Gå til innhold

Barna mine er så stygge i munnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn, 3 i tenårene, de har så utrolig dårlig språk og banner utrolig mye, all stygt språk har lillebror på 7 plukket opp og bruker når han blir sint. Jeg har aldri bannet mye ( selv om jeg er nordlenning) flere av barna på lillebrors skoletrinn har eldre søsken, og dårlig språk går igjen. Nå er det så ille at lærerne ringer hjem om de hører barna på småtrinnet bruker stygge ord( jeg har ikke blitt oppringt, men det skjer nok snart) barna mine har fått beskjed at mobiltelefon blir beslaglagt om jeg hører dårlig språk. Problemet mitt er lillebror som har plukket opp det dårlige språket og vet ikke hvordan jeg kan avlede den dårlige uvanen han har fått, når han blir sint er det som å høre en gammel sjauer, har forsøkt å forklare at jeg blir lei meg når han bruker slikt språk, han lover meg at han skal slutte, men klarer ikke.

jeg har forsøkt å gi han ord og andre måter å få ut sinnet sitt når han blir sint, men når det skjer glemmer han alt vi har øvet på å stygge ord kommer. Noen som har gode ideer for å få bukt med bannskapet?

Anonymkode: 659f8...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke vask med såpe min fostermor gjorde det det sitter i 🥺

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Ikke vask med såpe min fostermor gjorde det det sitter i 🥺

Oo, det tror jeg så gjerne. Klem til deg❤️.

nei det ville jeg aldri gjort, jeg har tro på at man kan ikke lære god oppførsel og medmenneskelighet med å ikke følge det selv. Jeg ønsker bare å avlære en dårlig uvane på en god måte. TS.

Skrevet

Får det konsekvenser da, eller er det bare tomme trusler om å bli fratatt telefonen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (8 minutter siden):

Får det konsekvenser da, eller er det bare tomme trusler om å bli fratatt telefonen?

Aldri tomme trusler her, har de fått ultimatum så vet de hva som skjer. TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er fjernes en leke eller penger fra sparebøssa. Hjelper ikke å fjerne tlf når han veit den kommer tilbake.

Barna mine mistet vel 1 liten bærepose med leker og litt penger før de skjønte jeg mente alvor. Tok 2 måneder og de sluttet. De har lært seg å banne fra de eldre på skolen. Den dagen de sluttet å banne fikk de tingene sine tilbake. Pengene fikk de ikke 

Anonymkode: f5ccf...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...