AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #41 Skrevet 9. april 2023 A-hunter skrev (5 minutter siden): Hadde de forstått det, skulle de ha opplyst trådstarter om det slik at denne selv kunne velge. Vi vet at det finnes likeverdige løsninger som gjør begge deler mulig. F eks ved å montere screenet på dørbladet. At du har dårlige og tungvinne løsninger hjemme endrer ikke noe særlig på det. Men å gjenta til det kjedsommelige hvor fornøyd du er med det virker litt unødvendig - all den tid du ikke er trådstarter. Du er altså ikke en mal for noe annet enn det som er ditt. Det eneste jeg forstetter å gjenta er at; Jeg håper de aller fleste forstår at om man monterer en fast installasjon foran en dør, så går det ikke an å gå gjennom døra lenger. Om man du en fagperson til å forklare deg dette kan ikke livet være veldig lett å komme seg gjennom rent praktisk. Anonymkode: 61d51...fe6 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #42 Skrevet 9. april 2023 Sa du på befaringen at «denne døren bruker vi ofte på solskinnsdager, og det er derfor viktig at jeg kan bruke den til tross for at vi har alle markisene nede» og han likevel anbefalte deg denne løsningen, skjønner jeg at du er misfornøyd. Jeg forstår ikke poenget med å ha markisene nede, om dere skal slippe inn eller ut all varmen ved å åpne døren hele tiden. Anonymkode: 3ffe4...b21
Gjest Albbas Skrevet 9. april 2023 #43 Skrevet 9. april 2023 Jeg forstår frustrasjonen din, ts. Når man har noen på befaring forventer man at de nevner foredler og ulemper med ulike løsninger, fordi ofte tenker man ikke på det før det er for sent. Men jeg tror ikke du har noen sak altså. De har oppfylt avtalen. Vi har en lignende frustrasjon her hjemme. Vi bygget ut huset og arkitekt klarte på en eller annen måte å tegne inn vinduene på en måte som ikke gikk opp matematisk. Tømrer som skulle montere vinduet spurte derfor om vi ville ha vinduet sånn eller sånn. Det ble jo tatt veldig på sparket og jeg spurte hva tømrer anbefalte. Han anbefalte å montere vinduene høyt så de gikk i linje med balkongdør øverst. Helt topp, vi godkjente det. Og har nå et rom der det er umulig å se ut vinduet når man sitter i sofa og stol fordi vinduet er for høyt plassert. Vi har flott utsikt. 😑😑 Sykt irriterende, og tømrer burde jo ha tenkt så langt før han ga sitt råd, men det er like mye min feil som ikke tenkte så langt. Noen irritasjonsmomenter må man alltid ha i et hus. 😅
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #44 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han var her på befaring. Vi har én balkong og én dør ut til den. Kanskje jeg burde ha skjønt dette, men skal man aldri forvente at de som jobber med dette daglig gir konkrete råd og gjør jobben sin? Da kunne jeg bare bestilt på nett og montert selv. Anonymkode: c37af...084 Om man kun har én dør og man skal bruke den mye, så monterer man markiser. Anonymkode: 42c58...2f8 1
Drizzt Skrevet 9. april 2023 #45 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har bestilt zip screens til et stort vindu og en balkongdør (som går utover). Vi har bestilt hos et markisefirma der de har laget en løsning med å feste skinnene på dørlistene langs på balkongdøren. Men balkongdøren går jo utover så vi får i prinsippet ikke brukt screens samtidig som vi går inn og ut av døren. Jeg burde nok ha tenkt på dette, men skal ikke han fra markisefirma si dette? Og skal han i det hele tatt foreslå en slik løsning? Det er jo de som skal være proff og fortelle meg at jeg ikke kan åpne dør når screen er nede. Anonymkode: c37af...084 Ja, du burde ha tenkt på dette. Du burde ikke trengt en proff å fortelle deg at du ikke kan bruke døren utover når screen er nede med en slik løsning. Jeg ville sagt at det er 70% din feil og 30% firmafeil.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #46 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om man kun har én dør og man skal bruke den mye, så monterer man markiser. Anonymkode: 42c58...2f8 Det finnes screens som monteres på dørbladet slik at døra kan brukes mens screensen er nede! Anonymkode: 759ba...2ee
Sukkerblomst Skrevet 9. april 2023 #47 Skrevet 9. april 2023 Du kan ikke installere screen-en selv, med mindre du er elektriker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå