AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Sikkert en typisk manneting, men i de fleste av mine tidligere forhold har mannen klart å planlegge reiser, til og med gledet seg. Vi har nå vært gift i 8 år, så det er ikke det at han er usikker på fremtiden vår. Han har bare aldri klart å planlegge ferier, noe som er ganske kjipt når jeg pga jobb må planlegge alle 5 ukene ferie i år innen 1.mai. Vi skal ha 3 uker i fellesferien og hver gang jeg kommer innom temaet og spør hva han vil gjøre sier han bare "vet ikke" og samtalen dør ut i intet. Som regel løser han seg opp noen uker før sommerferien begynner, og da har det som regel gått greit. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg skulle gjerne tenkt at det ikke var nødvendig å planlegge så mye, i hvert fall siden vi ikke skal utenlands, men siden jobben ber meg planlegge må jeg jo. Anonymkode: 8c426...a82 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikkert en typisk manneting, men i de fleste av mine tidligere forhold har mannen klart å planlegge reiser, til og med gledet seg. Vi har nå vært gift i 8 år, så det er ikke det at han er usikker på fremtiden vår. Han har bare aldri klart å planlegge ferier, noe som er ganske kjipt når jeg pga jobb må planlegge alle 5 ukene ferie i år innen 1.mai. Vi skal ha 3 uker i fellesferien og hver gang jeg kommer innom temaet og spør hva han vil gjøre sier han bare "vet ikke" og samtalen dør ut i intet. Som regel løser han seg opp noen uker før sommerferien begynner, og da har det som regel gått greit. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg skulle gjerne tenkt at det ikke var nødvendig å planlegge så mye, i hvert fall siden vi ikke skal utenlands, men siden jobben ber meg planlegge må jeg jo. Anonymkode: 8c426...a82 Samme her. Ingen planlegging noengang. 13 år sammen nå. I år har jeg droppet alt fordi jeg vurderer å gå fra han. Først i går spurte han hva vi skal til sommeren. 🙄 Anonymkode: 54bf5...7f0 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sikkert en typisk manneting, men i de fleste av mine tidligere forhold har mannen klart å planlegge reiser, til og med gledet seg. Vi har nå vært gift i 8 år, så det er ikke det at han er usikker på fremtiden vår. Han har bare aldri klart å planlegge ferier, noe som er ganske kjipt når jeg pga jobb må planlegge alle 5 ukene ferie i år innen 1.mai. Vi skal ha 3 uker i fellesferien og hver gang jeg kommer innom temaet og spør hva han vil gjøre sier han bare "vet ikke" og samtalen dør ut i intet. Som regel løser han seg opp noen uker før sommerferien begynner, og da har det som regel gått greit. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg skulle gjerne tenkt at det ikke var nødvendig å planlegge så mye, i hvert fall siden vi ikke skal utenlands, men siden jobben ber meg planlegge må jeg jo. Anonymkode: 8c426...a82 Hatt det sånn i alle de 20årene vi har vært sammen. Vil ikke høre eller planlegge. Veldig irriterende og alltid måtte ta ansvaret og ikke engang høre en gang! Men div krav på godstol osv det har han! Ting blir dyrere og utsolgt når ferien nærmer seg. Greit å være tidlig ute! Anonymkode: 349ce...991 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Holder han i andre ting? Et forhold der jeg måttet planlegge mat, gaver, middagsbesøk, innkjøp, handverkere... Det hadde jeg ikke giddet. Men at jeg synes det er greit å planlegge ferie, mens han koordinerer oppussing, det fungerer utmerket. Anonymkode: 2dd1a...56f 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: (...) hver gang jeg kommer innom temaet og spør hva han vil gjøre sier han bare "vet ikke" og samtalen dør ut i intet. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg skulle gjerne tenkt at det ikke var nødvendig å planlegge så mye, i hvert fall siden vi ikke skal utenlands, men siden jobben ber meg planlegge må jeg jo. Anonymkode: 8c426...a82 Samtalen dør ut fordi du ikke stiller deg i fjeset på ham og ber ham FINNE UT AV DET NÅ FORDI DU MÅ PLANLEGGE HELE FERIEN INNEN 1. MAJ. Anonymkode: dee4d...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Du veit du skal ha ferie og setter opp ukene pga jobb. Men må ferie virkelig planlegges så tidlig når dere skal være hjemme. Vi planlegger ikke ferien før den faktisk starter og vi har 2 barn i tillegg. Eneste vo veit er at vi tar det på sparket og feriene er altid vellykket. Du er en planlegger og han ikke. Siden du har behov for det er det du som la mennen få ta det de ukene før ferien. Ikke alle liker å deltage styre ting måneder før det skjer. Anonymkode: 10088...b1f 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du veit du skal ha ferie og setter opp ukene pga jobb. Men må ferie virkelig planlegges så tidlig når dere skal være hjemme. Vi planlegger ikke ferien før den faktisk starter og vi har 2 barn i tillegg. Eneste vo veit er at vi tar det på sparket og feriene er altid vellykket. Du er en planlegger og han ikke. Siden du har behov for det er det du som la mennen få ta det de ukene før ferien. Ikke alle liker å deltage styre ting måneder før det skjer. Anonymkode: 10088...b1f Jeg er ikke ts, men jeg er en planlegger. Men jeg har så lyst til å lære meg til å ta ting mer som det kommer om ferien. Jeg er også alene med barn så da er det bare fantasien (og økonomi da) som setter grenser. Kan du fortelle litt mer hvordan dere gjør det? Hva og hvor ferierer dere? Anonymkode: 0ce61...8d3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Noen er flinkere til å planlegge enn andre. Mannen din har sikkert andre gjøremål dere begge synes det er ok at han tar seg av alene. Hva om du tar deg av planleggingen. Sier at det må være klart 1. mai hvilke uker dere skal ha ferie fra jobb, og også om det er hytter, hotell eller flybilletter som må bestilles. Så ser du på alternativer. Opplys han underveis, så han evt kan protestere, og så bestiller du. Han kan bidra med andre ting. Anonymkode: 2e29a...54b
Brunello Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Nei, det er ikke en typisk manneting. Alle mine kamerater er aktivt med på ferieplanlegging.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 Min eksmann var slik som helst skulle ha bestilt alt et år i forveien, så det finnes motsatte ytterligheter også. Jeg følte det som en tvangstrøye, å aldri ha noen tid til å være spontan. Så nå er jeg nesten allergisk mot langtidsplanlegging på fritida. Må selvfølgelig sette opp ferieukene i rimelig tid da, men innholdet tar vi på sparket. Når ferien er der så er det litt tilfeldig om vi blir hjemme, tar et tog til Bodø eller hiver oss på billigbilletter til Athen 😂 Anonymkode: 4d7be...e21 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min eksmann var slik som helst skulle ha bestilt alt et år i forveien, så det finnes motsatte ytterligheter også. Jeg følte det som en tvangstrøye, å aldri ha noen tid til å være spontan. Så nå er jeg nesten allergisk mot langtidsplanlegging på fritida. Må selvfølgelig sette opp ferieukene i rimelig tid da, men innholdet tar vi på sparket. Når ferien er der så er det litt tilfeldig om vi blir hjemme, tar et tog til Bodø eller hiver oss på billigbilletter til Athen 😂 Anonymkode: 4d7be...e21 Problemet er gjerne at det eneste stedet man får billigbilletter på den tiden er Athen. I og med at det er 40+ grader der, og alle hotellene på øyene er fullbooket. Anonymkode: 2dd1a...56f 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Min mann er helt idiot på sånt. Jeg har foreløpig løst det ved å booke ei ukes soloferie for meg selv til utlandet pluss sikte meg inn på tid på hytta i nabokommunen. Så sier jeg hyttedatoene til ham og ser om han dukker opp. Han er like idiot når det gjelder å planlegge med andre - han var flinkere i ungdommen til å slenge seg med på ting, men han klager over minner fra de turene, trolig fordi han ikke planla det som skulle skje. Jeg planlegger ikke selv alt som skal skje, jeg har feks ikke planlagt hva jeg skal gjøre i soloferien. Men for å komme meg et sted uten at det er svindyrt må jeg jo skaffe fly og hotell litt tidlig. Jeg gidder faktisk ikke å stresse med dette. Om han ikke aktivt planlegger med meg, så planlegger jeg uten ham. Om han ikke liker hvordan ting blir da, får han endre seg. Jeg gidder ikke mase. Anonymkode: 1578a...a9e 1
kar90 Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 Nøyaktig hva er det du vil ha fikset egentlig? 1
Serafin Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sikkert en typisk manneting, men i de fleste av mine tidligere forhold har mannen klart å planlegge reiser, til og med gledet seg. Vi har nå vært gift i 8 år, så det er ikke det at han er usikker på fremtiden vår. Han har bare aldri klart å planlegge ferier, noe som er ganske kjipt når jeg pga jobb må planlegge alle 5 ukene ferie i år innen 1.mai. Vi skal ha 3 uker i fellesferien og hver gang jeg kommer innom temaet og spør hva han vil gjøre sier han bare "vet ikke" og samtalen dør ut i intet. Som regel løser han seg opp noen uker før sommerferien begynner, og da har det som regel gått greit. Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg skulle gjerne tenkt at det ikke var nødvendig å planlegge så mye, i hvert fall siden vi ikke skal utenlands, men siden jobben ber meg planlegge må jeg jo. Anonymkode: 8c426...a82 Han må lære seg å planlegge en planlegging.
