Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alt jeg kan ønske meg i livet. En flott familie, et fint hus, glade barn, båt, tilgang til hytter i Norge og utland, hund osv. Det eneste jeg mangler er kjærligheten. Lidenskapen. Sexen. Den er død for lengst med partner og ikke til å finne igjen. 

Jeg har en som kan gi meg det. Han er singel, bor langt unna og kan kun treffes på jobbrelaterte møter, og han har ingen link til partner. Han har, såvidt jeg har skjønt, ikke lyst til å binde seg til meg. Jeg har vurdert fram og tilbake om jeg skal gå ut av forholdet jeg er i nå, og satse på singellivet, lidenskap og kjærligheten, eller ofre det og holde familien samlet med all det materialistiske det innebærer, men da leve uten nærhet, lidenskap, sex.

Eller … om jeg skal kombinere, og være utro. Da beholder jeg alt.

Vil jeg klare det samvittighetsmessig? Noen som lever sånn og klarer det fint? Eller har erfaringer?

Anonymkode: 8f330...4d6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler. Jeg var utro mot min samboer, fordi jeg savnet det samme som deg. Samboerskapet tok slutt, jeg ble singel. Har tre barn. Må ærlig innrømme at singeltilværelsen og ha elskere er myyyyye bedre enn å være utro! Jeg råder deg til å starte et nytt liv alene. Hvorfor drasse på en hjemme? Han står bare i veien.

Anonymkode: 7408d...e84

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snakka med min nåværende partner om at sexlivet og lidenskapen er død. Og at dere må enten fikse det, åpne forholdet eller gjøre slutt. 

Anonymkode: 28b62...ba9

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Desverre mange som lever godt med det, de har alltid en unnskyldning, som jeg ser du allerede har, og skylder nesten alltid på partneren, istedetfor seg selv og sine valg. Hvis du gjennomfører dette, så hadde det beste vært om du ble avslørt, for han fortjener virkelig bedre 

Anonymkode: 8a025...79c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har prøvd begge deler. Jeg var utro mot min samboer, fordi jeg savnet det samme som deg. Samboerskapet tok slutt, jeg ble singel. Har tre barn. Må ærlig innrømme at singeltilværelsen og ha elskere er myyyyye bedre enn å være utro! Jeg råder deg til å starte et nytt liv alene. Hvorfor drasse på en hjemme? Han står bare i veien.

Anonymkode: 7408d...e84

Jeg heller mot å gjøre det slutt, men det at barna skal få vokse opp med to foreldre og slippe å flytte mellom oss hver uke, stopper meg. Stabiliteten, ett fint hus istedet for to hybler, og bytte  av skoler, stopper meg fra å bryte. Det er grunnene til å «fortsette å drasse på han.»

TS

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde snakka med min nåværende partner om at sexlivet og lidenskapen er død. Og at dere må enten fikse det, åpne forholdet eller gjøre slutt. 

Anonymkode: 28b62...ba9

Vi snakker og snakker og snakker, men klarer ikke å lande noen avgjørelse. Vi har prøvd å fikse, han vil ikke åpne forholdet, og han vil ikke gjøre det slutt. 

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Desverre mange som lever godt med det, de har alltid en unnskyldning, som jeg ser du allerede har, og skylder nesten alltid på partneren, istedetfor seg selv og sine valg. Hvis du gjennomfører dette, så hadde det beste vært om du ble avslørt, for han fortjener virkelig bedre 

Han gjør ikke noe for å bedre forholdet han heller. Han er definisjonen på tafatt. 
TS

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke få i pose og sekk her i livet. Lykke til! LOL

Anonymkode: 49a00...464

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han gjør ikke noe for å bedre forholdet han heller. Han er definisjonen på tafatt. 
TS

Da finner du en annen mann, hvis du ikke er førnøyd, noe annet er ekstremt egoistisk 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden. Når det er sagt tenker jeg utroskap ikke er så skadelig så lenge den man er utro med er sykdomsfri og ikke ligger med andre. Jeg kjenner jeg ikke kunne brydd meg mindre om en kjæreste var utro da. Vi mennesker er uærlige hele tiden for å skåne oss selv uansett. Det kan være alt fra å lyve til ektemannen om penisstørrelse (populært tema på kg) til at man er mett etter en for liten middag. Folk er uærlige og du kan fort angre om du blir singel. Beste er kanskje å be partner om å åpne litt. Kanskje han kan akseptere at du har sex med andre kvinner istedet?

