Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi venter snart vårt første barn, og mannen min vil gjerne ta med datteren på babysvømming når han er i pappaperm. Hvordan fungerer det egentlig med fedre som tar med døtre i svømmehall med tanke på garderobe og dusjing? Skjønner at babysvømming er noe for seg selv (da er de jo veldig små), men hva med når hun blir 2,3,4,5+ år? Er det egne avlukker for foreldre som har med barn av motsatt kjønn? Liker ikke tanken på «skumle menn» som ser datteren i garderoben, men synes selvfølgelig at det er kjempekoselig at far og datter skal i svømmehallen sammen fremover. Vil gjerne høre litt erfaringer med far-datter i svømmehall/garderobe:) 

Anonymkode: b712b...24c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville du ha tenkt det samme hvis det hadde vært snakk om en sønn, som du ønsket å ta med deg til svømmehallen selv? 

Anonymkode: 538b8...ff0

• Liker 30
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre døtre ble med far i garderobe til rundt 6 år. Etter det ville de dusje alene, så møttes de i hallen. 

Men jeg er ikke bekymret for "skumle menn" som stirrer. Vil de se så får de se. Mange av de mennene har egne barn og døtre. Tviler på at stirrerene går i bassenget og venter i garderoben i tilfelle det kommer en pappa med jente de kan stirre på. 

Anonymkode: eb852...7da

• Liker 5
Skrevet

Opp til ca. Barneskolealder er det helt vanlig å ha med døtre i herregarderoben og sønner i damegarderoben. 

Så er man utestengt fra motsatte kjønns garderobe frem til man er så gammel at man kan definere seg som motsatt kjønn.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lov å ha med. Garderoben til de er 6 år, etter det må de gå i hver sin 

Anonymkode: 70215...a86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Skumle menn? Mannen din er jo der å passer på. 

Anonymkode: cd68d...2d4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Vi venter snart vårt første barn, og mannen min vil gjerne ta med datteren på babysvømming når han er i pappaperm. Hvordan fungerer det egentlig med fedre som tar med døtre i svømmehall med tanke på garderobe og dusjing? Skjønner at babysvømming er noe for seg selv (da er de jo veldig små), men hva med når hun blir 2,3,4,5+ år? Er det egne avlukker for foreldre som har med barn av motsatt kjønn? Liker ikke tanken på «skumle menn» som ser datteren i garderoben, men synes selvfølgelig at det er kjempekoselig at far og datter skal i svømmehallen sammen fremover. Vil gjerne høre litt erfaringer med far-datter i svømmehall/garderobe:) 

Her er regelen på alle svømmeanleggene, at fra 6år må alle dusje i sine egne garderober. 

• Liker 3
Skrevet

Så gøy pappa vil ha med babyen deres på noe så bra som svømming foresten! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem! Ved skolealder går jenta i garderoben selv. Bare lær henne opp 

Anonymkode: 56c45...c65

AnonymBruker
Skrevet

Noen svømmehaller har familiebåser.

Anonymkode: eda70...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir verre når de er 6 år og går alene i dame garderoben hvir det er skumle damer da.

Anonymkode: 15d48...084

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si at barnet ditt definerer seg som gutt. Så kan hen gå i hvilken garderobe dere vil. 

Anonymkode: 839c6...18f

Skrevet

Her er det grense ved skolestart. Regner vel med pappaen passer på datteren sin om noen kikker/stirrer på en upassende måte? ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så veldig sannsynlig at det er pedofile der, det finns ikke så mange av de. Dessuten er jo faren der, og passer henne.

Anonymkode: cc175...082

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Skjønner at det hørtes litt hysterisk ut med «skumle menn» - mulig jeg er litt yrkesskadet. Vet at det kun er en bitteliten promille av mennesker som har dårlige hensikter, men dessverre er statistikken i menns disfavør akkurat på det punktet. Sammen med pappaen er det jo uansett ingen fare, så skjønner at det er en ganske tenkt problemstilling. Så lenge det er greit med tanke på reglene i svømmehallen at far tar med datter i herregarderobe, og omvendt, så høres jo dette ut som det vil løse seg fint de første årene:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal du droppe å bade på badestrender også siden det kan være skumle menn som ser på datteren din der også? Attpåtil kan de ta bilder av henne i smug, noe de ikke får gjort stort av i dusjen og garderoben på badeland.

• Liker 3
Skrevet

Hadde du tenkt det samme om du tok med sønnen din og skumle damer skulle se på sønnen din? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mine døtre med i herregarderoben til de var 6-7 år. Hvis ikke hadde de jo gått glipp av flere år med svømmetrening.

Aldri opplevd noe stirring fra andre. Tror folk har nok med seg og sitt i garderoben og en pedofil som stirrer på barn hadde fort blitt lagt merke til. Neppe noen du finner i et basseng.

Anonymkode: 3e3a3...321

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her igjen. Skjønner at det hørtes litt hysterisk ut med «skumle menn» - mulig jeg er litt yrkesskadet. Vet at det kun er en bitteliten promille av mennesker som har dårlige hensikter, men dessverre er statistikken i menns disfavør akkurat på det punktet. Sammen med pappaen er det jo uansett ingen fare, så skjønner at det er en ganske tenkt problemstilling. Så lenge det er greit med tanke på reglene i svømmehallen at far tar med datter i herregarderobe, og omvendt, så høres jo dette ut som det vil løse seg fint de første årene:)

Det er null problem med tanke på pedofile at barn er med sin forelder av motsatt kjønn i garderoben. Et mye større problem  i denne sammenheng er at relativt små barn på 6 år blir kastet ut av hysteriske voksne fra motsatt kjønns garderobe. Hvem tror du er «byttet» til en pedofil i svømmegarderoben. Jenta som er med pappa eller gutten som står alene?

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Det er null problem med tanke på pedofile at barn er med sin forelder av motsatt kjønn i garderoben. Et mye større problem  i denne sammenheng er at relativt små barn på 6 år blir kastet ut av hysteriske voksne fra motsatt kjønns garderobe. Hvem tror du er «byttet» til en pedofil i svømmegarderoben. Jenta som er med pappa eller gutten som står alene?

Eva-Lena skrev (14 minutter siden):

Skal du droppe å bade på badestrender også siden det kan være skumle menn som ser på datteren din der også? Attpåtil kan de ta bilder av henne i smug, noe de ikke får gjort stort av i dusjen og garderoben på badeland.

TS her. Gode poenger! Og selvfølgelig ikke noe alternativ å droppe det - skrev jo nettopp i hovedinnlegget at jeg gjerne vil at de skal ha denne aktiviteten. Ville bare høre hva som er generell oppfatning/erfaringer, og reglene rundt dette. Og blir oppriktig kjempeglad for at alle skriver at dette er en ikke-problemstilling:) Hadde bare tenkt på dette som utelukkende positivt selv også, men så ble jeg møtt med litt dømmende kommentarer fra moren min om det i går (kommer fra en litt konservativ familie). Så det fikk meg til å tenke litt. Men fint å få det bekreftet at dette går heeelt fint:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...