Gå til innhold

HCG utvikling

Sol Angelica

Anbefalte innlegg

Hei damer 

Jeg har hatt en spontanabort i uke 8/9 og deretter en kjemisk. Nå er jeg gravid igjen følger hcg utviklingen hjemme frem til fastlegen returnerer fra påskeferien for å ta blodprøve. 

Vet ikke når jeg hadde eggløsning, men er 36 dager siden forrige mens. 

For to dager siden tok jeg test og fikk forventet resultat: teststreken var sterkere enn kontrollstreken. I dag (to dager senere) er begge lysere og teststreken er lysere enn kontrollstreken. Hvorfor? Jeg har hørt om «hook effecten», men hvordan vet vi med sikkerhet at det er årsaken, når det kan være at hormonet reduseres. 😵

Har noen en forklaring og erfaring med dette, vær så snill? 😓

9704722E-F93F-4893-B0A9-BFF5D9E8CB10.png

281482DF-5131-424A-ADDB-806CBA275659.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen av disse testene er laget for å måle hcg-stigning, så ingen av svarene du får i denne tråden vil faktisk gi noe mening.

Jeg skjønner at du er stresset etter SA og kjemisk, det er jeg også (gravid 7+0), men det er null poeng i å analysere de teststrimlene.

Anonymkode: 21a0b...d96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det bildet med flere tester oppåhverandre, hvilken er nyest? Hvis det går fra svak til sterk er det strålende utvikling. Andre vei er nok ikke er godt tegn.. 

Anonymkode: 8749b...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 9.04):

I det bildet med flere tester oppåhverandre, hvilken er nyest? Hvis det går fra svak til sterk er det strålende utvikling. Andre vei er nok ikke er godt tegn.. 

Ekspander  

Det stemmer ikke. Testene er ikke laget for å måle stigning. De er verken presise eller pålitelige nok til det. Unødvendig å skremme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 10.41):

Det stemmer ikke. Testene er ikke laget for å måle stigning. De er verken presise eller pålitelige nok til det. Unødvendig å skremme.

Ekspander  

Tror veldig mange av oss vet at streken ved vellykket graviditet blir sterkere og sterkere. Og at svakere ikke er lovende. 

Ingen grunn til å gi falske forhåpninger heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 20.24):

Tror veldig mange av oss vet at streken ved vellykket graviditet blir sterkere og sterkere. Og at svakere ikke er lovende. 

Ingen grunn til å gi falske forhåpninger heller. 

Ekspander  

Min svingte veldig i uke fem, så svakere ut, for så å bli sterkere ved neste anledning, og tilbake igjen. Jeg burde ha slutta å teste for ble egentlig bare bekymret uten grunn, barnet er født nå. Disse testene er IKKE ment til å brukes til å tolke stigning. Fargestoff varierer fra test til test. 

ts her er det så lite forskjell at det hadde jeg ikke tenkt en smule på. Gjør deg selv en tjeneste og slutt med testene. Disse så i tillegg veldig billige ut, så kvaliteten er kanskje deretter.

Anonymkode: e22b8...750

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...