Juniper Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Du ser på han og sier: «I kveld kl 20.00 skal jeg planlegge sommerferier. Om du har tenkt å være med på de, så er du med og legger en plan. Hvis ikke planlegger jeg uten deg og bestiller for meg selv.» Ingen unnskyldninger, ingen dikkedarier. Hvis han «ikke vet» så si at «nei, da får jeg dra uten deg, da». En voksen mann greier fint å planlegge. Han er bare lat. 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke ts, men jeg er en planlegger. Men jeg har så lyst til å lære meg til å ta ting mer som det kommer om ferien. Jeg er også alene med barn så da er det bare fantasien (og økonomi da) som setter grenser. Kan du fortelle litt mer hvordan dere gjør det? Hva og hvor ferierer dere? Anonymkode: 0ce61...8d3 Vi reiser enten på hytta, dagstur til sømmerland i Bø, leier en hytte på fjellet ved badevann og ellers drar vi bare ut døren på fisketurer, telturer og plutselig er vi et godt stykke og besøker et vennepar med unger. Vi planlegger ikke, følger været og sørger for å utstyr lett tilgjengelig så det bare er å pakke litt klær, lage til litt mat og så reise ut. Som regel er bilen pakket ferdig med utstyr så er det flott vær en dag så står vi opp tidlig og reiser av gårde 🥰 Altid gjort det på denne måten siden barna var bleiebarn. Nå er de 7 og 10. Jeg var og er en planlegger, men akkurat rundt ferien merker jeg at det er godt å ta dagene som de kommer 😊 Anonymkode: 10088...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 Juniper skrev (44 minutter siden): Du ser på han og sier: «I kveld kl 20.00 skal jeg planlegge sommerferier. Om du har tenkt å være med på de, så er du med og legger en plan. Hvis ikke planlegger jeg uten deg og bestiller for meg selv.» Ingen unnskyldninger, ingen dikkedarier. Hvis han «ikke vet» så si at «nei, da får jeg dra uten deg, da». En voksen mann greier fint å planlegge. Han er bare lat. Dette. Jeg gjorde dette et år. Han er fremdeles ikke god til å planlegge, men han er blitt bedre til å være med på planleggingen. Anonymkode: 47e32...8b0 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi reiser enten på hytta, dagstur til sømmerland i Bø, leier en hytte på fjellet ved badevann og ellers drar vi bare ut døren på fisketurer, telturer og plutselig er vi et godt stykke og besøker et vennepar med unger. Vi planlegger ikke, følger været og sørger for å utstyr lett tilgjengelig så det bare er å pakke litt klær, lage til litt mat og så reise ut. Som regel er bilen pakket ferdig med utstyr så er det flott vær en dag så står vi opp tidlig og reiser av gårde 🥰 Altid gjort det på denne måten siden barna var bleiebarn. Nå er de 7 og 10. Jeg var og er en planlegger, men akkurat rundt ferien merker jeg at det er godt å ta dagene som de kommer 😊 Anonymkode: 10088...b1f Er jo annerledes når dere har hytte. Da har dere jo alltid en plan som dere alltid kan komme tilbake til Anonymkode: 47e32...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 Har du rotet litt rundt i restekassa, og dratt med deg det første du dro opp hjem? Jaja. Anonymkode: 24db2...702
William_S Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 (endret) Om det ikke er barn involvert ville jeg ha jobbet hele sommeren og tatt ut ferie utenfor skoleferien. Mye billigere å reise og gjøre ting da. Og da trenger man ikke å planlegge så mye Endret 9. april 2023 av William_S 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå