AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg lufter tankene mine litt her. Det er en mann jeg har møtt og omgås med ganske mye, han har vært veldig tydelig på at han har følelser for meg, han har sagt han ønsker et forhold og vil satse på et liv sammen med meg. Vi er presentert for familie, venner osv. Jeg vet ikke hva som har skjedd de siste ukene, men jeg opplever så miksede signaler ifra han nå. Det begynte med at jeg syns kontakten oss imellom ble annerledes, god morgen, god natt og generelt andre meldinger ble skrevet på en mer vennskapelig måte. Når vi har omgås hverandre fysisk har ting vært som det pleier, nærkontakten har muligens dabbet litt av. Vi drar ut sammen, lager middag hjemme hos en av oss, ser film, spiller spill og generelt koser oss. Jeg fikk et inntrykk av at ting gikk litt fort i svingene, det virket som han ville at vi skulle bo sammen før man i det hele tatt evt er blitt i et forhold sammen. Jeg satte ned foten da og sa at forholde kan ikke begynne med at man flytter inn. - Jo mer man er med en person jo lettere og fortere kan en få følelser, jeg ønsker ikke et forhold basert på det.(det ga meg også litt rødt flagg følelse, er jeg kun potensiell for deg om vi bor sammen) Etter at vi da begynte og møtes mer og ikke sov hos hverandre hver gang. Da endret det seg. Jeg har spurt han om han fortsatt er interessert om han har følelser, da har han svart «vi får se hvordan det går», pga jeg brukte den setningen når det kom til og forhaste seg inn i et forhold med og flytte sammen. Her om dagen snakket vi sammen, da jeg føler en stor usikkerhet mtp han. Mange av setningene/frasene han kom med da, gjorde det kanskje mer tydelig på at han ikke ønsker et forhold med meg. Han unngår spørsmålene mine jeg stiller rundt følelser og forhold, han sier han ikke vil ha noe forhold nå. Da tenkte jeg, hvorfor sier en da «vi ser hvordan det går», jeg opplever det som at han holder meg på gress, han får i pose og sekk her frem til han evt finner en partner som er potensiell, fordi jeg føler ikke jeg er hans «utkårede» nå. Mens vi «diskuterer» følelser, er en interessert osv. Så opplever jeg han litt svingende underveis og etterpå. Han kan raskt si «da avslutter vi alt, så kan vi være venner», da responderer jeg med at «hvis det er slik at du ikke har følelser og ønsker noe mer med meg, så kan jeg ikke beholde deg som en venn. Jeg har følelser for deg og vi ha startet noe her så jeg kan ikke gå tilbake til vennskap», da opplever jeg han som misfornøyd da slenger han ut «slett meg, blokk meg og aldri kontakt meg igjen», da svarer jeg «det kan du gjøre som du vil med». Dette var samtale over facetime. Jeg er da kjempe fortvilet etter samtalen, føler meg lurt, her har han snakket om følelser, forhold, satse på hverandre, ja mm. Like etter samtalen avsluttes tikker det inn en melding med bilde «snart jobb», da tenker jeg- har du ikke forstått noe av det jeg sa? Det var typ 30 min før sagt han ikke ønsker forhold, jeg slo meg til «ro» med det, selvsagt kjempe trist. Hyggelig som jeg som oftes er mot alle rundt meg svarer jeg «ja jeg vet», og får «yes», så skrev jeg «ha en fin vakt på jobb», «takk» var svaret, der igjen er jeg kanskje smålig og tenkte, her ønsker jeg deg en fin vakt, takk er det jeg får tilbake, ikke noe ha en fin dag/kveld. Vi holdt på for en 2-3 år siden også, vi hadde det utrolig bra sammen. Han fortalte vennene sine om meg som igjen fortalte meg hvor godt han likte meg og hvor seriøst interessert han var. Det oppstod noe for begge som gjorde at ting ble avsluttet på en grei måte og begge var klar for og ta det opp igjen senere. Det er hva som er skjedd iår, vi har tatt opp der vi «slapp». Han var kjempe hyggelig og ting føltes veldig bra, frem til jeg satt ned foten ang flytting så lenge vi ikke hadde kjent på følelser uten og bo sammen på en måte. Han er en meget sjalu fyr, som jeg ikke vet kommer av fordi han bare er sjalu og «eiesyk» eller er sjalu pga følelser. Han er nok veldig vandt med at alt går hans vei, alltid. Mens med meg møtte han på en som setter grenser. Tankene mine er vel, er jeg bare god nok enn så lenge, har han følelser når det svinger så mye, går det hans vei er det bra, litt motstand som følelse snakk, nei da kan vi avslutte med en gang, meldingene som plutselig tikker inn etter en slik samtale. Jeg skjønner ikke om han fucker med meg, er usikker selv. Han bruker mitt argument tilbake på meg når jeg spør om forhold(vi må bare se), men igjen sa han han ikke vil ha forhold nå(og alle veit vel at det er som og si, jeg er ikke interessert i deg). Magefølelsen min sier meg ikke så mye, utover det er jeg ganske fortvilet over hele situasjonen. Og syns det er trist. De fleste vet jo at om man er interessert i en annen så ønsker man masse kontakt, man vil omgås. Men nå er det unnskyldinger på løpende bånd. Jeg håper ikke dette ble veldig surrete. Har prøvd og ramse opp kort og enkelt.😔 Anonymkode: cf08d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Ja han bruker deg bare midlertidig. Ikke gidd Anonymkode: dce73...b75 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 Han tøyer grensene dine også. Han vil ha deg til sex her og nå. Han vil ikke ha forhold med deg. Han venter til det dukker opp noe bedre. Kvitt deg med han. Anonymkode: f1500...f89 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja han bruker deg bare midlertidig. Ikke gidd Anonymkode: dce73...b75 Er det jeg fikk litt tanken på selv. Men så forteller han så mye forskjellig, at jeg ble veldig usikker. Ingen kan fortelle 100% hva han tenker. Men dette måtte jeg lufte, fordi det ble så mye. Og som sagt sier magefølelsen meg null. Det er ca en uke siden vi møttes og han vil møtes idag. Men jeg ser ikke poenget. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han tøyer grensene dine også. Han vil ha deg til sex her og nå. Han vil ikke ha forhold med deg. Han venter til det dukker opp noe bedre. Kvitt deg med han. Anonymkode: f1500...f89 Hvordan tøye de? De siste dagene har jeg bare grublet og kommer ikke til noe svar selv, så skrev her. Som jeg nevnte over her vil han møtes idag, men jeg ser ikke poenget når han har avvist meg. Det ender jo mest sannsynlig opp med at jeg er den som blir mest såret her. Han har virkelig groomet meg, får så og bare «nei jeg vil ikke ha noe forhold nå», da følte jeg meg så lurt og ført bak lyset. Anonymkode: cf08d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det jeg fikk litt tanken på selv. Men så forteller han så mye forskjellig, at jeg ble veldig usikker. Ingen kan fortelle 100% hva han tenker. Men dette måtte jeg lufte, fordi det ble så mye. Og som sagt sier magefølelsen meg null. Det er ca en uke siden vi møttes og han vil møtes idag. Men jeg ser ikke poenget. Hvordan tøye de? De siste dagene har jeg bare grublet og kommer ikke til noe svar selv, så skrev her. Som jeg nevnte over her vil han møtes idag, men jeg ser ikke poenget når han har avvist meg. Det ender jo mest sannsynlig opp med at jeg er den som blir mest såret her. Han har virkelig groomet meg, får så og bare «nei jeg vil ikke ha noe forhold nå», da følte jeg meg så lurt og ført bak lyset. Anonymkode: cf08d...f10 . Han kan raskt si «da avslutter vi alt, så kan vi være venner», dette er tøying av grenser og herseteknikk. Anonymkode: f1500...f89 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det jeg fikk litt tanken på selv. Men så forteller han så mye forskjellig, at jeg ble veldig usikker. Ingen kan fortelle 100% hva han tenker. Men dette måtte jeg lufte, fordi det ble så mye. Og som sagt sier magefølelsen meg null. Det er ca en uke siden vi møttes og han vil møtes idag. Men jeg ser ikke poenget. Hvordan tøye de? De siste dagene har jeg bare grublet og kommer ikke til noe svar selv, så skrev her. Som jeg nevnte over her vil han møtes idag, men jeg ser ikke poenget når han har avvist meg. Det ender jo mest sannsynlig opp med at jeg er den som blir mest såret her. Han har virkelig groomet meg, får så og bare «nei jeg vil ikke ha noe forhold nå», da følte jeg meg så lurt og ført bak lyset. Anonymkode: cf08d...f10 Det er ikke noe poeng i å møte han eller opprettholde kontakt med han nei Anonymkode: dce73...b75 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): . Han kan raskt si «da avslutter vi alt, så kan vi være venner», dette er tøying av grenser og herseteknikk. Anonymkode: f1500...f89 Ah okei, det er så mye nå til dags man må være obs på føler jeg. Han har prøvd andre ting for og skape reaksjon hos meg, men da avfeier jeg det bare. Han har fått reaksjon når han har sagt «da avslutter vi alt og kan være venner», da har jeg reagert(uten og mene det). Jeg sier «nei, det er ikke det jeg vil» o.l. Så blir samtalen på en måte avsluttet med at vi er ferdige med hverandre, for at det så går en liten stund så tikker det inn noe ifra han. Når han mener han vil «se ossen det går» legger han vekt på avstanden vi bor fra hverandre 30-60 min reise(spørs hvordan), jobb, han vil ikke inn i et forhold nå hvis det skjærer seg ila 1-2mnd(da sier jeg, «så man skal heller se, så får man evt enda mer følelser og blir enda mer knekt om du finner ut nei jeg har ikke følelser/dette funker ikke». Da mener han det er bedre og se, ikke at jeg får det til å henge på greip. Så jeg føler jeg sitter på gjerde, stikke nå og få en knekk, vente å se og muligens få en enda større knekk. Han mener også vi skal holde oss til hverandre, som igjen er sånn ehm? Hvis man skal holde seg til hverandre, og man har følelser. Vi har også vår fortid. Så syns jeg svarene han gir egentlig er tegn på «jeg ønsker ikke noe forhold med deg». Nå er jo «alle» samlivseksperter, og jeg har hørt, sett og lest at setningen «jeg ønsker ikke noe forhold nå», er det samme som og si «jeg ønsker ikke noe forhold med deg». Anonymkode: cf08d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Sikker på at han ikke sliter psykisk? Jeg datet/dater (aner ikke hva vi gjør nå lenger) en mann som sliter veldig psykisk, men han er helt fantastisk person og virkelig en å satse på syns jeg under denne psykiske lidelsen. Han sier også til meg at han har følelser, han snakker i koder om barn og fremtid med meg, litt diffust, men jeg skjønner hva han mener liksom. Han kaller meg mange fine ting og sånn, hjelper meg med ting og kan snakke med meg på telefon i 5 timer liksom.. men han sier at han ikke kan gå inn i noe forhold nå fordi han har ikke ting på stell og er redd for at det bare blir ødelagt og alt bare blir mye værre om han går inn i et forhold nå sånn som han er. Jeg sier som deg at vi trenger ikke bli sammen med det første, men enten dater vi eller så avslutter vi det fordi jeg har følelser og jeg kan ikke bare være venn med deg! Da valgte han å avslutte det, men så endret han seg etter 10 min og nermest tvang meg til å fortsette kommunikasjonen og det å møtes for han sa at der blir alt for trist å miste meg. Jeg er så klart frustrert, forvirret og lei meg, men skjønner at det er ugunstig å gå inn I noe forhold sånn som livet hans er nå. Han har ihvertfall lovet å skaffe seg hjelp. Jeg har bare infunnet meg med situasjonen og beholder han der vi er nå så får jeg bare se an om han skaffer seg denne hjelpen, men kan ikke vente på det for alltid. Kanskje du bør finne ut om det er noe sånt ? Anonymkode: 5215b...8e0
Andro Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Dette er røde flagg i fleng 🚩 Han lovebomber deg i en nyetablering, og vil flytte for fort sammen 🚩 (Narcissist alert) Han kjølner når du ikke vil la deg manipulere til å flytte for fort sammen 🚩 Han kommer med trusler som skal gjøre deg usikker når du uttrykker forventninger 🚩 Han svarer ikke på spørsmål 🚩 Det er mindre nærkontakt 🚩 "Vi kan være venner" 🚩 (Vil beholde deg på reservebenken, så han kan ta deg fram ved behov) Sjalu 🚩 Alt dette er store fareflagg, og i et samla bilde ser jeg konturene av en med narsissistiske trekk. Dette er faresignalene for en relasjon med psykisk mishandling, og du trenger ikke å tvile på om han fucker med deg. Kom deg unna. Du fortjener alt annet enn å være venn med en som kun kan tilby stress og usikkerhet, og som ikke vet hva kjærlighet er for noe. 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sikker på at han ikke sliter psykisk? Jeg datet/dater (aner ikke hva vi gjør nå lenger) en mann som sliter veldig psykisk, men han er helt fantastisk person og virkelig en å satse på syns jeg under denne psykiske lidelsen. Han sier også til meg at han har følelser, han snakker i koder om barn og fremtid med meg, litt diffust, men jeg skjønner hva han mener liksom. Han kaller meg mange fine ting og sånn, hjelper meg med ting og kan snakke med meg på telefon i 5 timer liksom.. men han sier at han ikke kan gå inn i noe forhold nå fordi han har ikke ting på stell og er redd for at det bare blir ødelagt og alt bare blir mye værre om han går inn i et forhold nå sånn som han er. Jeg sier som deg at vi trenger ikke bli sammen med det første, men enten dater vi eller så avslutter vi det fordi jeg har følelser og jeg kan ikke bare være venn med deg! Da valgte han å avslutte det, men så endret han seg etter 10 min og nermest tvang meg til å fortsette kommunikasjonen og det å møtes for han sa at der blir alt for trist å miste meg. Jeg er så klart frustrert, forvirret og lei meg, men skjønner at det er ugunstig å gå inn I noe forhold sånn som livet hans er nå. Han har ihvertfall lovet å skaffe seg hjelp. Jeg har bare infunnet meg med situasjonen og beholder han der vi er nå så får jeg bare se an om han skaffer seg denne hjelpen, men kan ikke vente på det for alltid. Kanskje du bør finne ut om det er noe sånt ? Anonymkode: 5215b...8e0 Jeg er faktisk ikke sikker og jeg vet ikke helt om han sliter med psyken eller ikke. Mtp fortiden hans så vil anta han sliter en del psykisk, men ikke med hva. Jeg har selv vært inne på tanken om det kan være noe psykisk. Men aldri godt og si om noen. Jeg har stusset over reaksjonene hans, det med og bli litt furt om ting ikke går hans vei, han kan spamme meg med meldinger om ting kanskje ikke gikk slik han så for seg. Jeg gir null respons på de spam meldingene. Senere beklager han seg. Det jeg også reagerer på, om du faktisk er interessert så gir man komplementer også. Jeg har ikke fått et eneste komplement etter vi møttes igjen. Det gjør at jeg ikke gir han noen lengre heller, fordi jeg ikke får tilbake. Han bruker absolutt ikke 5 timer på meg i tlf. Har sittet kanskje 1 1/2 time. Vi snakker daglig. Pga den usikkerheten han gir meg, sender jeg ikke god morgen først, rett og slett for og se om han tar initiativ. Så han sender god morgen hver dag. Han sjekker tlf kjapt når jeg tar kontakt, sånn ift når vi er fysisk sammen lar han tlf så og si ligge urørt. Jeg føler liksom ikke vi kan si vi dater heller, fordi jeg er usikker på han. Og det gir meg ingen sikkerhet og få høre at vi skal se. Begge parter her vet hva man evt får i et forhold, mtp fortiden våres. Derfor er jeg redd han bruker det som unnskyldning frem til noe bedre dukker opp. Han her gjør også som din, kan avslutte alt for så og enten sende melding senere samme dag, eller på morgenen dagen derpå. Jeg tar null kontakt når han slenger ut den setningen, fordi det blir så mye frem, tilbake, opp og ned. Også er det jo noe med det da, vi kan ikke vente for alltid. En dag står man der muligens med enda mer knust hjerte. Du vet hvertfall om din date sine psykiske problemer, som han da velger og jobbe med. Anonymkode: cf08d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sikker på at han ikke sliter psykisk? Jeg datet/dater (aner ikke hva vi gjør nå lenger) en mann som sliter veldig psykisk, men han er helt fantastisk person og virkelig en å satse på syns jeg under denne psykiske lidelsen. Han sier også til meg at han har følelser, han snakker i koder om barn og fremtid med meg, litt diffust, men jeg skjønner hva han mener liksom. Han kaller meg mange fine ting og sånn, hjelper meg med ting og kan snakke med meg på telefon i 5 timer liksom.. men han sier at han ikke kan gå inn i noe forhold nå fordi han har ikke ting på stell og er redd for at det bare blir ødelagt og alt bare blir mye værre om han går inn i et forhold nå sånn som han er. Jeg sier som deg at vi trenger ikke bli sammen med det første, men enten dater vi eller så avslutter vi det fordi jeg har følelser og jeg kan ikke bare være venn med deg! Da valgte han å avslutte det, men så endret han seg etter 10 min og nermest tvang meg til å fortsette kommunikasjonen og det å møtes for han sa at der blir alt for trist å miste meg. Jeg er så klart frustrert, forvirret og lei meg, men skjønner at det er ugunstig å gå inn I noe forhold sånn som livet hans er nå. Han har ihvertfall lovet å skaffe seg hjelp. Jeg har bare infunnet meg med situasjonen og beholder han der vi er nå så får jeg bare se an om han skaffer seg denne hjelpen, men kan ikke vente på det for alltid. Kanskje du bør finne ut om det er noe sånt ? Anonymkode: 5215b...8e0 Du bør innse at dette er bortkastet for deg. At noen sliter psykisk er ingen unnskyldning på at de holder damer på gress og ikke vil binde seg. Dukker drømmedama opp er de helt klar for det og driver ikke med manipulering av henne. Anonymkode: dce73...b75 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Andro skrev (7 minutter siden): Dette er røde flagg i fleng 🚩 Han lovebomber deg i en nyetablering, og vil flytte for fort sammen 🚩 (Narcissist alert) Han kjølner når du ikke vil la deg manipulere til å flytte for fort sammen 🚩 Han kommer med trusler som skal gjøre deg usikker når du uttrykker forventninger 🚩 Han svarer ikke på spørsmål 🚩 Det er mindre nærkontakt 🚩 "Vi kan være venner" 🚩 (Vil beholde deg på reservebenken, så han kan ta deg fram ved behov) Sjalu 🚩 Alt dette er store fareflagg, og i et samla bilde ser jeg konturene av en med narsissistiske trekk. Dette er faresignalene for en relasjon med psykisk mishandling, og du trenger ikke å tvile på om han fucker med deg. Kom deg unna. Du fortjener alt annet enn å være venn med en som kun kan tilby stress og usikkerhet, og som ikke vet hva kjærlighet er for noe. Dette er røde flagg i fleng 🚩 Han lovebomber deg i en nyetablering, og vil flytte for fort sammen 🚩 (Narcissist alert) Han kjølner når du ikke vil la deg manipulere til å flytte for fort sammen 🚩- Ja absolutt! Og nå som det på en måte er snakket «ferdig» om, da vil han faktisk ikke bo her heller sier han, han er SÅ fornøyd der han er nå. Han kommer med trusler som skal gjøre deg usikker når du uttrykker forventninger 🚩- Som og avslutte alt, glem meg, blokker meg? Han svarer ikke på spørsmål 🚩 - Han unngår alle mine spørsmål når det kommer til interesse, følelser, oss, jeg ser det utifra samtalene våres, det er som regel ikke svar ifra han da. Og kanskje en melding senere «hva skjer/hvordan går det», eller så ringes vi og snakker. Da gjentar han kun det samme, vil ikke forhaste inn i forhold(nei, men hadde vi bodd sammen da skulle man blitt sammen, tenker jeg, uten og si det høyt). Også sier han om jeg ikke takler at vi venter og ser så avslutter vi bare. Jeg har faktisk sagt ja til det, men ja det blir ikke avsluttet. Vi har diskutert mye av dette de 2 siste ukene og jeg føler vi ikke kommer noen vei, annet enn å stange hode i veggen. Jeg kan si noe, også kommer han med et eller annet argument imot. Det med og avslutte har jeg latt han velge når han sier det, jeg vet også selv at jeg kan avslutte. Men med all den groomingen så jeg er så sinnsykt usikker! Og magefølelsen sier meg som sagt heller ingenting! Det er mindre nærkontakt 🚩 "Vi kan være venner" 🚩 (Vil beholde deg på reservebenken, så han kan ta deg fram ved behov) - Ja det er det jeg tenker når menn foreslår vennskap, men jeg har ikke opplevd så mye lovebombing før. Sjalu 🚩- Han er ekstremt sjalu, eller så later han som. Han klager på mine venner, da jeg har flest guttevenner(noe jeg alltid har hat). Han har tom nevnt som litt klaging at jeg mottar masse snap. Han prøver og gjøre meg sjalu, og det han sier da gir meg så avsmak fra han, men enda sitter jeg her da. Han kan si, igår så jeg masse pene damer på byen, det er kølapp med damer som vil være sammen med meg, ha sex osv. Da har jeg svart «da kan du jo velge og vrake hvem du vil hvis du har så mange som er interessert, og du må bare kjøre på og ha sex med andre, du gjør akkurat hva du vil(han kan si da, ja det gjør jeg). Jeg orker ikke sånt😅. Syns det er ultra barnslig. Samme som at han antyder at jeg har hoppet til køys med alle mine kompiser, jeg kan bli sammen med en av de osv osv. Jeg føler jo han er ekstremt sjalu! Og prøver og gjøre meg det tilbake. Det er selvsagt ikke hyggelig og høre på dette, og jeg prøver og gi en så nøytral respons som mulig så han ikke vipper meg av pinnen. Alt dette er store fareflagg, og i et samla bilde ser jeg konturene av en med narsissistiske trekk. Dette er faresignalene for en relasjon med psykisk mishandling, og du trenger ikke å tvile på om han fucker med deg. Kom deg unna. Du fortjener alt annet enn å være venn med en som kun kan tilby stress og usikkerhet, og som ikke vet hva kjærlighet er for noe. Jeg har lest mye på om narsissister, jeg føler han faller under noen nevnte punkter da, men ikke alle. Og vennskap er fra min side helt uaktuelt når vi allerede har tatt stegene mye lengre fra før. Jeg har satt ned foten mer nå, enn første gangen vi holdt på. Og det faller på ingen måte i god jord. Så jeg merker at ting var hyggeligere første gangen vi datet, da datet vi jo faktisk og folk visste det. Han drev mye med sjalusi da også, snakk om andre damer, da reagerte jeg. Så jeg føler jeg har lært litt fra den gangen. Og derfor ikke gir noen reaksjon nå, håper jeg da! Han har tidligere forhastet seg inn i forhold, det vet jeg. Jeg nevnte det for han, da sa han at det visste han og han ville ikke gjøre den feilen igjen. Nå vet jeg at de forholdene han har forhastet seg inn i faktisk har vart opp mot 3,4,5 år. Så da stusser jo jeg selvfølgelig, han kunne forhaste seg da, men ikke med meg. Fikk han bo hos eksene sine, slapp de alt i sine hender for han. Takk for fine svar, jeg svarte på ditt med og gjøre min skift fet😊. Anonymkode: cf08d...f10 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er faktisk ikke sikker og jeg vet ikke helt om han sliter med psyken eller ikke. Mtp fortiden hans så vil anta han sliter en del psykisk, men ikke med hva. Jeg har selv vært inne på tanken om det kan være noe psykisk. Men aldri godt og si om noen. Jeg har stusset over reaksjonene hans, det med og bli litt furt om ting ikke går hans vei, han kan spamme meg med meldinger om ting kanskje ikke gikk slik han så for seg. Jeg gir null respons på de spam meldingene. Senere beklager han seg. Det jeg også reagerer på, om du faktisk er interessert så gir man komplementer også. Jeg har ikke fått et eneste komplement etter vi møttes igjen. Det gjør at jeg ikke gir han noen lengre heller, fordi jeg ikke får tilbake. Han bruker absolutt ikke 5 timer på meg i tlf. Har sittet kanskje 1 1/2 time. Vi snakker daglig. Pga den usikkerheten han gir meg, sender jeg ikke god morgen først, rett og slett for og se om han tar initiativ. Så han sender god morgen hver dag. Han sjekker tlf kjapt når jeg tar kontakt, sånn ift når vi er fysisk sammen lar han tlf så og si ligge urørt. Jeg føler liksom ikke vi kan si vi dater heller, fordi jeg er usikker på han. Og det gir meg ingen sikkerhet og få høre at vi skal se. Begge parter her vet hva man evt får i et forhold, mtp fortiden våres. Derfor er jeg redd han bruker det som unnskyldning frem til noe bedre dukker opp. Han her gjør også som din, kan avslutte alt for så og enten sende melding senere samme dag, eller på morgenen dagen derpå. Jeg tar null kontakt når han slenger ut den setningen, fordi det blir så mye frem, tilbake, opp og ned. Også er det jo noe med det da, vi kan ikke vente for alltid. En dag står man der muligens med enda mer knust hjerte. Du vet hvertfall om din date sine psykiske problemer, som han da velger og jobbe med. Anonymkode: cf08d...f10 Ja, jeg har en fordel med at min har selvinnsikt og er klinkende klar over at hans egene reaksjonsmønster er helt på tryne. Han skjønner ikke seg selv, men bare vet at han har en væremåte som ikke er god nok i et forhold. Han skylder ikke på noen andre og sier at han ikke vet hvorfor han er sånn fordi han har ikke hatt noe dårlig oppvekst. Han sier at enten er han bare ekstremt svak, ellers så har han en diagnose som han vil finne ut av. Har prøvd tidligere men blir bare avvist av det psykiske helsevesenet.. det er trist. Jeg håper han får hjelp nå. Det blir mye vanskeligere når din ikke er åpen og ærlig. Blir vanskelig å komme noe vei uten kommunikasjon, som det virker som det er lite av i din relasjon. Anonymkode: 5215b...8e0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør innse at dette er bortkastet for deg. At noen sliter psykisk er ingen unnskyldning på at de holder damer på gress og ikke vil binde seg. Dukker drømmedama opp er de helt klar for det og driver ikke med manipulering av henne. Anonymkode: dce73...b75 Ja er liksom det inntrykket jeg også har. Pluss jeg ser jo på venner og bekjente. Holder de på med noen, så er ikke personen de holder på med usikker. Man vil gjerne omgås personen så mye son mulig, ha kontakt og ting kan nesten ikke skje for fort. Jeg måtte lufte det ut her. Fordi jeg ble så usikker. Han sier så mye. Men holder meg på vent, så jeg har absolutt den tanken i bakhodet, dukker den rette opp, så er det nok ingen problem for han og hoppe inn i det forholdet. Jeg er uansett glad man ikke ble boende sammen, fordi da blir et evt forhold bygd på feil måte. Ja vi bodde sammen en periode for de årene siden og jeg var tydelig på at vi denne gangen ikke kan starte den sånn. Så han bruker min setning mot meg dette med at man må se hvordan det går. Jeg merket jo bare at han ble mye kaldere når han faktisk måtte finne nytt sted og bo denne gangen. Anonymkode: cf08d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør innse at dette er bortkastet for deg. At noen sliter psykisk er ingen unnskyldning på at de holder damer på gress og ikke vil binde seg. Dukker drømmedama opp er de helt klar for det og driver ikke med manipulering av henne. Anonymkode: dce73...b75 Ja, og dette har jeg sagt til han, at hvis han faktisk likte meg så godt så hadde han ikke nølt, men han sier bare du forstår ikke, jeg er helt rar i hodet og både du og jeg hadde endt opp mer knust hvis vi gikk inn for noe nå fordi jeg hadde bare sett etter hvert hva han faktisk snakker om. Han møter meg på sine gode dager, ellers er han bare isolert og borte fra omverdenen. Han er jo dypt deprimert. Men han har sagt at han nå skal få hjelp. Du tar feil når du mener at han manipulerer meg, du kjenner han ikke og ting er ikke alltid så svart hvitt. Jeg syns det er fornuftig av han og det viser at han klarer å tenke forbi følelsene sine at han ikke kan gå inn i noe virkelig seriøst nå. Men det er ikke meg vi skal snakke om her uansett! Anonymkode: 5215b...8e0
Serafin Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lufter tankene mine litt her. Det er en mann jeg har møtt og omgås med ganske mye, han har vært veldig tydelig på at han har følelser for meg, han har sagt han ønsker et forhold og vil satse på et liv sammen med meg. Vi er presentert for familie, venner osv. Jeg vet ikke hva som har skjedd de siste ukene, men jeg opplever så miksede signaler ifra han nå. Det begynte med at jeg syns kontakten oss imellom ble annerledes, god morgen, god natt og generelt andre meldinger ble skrevet på en mer vennskapelig måte. Når vi har omgås hverandre fysisk har ting vært som det pleier, nærkontakten har muligens dabbet litt av. Vi drar ut sammen, lager middag hjemme hos en av oss, ser film, spiller spill og generelt koser oss. Jeg fikk et inntrykk av at ting gikk litt fort i svingene, det virket som han ville at vi skulle bo sammen før man i det hele tatt evt er blitt i et forhold sammen. Jeg satte ned foten da og sa at forholde kan ikke begynne med at man flytter inn. - Jo mer man er med en person jo lettere og fortere kan en få følelser, jeg ønsker ikke et forhold basert på det.(det ga meg også litt rødt flagg følelse, er jeg kun potensiell for deg om vi bor sammen) Etter at vi da begynte og møtes mer og ikke sov hos hverandre hver gang. Da endret det seg. Jeg har spurt han om han fortsatt er interessert om han har følelser, da har han svart «vi får se hvordan det går», pga jeg brukte den setningen når det kom til og forhaste seg inn i et forhold med og flytte sammen. Her om dagen snakket vi sammen, da jeg føler en stor usikkerhet mtp han. Mange av setningene/frasene han kom med da, gjorde det kanskje mer tydelig på at han ikke ønsker et forhold med meg. Han unngår spørsmålene mine jeg stiller rundt følelser og forhold, han sier han ikke vil ha noe forhold nå. Da tenkte jeg, hvorfor sier en da «vi ser hvordan det går», jeg opplever det som at han holder meg på gress, han får i pose og sekk her frem til han evt finner en partner som er potensiell, fordi jeg føler ikke jeg er hans «utkårede» nå. Mens vi «diskuterer» følelser, er en interessert osv. Så opplever jeg han litt svingende underveis og etterpå. Han kan raskt si «da avslutter vi alt, så kan vi være venner», da responderer jeg med at «hvis det er slik at du ikke har følelser og ønsker noe mer med meg, så kan jeg ikke beholde deg som en venn. Jeg har følelser for deg og vi ha startet noe her så jeg kan ikke gå tilbake til vennskap», da opplever jeg han som misfornøyd da slenger han ut «slett meg, blokk meg og aldri kontakt meg igjen», da svarer jeg «det kan du gjøre som du vil med». Dette var samtale over facetime. Jeg er da kjempe fortvilet etter samtalen, føler meg lurt, her har han snakket om følelser, forhold, satse på hverandre, ja mm. Like etter samtalen avsluttes tikker det inn en melding med bilde «snart jobb», da tenker jeg- har du ikke forstått noe av det jeg sa? Det var typ 30 min før sagt han ikke ønsker forhold, jeg slo meg til «ro» med det, selvsagt kjempe trist. Hyggelig som jeg som oftes er mot alle rundt meg svarer jeg «ja jeg vet», og får «yes», så skrev jeg «ha en fin vakt på jobb», «takk» var svaret, der igjen er jeg kanskje smålig og tenkte, her ønsker jeg deg en fin vakt, takk er det jeg får tilbake, ikke noe ha en fin dag/kveld. Vi holdt på for en 2-3 år siden også, vi hadde det utrolig bra sammen. Han fortalte vennene sine om meg som igjen fortalte meg hvor godt han likte meg og hvor seriøst interessert han var. Det oppstod noe for begge som gjorde at ting ble avsluttet på en grei måte og begge var klar for og ta det opp igjen senere. Det er hva som er skjedd iår, vi har tatt opp der vi «slapp». Han var kjempe hyggelig og ting føltes veldig bra, frem til jeg satt ned foten ang flytting så lenge vi ikke hadde kjent på følelser uten og bo sammen på en måte. Han er en meget sjalu fyr, som jeg ikke vet kommer av fordi han bare er sjalu og «eiesyk» eller er sjalu pga følelser. Han er nok veldig vandt med at alt går hans vei, alltid. Mens med meg møtte han på en som setter grenser. Tankene mine er vel, er jeg bare god nok enn så lenge, har han følelser når det svinger så mye, går det hans vei er det bra, litt motstand som følelse snakk, nei da kan vi avslutte med en gang, meldingene som plutselig tikker inn etter en slik samtale. Jeg skjønner ikke om han fucker med meg, er usikker selv. Han bruker mitt argument tilbake på meg når jeg spør om forhold(vi må bare se), men igjen sa han han ikke vil ha forhold nå(og alle veit vel at det er som og si, jeg er ikke interessert i deg). Magefølelsen min sier meg ikke så mye, utover det er jeg ganske fortvilet over hele situasjonen. Og syns det er trist. De fleste vet jo at om man er interessert i en annen så ønsker man masse kontakt, man vil omgås. Men nå er det unnskyldinger på løpende bånd. Jeg håper ikke dette ble veldig surrete. Har prøvd og ramse opp kort og enkelt.😔 Anonymkode: cf08d...f10 Ja! Du blir brukt! Ser du det ikke selv, eller? Ekte kjærlighet mellom to personer er fint og ukomplisert! 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 Serafin skrev (26 minutter siden): Ja! Du blir brukt! Ser du det ikke selv, eller? Ekte kjærlighet mellom to personer er fint og ukomplisert! Jeg ble så usikker mtp alt han sier. Han informerer meg om alt han gjør ila dagen feks. Sender meldinger. Ringer. Men så er det igjen alt dette negative som da tydeligvis er en haug med rød flagg. Men denne «vi får se hva som skjer/vil ikke noe forhold nå», var det som fikk meg til og virkelig sette meg ned og gruble de to siste ukene. Så måtte lufte her for og se om jeg er helt på bærtur eller om det er han som evt kun bruker meg. Han har ellers prøvd og stresse meg inn i forhold før, men da ville jeg vente. Alt endret seg så fort jeg sa vi ikke skal bo sammen i første omgang. Så jeg føler ikke det kommer noe godt ut av det, jeg blir såret enten nå eller senere. Og prøve og snakke sammen igjen ser jeg ingen vits i, noe mer om følelser, forhold, oss. Men får selvsagt øynene mer opp bare ved og få skrevet her! Anonymkode: cf08d...f10
Serafin Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble så usikker mtp alt han sier. Han informerer meg om alt han gjør ila dagen feks. Sender meldinger. Ringer. Men så er det igjen alt dette negative som da tydeligvis er en haug med rød flagg. Men denne «vi får se hva som skjer/vil ikke noe forhold nå», var det som fikk meg til og virkelig sette meg ned og gruble de to siste ukene. Så måtte lufte her for og se om jeg er helt på bærtur eller om det er han som evt kun bruker meg. Han har ellers prøvd og stresse meg inn i forhold før, men da ville jeg vente. Alt endret seg så fort jeg sa vi ikke skal bo sammen i første omgang. Så jeg føler ikke det kommer noe godt ut av det, jeg blir såret enten nå eller senere. Og prøve og snakke sammen igjen ser jeg ingen vits i, noe mer om følelser, forhold, oss. Men får selvsagt øynene mer opp bare ved og få skrevet her! Anonymkode: cf08d...f10 Ja, og hvis du ikke får de øynene opp så skal jeg komme og åpne de opp for deg. Du fortjener et mye bedre mannfolk enn dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg lufter tankene mine litt her. Det er en mann jeg har møtt og omgås med ganske mye, han har vært veldig tydelig på at han har følelser for meg, han har sagt han ønsker et forhold og vil satse på et liv sammen med meg. Vi er presentert for familie, venner osv. Jeg vet ikke hva som har skjedd de siste ukene, men jeg opplever så miksede signaler ifra han nå. Det begynte med at jeg syns kontakten oss imellom ble annerledes, god morgen, god natt og generelt andre meldinger ble skrevet på en mer vennskapelig måte. Når vi har omgås hverandre fysisk har ting vært som det pleier, nærkontakten har muligens dabbet litt av. Vi drar ut sammen, lager middag hjemme hos en av oss, ser film, spiller spill og generelt koser oss. Jeg fikk et inntrykk av at ting gikk litt fort i svingene, det virket som han ville at vi skulle bo sammen før man i det hele tatt evt er blitt i et forhold sammen. Jeg satte ned foten da og sa at forholde kan ikke begynne med at man flytter inn. - Jo mer man er med en person jo lettere og fortere kan en få følelser, jeg ønsker ikke et forhold basert på det.(det ga meg også litt rødt flagg følelse, er jeg kun potensiell for deg om vi bor sammen) Etter at vi da begynte og møtes mer og ikke sov hos hverandre hver gang. Da endret det seg. Jeg har spurt han om han fortsatt er interessert om han har følelser, da har han svart «vi får se hvordan det går», pga jeg brukte den setningen når det kom til og forhaste seg inn i et forhold med og flytte sammen. Her om dagen snakket vi sammen, da jeg føler en stor usikkerhet mtp han. Mange av setningene/frasene han kom med da, gjorde det kanskje mer tydelig på at han ikke ønsker et forhold med meg. Han unngår spørsmålene mine jeg stiller rundt følelser og forhold, han sier han ikke vil ha noe forhold nå. Da tenkte jeg, hvorfor sier en da «vi ser hvordan det går», jeg opplever det som at han holder meg på gress, han får i pose og sekk her frem til han evt finner en partner som er potensiell, fordi jeg føler ikke jeg er hans «utkårede» nå. Mens vi «diskuterer» følelser, er en interessert osv. Så opplever jeg han litt svingende underveis og etterpå. Han kan raskt si «da avslutter vi alt, så kan vi være venner», da responderer jeg med at «hvis det er slik at du ikke har følelser og ønsker noe mer med meg, så kan jeg ikke beholde deg som en venn. Jeg har følelser for deg og vi ha startet noe her så jeg kan ikke gå tilbake til vennskap», da opplever jeg han som misfornøyd da slenger han ut «slett meg, blokk meg og aldri kontakt meg igjen», da svarer jeg «det kan du gjøre som du vil med». Dette var samtale over facetime. Jeg er da kjempe fortvilet etter samtalen, føler meg lurt, her har han snakket om følelser, forhold, satse på hverandre, ja mm. Like etter samtalen avsluttes tikker det inn en melding med bilde «snart jobb», da tenker jeg- har du ikke forstått noe av det jeg sa? Det var typ 30 min før sagt han ikke ønsker forhold, jeg slo meg til «ro» med det, selvsagt kjempe trist. Hyggelig som jeg som oftes er mot alle rundt meg svarer jeg «ja jeg vet», og får «yes», så skrev jeg «ha en fin vakt på jobb», «takk» var svaret, der igjen er jeg kanskje smålig og tenkte, her ønsker jeg deg en fin vakt, takk er det jeg får tilbake, ikke noe ha en fin dag/kveld. Vi holdt på for en 2-3 år siden også, vi hadde det utrolig bra sammen. Han fortalte vennene sine om meg som igjen fortalte meg hvor godt han likte meg og hvor seriøst interessert han var. Det oppstod noe for begge som gjorde at ting ble avsluttet på en grei måte og begge var klar for og ta det opp igjen senere. Det er hva som er skjedd iår, vi har tatt opp der vi «slapp». Han var kjempe hyggelig og ting føltes veldig bra, frem til jeg satt ned foten ang flytting så lenge vi ikke hadde kjent på følelser uten og bo sammen på en måte. Han er en meget sjalu fyr, som jeg ikke vet kommer av fordi han bare er sjalu og «eiesyk» eller er sjalu pga følelser. Han er nok veldig vandt med at alt går hans vei, alltid. Mens med meg møtte han på en som setter grenser. Tankene mine er vel, er jeg bare god nok enn så lenge, har han følelser når det svinger så mye, går det hans vei er det bra, litt motstand som følelse snakk, nei da kan vi avslutte med en gang, meldingene som plutselig tikker inn etter en slik samtale. Jeg skjønner ikke om han fucker med meg, er usikker selv. Han bruker mitt argument tilbake på meg når jeg spør om forhold(vi må bare se), men igjen sa han han ikke vil ha forhold nå(og alle veit vel at det er som og si, jeg er ikke interessert i deg). Magefølelsen min sier meg ikke så mye, utover det er jeg ganske fortvilet over hele situasjonen. Og syns det er trist. De fleste vet jo at om man er interessert i en annen så ønsker man masse kontakt, man vil omgås. Men nå er det unnskyldinger på løpende bånd. Jeg håper ikke dette ble veldig surrete. Har prøvd og ramse opp kort og enkelt.😔 Anonymkode: cf08d...f10 For meg så høres dette ut som klassisk "lovebombing" . Og du har ikke bitt på agnet!. Du ønsket og roe ting ned, og starte sunt. Han ønsker kontroll, og å manipulere deg! Dont get fooled! For hadde tilfellet vært at dere hadde vært så forelsket at alt bare gikk så raskt, så hadde han også hatt forståelse for at du ønsket og roe ned, han hadde heller ikke trekt seg unna, og kommet med fraser som han kommer med. Så, her er det mange røde flagg! Ikke bit på. La han svømme videre..... Anonymkode: 03558...079 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For meg så høres dette ut som klassisk "lovebombing" . Og du har ikke bitt på agnet!. Du ønsket og roe ting ned, og starte sunt. Han ønsker kontroll, og å manipulere deg! Dont get fooled! For hadde tilfellet vært at dere hadde vært så forelsket at alt bare gikk så raskt, så hadde han også hatt forståelse for at du ønsket og roe ned, han hadde heller ikke trekt seg unna, og kommet med fraser som han kommer med. Så, her er det mange røde flagg! Ikke bit på. La han svømme videre..... Anonymkode: 03558...079 Har lest veldig mye på nettet nå om lovebombing, narsissister o.l. Det er en del punkter han faller under, de han evt ikke faller under er dette med mye komplementer, har ikke fått et eneste et. Men lovnad om fremtid, en veldig positiv osv har jeg fått, denne har han endret på i ettertid, etter dette med og ikke bo sammen. Da sluttet han faktisk og si oss/vi i planene, nå snakker han kun om «jeg» i sine planer. Han var også ekstremt mye mer på før jeg satte ned foten. Jeg merket at hele fyren forandret seg litt etter det. Jeg har også fått vite at han dessverre gir oppmerksomhet til flere damer på sosiale medier. Det tenker jeg også er et stort rødt flagg, man deler ikke ut oppmerksomhet sånn om man egentlig er «eksklusiv» som vi egentlig er. Har fått masse gode svar her, lest meg en del opp på nettet. Og jeg er nok kun en liten restplass for han. Snakket med ei venninne om dette igår også, hun sa også løp. Hadde han virkelig vært interessert så hadde han ikke gjort slik og slik. Så jeg skjønner at det er lett for de utenfor å se ift når man står midt oppi det. Anonymkode: cf08d...f10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå