymBruker
Skrevet

2,5. En liten kinderegg hare, to mini biter med kindermaxi og to dadler. Storfornøyd med det. Sist han fikk snop var med jul. 

Anonymkode: 695a2...b39

AnonymBruker
Skrevet

50gr per antall år barnet er.

Anonymkode: 2fd00...b77

AnonymBruker
Skrevet

2,5 og 4,5:

En eventyr melkesjokolade, en liten kinderhare, en liten påskehare og et par gullpenger hver.

Fikk egget palmehelgen - ikke spist opp ennå.

Normal lørdagsgodtmengde er en eventyrsjokolade hver.

Anonymkode: 88cf9...fee

Skrevet

3 år, fikk et par krokodiller og et kinderegg. Regner med mengden vil bli større for hvert år :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at ingen besteforeldre får gi påskeegg til vår gutt.

Anonymkode: 4979e...f4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

3,5 år og fikk nok rundt 50-70g smågodt. Fikk egget i går morges og har enda ikke spist det opp. Har fått beskjed om at det ikke blir mer.

Har enda ikke innført lørdagsgodt. 

Anonymkode: 344d4...17d

AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt ett eller annet sykt med mengden man gir. 

Fikk påskeegg fra jobb som har stått fremme hele påsken, og jeg og mannen har forsynt oss med mye mer enn det vi pleier å spise av søtt gjennom en dag. 1/2 er fortsatt igjen, og jeg er nesten usikker på hva jeg skal gjøre med det, for det er mer enn hva vi føler for å fortsette å spise de neste dagene. 

Anonymkode: d1bf4...550

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

2,5 og 4,5:

En eventyr melkesjokolade, en liten kinderhare, en liten påskehare og et par gullpenger hver.

Fikk egget palmehelgen - ikke spist opp ennå.

Normal lørdagsgodtmengde er en eventyrsjokolade hver.

Anonymkode: 88cf9...fee

Så lite lørdagsgodt?

Anonymkode: ac14c...235

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tenåringer så putter opp litt annet enn godteri.De får i en liten søt bag. De har fått energidrikker,ansiktsmasker,nøtteposer, påskemarsipan,flaxlodd,litt sminke. De setter mere pris på det enn en haug med smågodt fra Europris.

Anonymkode: c88e2...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...