Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok Livmorhalsprøve for i underkant av 2 måneder siden. Fikk da beskjed om at svaret vil komme i løpet av 2-3 uker. Da jeg ikke hadde hørt noe på 4. uke, ringte jeg. Fikk beskjed om at svaret ikke har kommet. Ringte igjen 1 uke etterpå, hvor jeg fikk beskjed om det samme. Fikk også i etterkant av samtalen en beskjed om at prøvesvar kan ta 8 uker å få. Noen som har opplevd dette?

Har lest litt rundt og ser 2-4 uker er veldig normal tid.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fulgt noe som helst med på nyhetene i det siste så vet du at det nå tar 12-14 uker å få svar, fordi alle skal teste seg ekstra for sikkerhets skyld. Grunnen til all ekstratestingen er at mediene lager mengder av skremselreportasjer om kvinner som har tatt prøver som er negative men likevel har fått kreft, og da tar folk ekstratester. Dette har selvfølgelig ikke sykehusene folk til å ta unna, så da blir ventetiden lenger. Så du får gi det en måned eller to til før du etterlyser svar. 

Anonymkode: 18c65...898

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar etter 5 dager.

Anonymkode: 21879...799

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar etter en uke. Bor i Oslo og gikk til offentlig gynekolog. Vet ikke hvor prøven ble analysert. 

Anonymkode: 8c5c0...3f3

Skrevet

Jeg har hørt om flere som venter i månedsvis. Det er veldig synd og jeg vet ikke hva forskjellene kommer fra. Om det er tilfeldigheter eller stedsbetinget. Jeg fikk svar etter 3-4 uker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...