Gå til innhold

Kjøkkenleverandører. Hvem? Kvik, IKEA, Sigdal, Designa, HTH?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvik, IKEA, Sigdal, Designa, HTH? Skal ha nytt kjøkken og lurer på hvilke erfaringer dere har hatt med disse. (Budsjett 150-200.000 inkl montering)

Anonymkode: 26c7e...cc6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har både sigdal og ikea. Man merker forskjellen på kvaliteten. Men prisforskjellen er stor. 

Sigdal var veldig behjelpelig og satte opp et drømmekjøkken av god kvalitet som har holdt seg veldig fint i mange år. Alt er lagret i systemet deres, så hvis vi trenger deler eller flekkmaling så er det veldig enkelt. Ekstremt god service og vi har hatt samme dame fra Sigdal kjøkkenet i alle år som hjelper oss (har hatt vannlekkasje). 

Ikea er jo mye billigere og god kvalitet, selv om det ikke når opp til Sigdal. Men litt mer kronglete og de bytter oftere kjøkken. 

Norema var vi hos også, men elendig kundeservice og satt sammen et kjøkken som ikke fungerte, begge stedene vi var. Så vi unngikk disse. Men godt mulig andre har bedre erfaring. 

Anonymkode: d7158...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jke

Anonymkode: 1ba09...81a

AnonymBruker
Skrevet

Strai kan du også sjekke. De har ofte kampanjer, ikke kjøp kjøkken utenom kampanjeperioder

Anonymkode: 0a24d...117

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte på el kjøp og er veldig fornøyd 

Anonymkode: d58a4...4f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strålende fornøyd med kvalitet, service og pris hos Aubo.

Sigdal var nesten dobbelt så dyr, og veldig ovenfrna og ned holdning på hun jeg fikk hjelp av. 

Anonymkode: 9bef8...d94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kvik, IKEA, Sigdal, Designa, HTH? Skal ha nytt kjøkken og lurer på hvilke erfaringer dere har hatt med disse. (Budsjett 150-200.000 inkl montering)

Veldig fornøyd med Ikea kjøkkenet mitt

Anonymkode: 7cfff...8fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man søker etter [kjøkkenleverandør] kjøkken erfaring, f.eks "Sigdal kjøkken erfaring" etc. så er det stor overvekt av negative tilbakemeldinger. Det gjelder "alle" unntatt HTH. Veldig forvirrende og deprimerende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har jobbet for både KVIk, HTH og Drømmekjøkken. Hun anbefaler HTH eller Drømmekjøkken. KVIK er også helt ok, men det er der hun har opplevd flest problemer og feil fra leverandør når de har lagt inn bestillinger. Men totalt sett lite kundeklager fra alle tre, i alle fall ingen av dem som har utmerket seg.

Anonymkode: 08624...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna kvik, hvertfall i Trondheim. Så mye rot og tull har jeg aldri vært borti før (og jeg har handlet hos Garderobemannen). Feil i tegninger, feil i bestillinger, feil i montering. Det tok over et halvt år å få på plass et medium stort kjøkken, og eieren av butikken(e) begynte å blande inn sin egen privatøkonomi osv da jeg klaget. 

De ekstra dype skapene deres er knall, men når montørene ikke en gang kan montere håndtak i vater da er det ikke mye håp.. 

Anonymkode: b492c...73d

• Liker 2
Skrevet

Vi har Huseby kjøkken og det er helt fantastisk kvalitet.

Hadde HTH i forrige bolig, og det var noe skikkelig ræl. Knirk i skuffer og dørhengsler som ble slarkete. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Designa, Norema og Ikea. Veldig misfornøyd med Norema, både skrog og løsninger, ikke minst når jeg ville bytte frontene etter noen år og det faktisk var billigere å bare kjøpe nytt kjøkken. Nå har jeg Ikea og er veldig fornøyd med det, hadde nok kjøpt Ikea igjen om jeg skulle kjøpt nytt kjøkken i dag. De har mange smarte løsninger, kort ventetid på det som måtte spesialtilpasses, syns kvaliteten er god og det er lett å få nye deler om jeg vil endre noe. Kjøpte hvitevarer ett annet sted, og blandebatteriet er ikke fra Ikea, men selve kjøkkenet kan anbefales. 

Anonymkode: a8e62...ecb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt Epoq og Stray, veldig veldig godt fornøyd med Stray og ikke fornøyd med Epoq. Stray leverer ferdig monterte skap med dører og alt på, bare å sette de rett på plass. Når vi undersøkte prisene på kjøkkenet ble Stray litt dyrere enn Epoq og ikea men det var verdt hver krone. Vi kunne bruke kjøkkenet dagen etter at det ble levert.

Anonymkode: b1bb5...727

AnonymBruker
Skrevet

Norema, sigdal og et par til er helt like. De produseres i samme fabrikk og kommer i like fronter og farger (men de kaller dem ulike navn fra kjede til kjede). Sigdal har nok litt mer spennende løsninger enn norema for de skal være mer eksklusive. Men ellers likt. 
Frontene kommer i ulik kvalitet, så det er litt hva du betaler for. Det er forskjell på en malt og en foliert front. 
Norema har både ferdigmontert og flatpakket, i ulik prisgrupper.

Anonymkode: c159e...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...