Endret av Majer
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da finner du en annen mann, hvis du ikke er førnøyd, noe annet er ekstremt egoistisk 

Okei. Nei. Det er fordi jeg ikke er egoistisk at jeg ikke går. Jeg tenker på barna. Jeg tar ikke hensyn til meg selv i det hele tatt slik jeg lever nå. Jeg eksisterer kun, uten kjærlighet, lidenskap eller nærhet. Det er det motsatte av egoisme. 
TS

• Liker 8
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

Ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden. Når det er sagt tenker jeg utroskap ikke er så skadelig så lenge den man er utro med er sykdomsfri og ikke ligger med andre. Jeg kjenner jeg ikke kunne brydd meg mindre om en kjæreste var utro da. Vi mennesker er uærlige hele tiden for å skåne oss selv uansett. Det kan være alt fra å lyve til ektemannen om penisstørrelse (populært tema på kg) til at man er mett etter en for liten middag. Folk er uærlige og du kan fort angre om du blir singel.

Nettopp. Det er litt det jeg tenker og. Hvis partneren min ikke får vite om det, jeg får dekket behovene for nærhet, lidenskap og sex, familien er intakt, da er vel inne utroskap så ille? 
TS

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Det er litt det jeg tenker og. Hvis partneren min ikke får vite om det, jeg får dekket behovene for nærhet, lidenskap og sex, familien er intakt, da er vel inne utroskap så ille? 
TS

Spørsmålet er om han du er utro med kan finne på å ligge ukritisk med andre og gi deg og mannen din kjønnssykdommer eller annet "snadder". Da er det verre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet er om han du er utro med kan finne på å ligge ukritisk med andre og gi deg og mannen din kjønnssykdommer eller annet "snadder". Da er det verre.

Det løses enkelt ved bruk av kondom. 
TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg heller mot å gjøre det slutt, men det at barna skal få vokse opp med to foreldre og slippe å flytte mellom oss hver uke, stopper meg. Stabiliteten, ett fint hus istedet for to hybler, og bytte  av skoler, stopper meg fra å bryte. Det er grunnene til å «fortsette å drasse på han.»

TS

Da tenker jeg at du må finne ut hva som er viktigst for deg: det du nevner over her eller et aktivt sexliv med en annen mann enn din partner. I mine øyne er ikke begge deler et alternativ… da får du endre forholdet og godta å leve på hybel og at barna må bytte skole slik at du får sexen du har behov for. Eller at du lever det livet du har nå uten å klage på manglende sex. Misforstå meg rett, jeg skjønner at manglende sex og nærhet er et problem. Det aller beste hadde vært om du og partner hadde funnet en løsning, men siden det ikke går må du ta et valg og stå for det. Bare drit i å være utro. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil jeg klare det samvittighetsmessig?

Det kan bare du svare på. Noen mennesker har ikke spesielt mye samvittighet og da går et slikt opplegg helt fint. Folk som har normalt utviklet samvittighet klarer det ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Okei. Nei. Det er fordi jeg ikke er egoistisk at jeg ikke går. Jeg tenker på barna. Jeg tar ikke hensyn til meg selv i det hele tatt slik jeg lever nå. Jeg eksisterer kun, uten kjærlighet, lidenskap eller nærhet. Det er det motsatte av egoisme. 
TS

Du skriver, "da beholder jeg alt". Altså tenker du på deg selv, så du ikke mister hytte, hus osv. Barna klarer seg helt utmerket, så det er en dårlig unnskyldning, men de som er, eller ønsker å være utro er jo utrolig gode på å skape seg unnskyldninger så samvittigheten knekker dem. Den dagen du har ødelagt alt når du blir avslørt, så vil du nok se det selv også 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (10 minutter siden):

Ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden. Når det er sagt tenker jeg utroskap ikke er så skadelig så lenge den man er utro med er sykdomsfri og ikke ligger med andre. Jeg kjenner jeg ikke kunne brydd meg mindre om en kjæreste var utro da. Vi mennesker er uærlige hele tiden for å skåne oss selv uansett. Det kan være alt fra å lyve til ektemannen om penisstørrelse (populært tema på kg) til at man er mett etter en for liten middag. Folk er uærlige og du kan fort angre om du blir singel. Beste er kanskje å be partner om å åpne litt. Kanskje han kan akseptere at du har sex med andre kvinner istedet?

Kan vel ikke sammenlignes om man er uærlig rundt om man ble mett eller ikke og om man er utro… blir kvalm av folk som rettferdiggjør utroskap. Fiks det med partneren din, åpne forholdet eller gå. Utroskap er aldri et alternativ. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS

https://illvet.se/manniskan/psykologi/ny-studie-otrohet-kan-ha-overraskande-effekt-pa-kvinnor

Anonymkode: 7ef1b...8da

Skrevet

Hvordan var din egen barndom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...