AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Mitt barn forteller om tre av sine venninner, disse tre er som erteris,hun forteller at de tre driver med selvskading. Min datter hadde prøvd i går å risse seg fordi hun lurte på hvordan dette var, men angret umiddelbart og løp til meg og fortalte. Jentene er 12 og 13 år gamle. Min datter forteller at hun ikke vet hvor alvorlig de kutter seg, men at de gjør det ofte og at den ene jenta er verst. Foreldrene vet ikke noe om det mener min datter. Jeg har jo ikke mye mer info enn dette, men burde jeg skrive en melding til foreldrene til disse jentene? Jeg vet jeg hadde personlig satt pris på det men. Dette er ikke nærmeste venninner, så vi foreldrene kjenner ikke hverandre. Anonymkode: c1dda...a65
Gjest Sprite Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Ja såklart? Er vel ikke et tema å ikke si noe?? Tenker du ikke at du ville visst om dette var din datter?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Ja det synes jeg. Men du bør be dem om å ikke si hvor de har hørt det fra. Ellers kan din datter få represalier. Anonymkode: cfdd6...f42
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Jeg ville gjerne fått vite om det. Istedet levde vi i uvisshet om selvskading i to år, og "hele skolen" visste sannsynligvis om det uten at vi hadde aning... visste selvsagt om masse andre problemer, men akkurat det med kuttingen kunne vi ikke oppdaget uten å se tenåringen naken - og det er ikke normalt for meg ihvertfall å se så store unger i nettoen. Anonymkode: 9f2e2...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Hadde kontaktet skolen/helsesøster og barnevernet. Barnevernet fordi du ikke vet om selvskadingen har bunn i noe med foreldrene å gjøre. Og fordi selvskading er vanskelig alene å takle for foreldrene. Anonymkode: ee3a9...f45
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Ville forresten ikke skrevet melding, du vet ikke om mottaker har tlf med forhåndsvisning av meldinger og e-poster. Ring i skoletiden, eller når du vet at ungen ikke er sammen med forelderen. Anonymkode: 9f2e2...2b4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde kontaktet skolen/helsesøster og barnevernet. Barnevernet fordi du ikke vet om selvskadingen har bunn i noe med foreldrene å gjøre. Og fordi selvskading er vanskelig alene å takle for foreldrene. Anonymkode: ee3a9...f45 Altså, nei! Ikke barnevernet. Man skal ikke melde for sikkerhetsskyld uten noe mistanke om omsorgssvikt. Det er en enorm belastning å gå igjennom en undersøkelsessak. For barnet også. Helsesøster går det an å kontakte, men det er i grunnen like greit å kontakte foreldrene selv. Anonymkode: a4bd9...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå