Gå til innhold

Finne god madrass på budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ny madrass. Har rammemadrass fra før og tenkte å bytte ut overmadrassen. Hvordan finner man rette madrassen? Er det bare å kjøpe en av de dyreste på Jysk og satse på at det blir greit? Har ikke lyst til å bruke så veldig mye mer enn 10.000 på en madrass.. Dere som har kjøpt madrass i det siste, har dere stort sett blitt fornøyd?

Ellers har jeg egentlig lyst til å bytte ut rammemadrassen også. Synes lave futonsenger er veldig stilige, men ser de ofte ligger på 40.000. Finnes det rimeligere alternativer eller noe man kan fikse selv? Mannen er ganske handy så lenge jeg har ideene 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må dra å prøve. Hvordan du ligger når du sover har mye å si. Snur du deg mye? Er dere flere i sengen? Vekt spiller også inn. Noen madrasser er også mer kjølende eller varmere enn andre. Mye som avgjør hvor fast eller myk du trenger å ha madrassen. 
Dyrest betyr ikke best for deg. Madrasser er også laget av ulike ting, og det kan også være lurt å sjekke opp i. Jeg har slev valgt en litt mykere seng, men med en litt fastere overmadrass. Jeg bruker alltid overmadrass, og skifter den oftere enn selve sengen, selv om jeg ikke gjør det kjempeofte.  

Edit: min seng er en rammemadrass med overmadrass fra IKEA. Jeg har IKEA i grei avstand til der jeg bor. Sånn er det ikke for alle, så sjekk f.eks Jysk som du selv nevner. 

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Rosa Dartle said:

Vi trenger ny madrass. Har rammemadrass fra før og tenkte å bytte ut overmadrassen. Hvordan finner man rette madrassen? Er det bare å kjøpe en av de dyreste på Jysk og satse på at det blir greit? Har ikke lyst til å bruke så veldig mye mer enn 10.000 på en madrass.. Dere som har kjøpt madrass i det siste, har dere stort sett blitt fornøyd?

Ellers har jeg egentlig lyst til å bytte ut rammemadrassen også. Synes lave futonsenger er veldig stilige, men ser de ofte ligger på 40.000. Finnes det rimeligere alternativer eller noe man kan fikse selv? Mannen er ganske handy så lenge jeg har ideene 😄

Ja jeg har gjort det og har alltid vært fornøyd🙂

Anonymkode: f9831...16b

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikea sine madrasser og kjøpte der sist gang. Forrige gang var vel 15 år siden eller noe slikt. Jysk sine produkter holder jeg meg langt unna, og da mener jeg faktisk hele butikken.

Anonymkode: 626fb...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...