AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Er alene med barna og jobber noen netter i mnd. Til vanlig er 13 og 15 åringen alene når jeg er på nattevakt, 8 åringen er hos besteforeldrene som bor 3 hus fra oss. Når sommeren kommer er besteforeldrene på ferie, så har derfor ikke barnevakt til nattevaktene mine, så jeg vurderer å la søsknene passe lillesøster, synes dere det er innafor? alle sover i 1 etg nært utgangsdøren, det er røykvarsler i alle rom som er seriekoblet, vi har øvet mye på brannrutiner og jeg har testet røykvarslerne på natta og alle våknet av det. Bor i en trygg gate ( låser aldri døra når vi ikke er hjemme) videre har vi vakthund. Storesøstrene er ansvarsfull og tar godt vare på lillesøster etter skoletid og andre ganger når jeg har behov for barnevakt. Hadde dere latt ungdommen passe småsøsknene på natta? Anonymkode: 3a653...8a6 1
Addie Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Så lenge 8-åringen er ok med det, hadde jeg gjort det 😊
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 det kommer vel ann på hvor "ansvarlige" disse tenåringene egentlig er, spesielt når det ikke finnes noen voksne i nærheten. storesøsteren min virket sikkert greit nok for moren vår, men så snart mamma forsvant så satt søsteren min stort sett på sitt eget rom. Eller hun gikk ut sammen med noen hun kjente, og så gav hun selvfølgelig blanke pokker i meg. Med mindre det var for å kjefte for ett eller annet. Anonymkode: 4383a...294
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er alene med barna og jobber noen netter i mnd. Til vanlig er 13 og 15 åringen alene når jeg er på nattevakt, 8 åringen er hos besteforeldrene som bor 3 hus fra oss. Når sommeren kommer er besteforeldrene på ferie, så har derfor ikke barnevakt til nattevaktene mine, så jeg vurderer å la søsknene passe lillesøster, synes dere det er innafor? alle sover i 1 etg nært utgangsdøren, det er røykvarsler i alle rom som er seriekoblet, vi har øvet mye på brannrutiner og jeg har testet røykvarslerne på natta og alle våknet av det. Bor i en trygg gate ( låser aldri døra når vi ikke er hjemme) videre har vi vakthund. Storesøstrene er ansvarsfull og tar godt vare på lillesøster etter skoletid og andre ganger når jeg har behov for barnevakt. Hadde dere latt ungdommen passe småsøsknene på natta? Anonymkode: 3a653...8a6 Hadde ikke ltt 13 og 15åringen være alene på nettene.....Bytt vaktene? Og ikke en 8åring... Anonymkode: 59381...775 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Ja. Mange 15-åringer som jobber som barnevakt. Anonymkode: cb401...570 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Ja, selvsagt. De har da telefon og kan sikkert det de trenger å kunne. Jeg og venninna mi passet lillesøsteren min på nettene mens mamma var på nattevakt. Vi var 13 og 12. Lillesøster var 3. Anonymkode: 3737e...3e1 4
Brunhilde Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ikke ltt 13 og 15åringen være alene på nettene.....Bytt vaktene? Og ikke en 8åring... Anonymkode: 59381...775 I all verden? Du kan ikke være seriøs?! TS: Du kjenner ungene dine, la dem passe. Du kan helt sikkert nås om det skulle oppstå en krise, noe som sannsynligvis aldri vil skje uansett. 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 Så lenge de eldre barna synes det er greit å passe lillesøster. Anonymkode: a7fe1...e20 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Ville forsøkt ja. Kanskje litt mer pes om det er skoledag morgenen etter? Anonymkode: e9b91...84f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er alene med barna og jobber noen netter i mnd. Til vanlig er 13 og 15 åringen alene når jeg er på nattevakt, 8 åringen er hos besteforeldrene som bor 3 hus fra oss. Når sommeren kommer er besteforeldrene på ferie, så har derfor ikke barnevakt til nattevaktene mine, så jeg vurderer å la søsknene passe lillesøster, synes dere det er innafor? alle sover i 1 etg nært utgangsdøren, det er røykvarsler i alle rom som er seriekoblet, vi har øvet mye på brannrutiner og jeg har testet røykvarslerne på natta og alle våknet av det. Bor i en trygg gate ( låser aldri døra når vi ikke er hjemme) videre har vi vakthund. Storesøstrene er ansvarsfull og tar godt vare på lillesøster etter skoletid og andre ganger når jeg har behov for barnevakt. Hadde dere latt ungdommen passe småsøsknene på natta? Anonymkode: 3a653...8a6 Absolutt - så lenge du stoler på de og de føler seg trygge på det. Barn må oppleve å få ansvar, så de kan kjenne på mestring. Anonymkode: 3e1c6...12e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde ikke ltt 13 og 15åringen være alene på nettene.....Bytt vaktene? Og ikke en 8åring... Anonymkode: 59381...775 Ikke lett å bare bytte vakter. Dette går nok helt fint TS. Anonymkode: 7cd53...56a
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 Seriøst. Ingen andre kan vel svare på det enn du selv? vi kjenner da ikke dine unger, er de ansvarlige, pleier de å oppføre seg, barnslige for alderen osv osv. dette går på omsorgs styrken dine barn har, IKKE alder. Det finnes 15 åringer som ikke er ansvarlige nok…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 IneT skrev (4 timer siden): Seriøst. Ingen andre kan vel svare på det enn du selv? vi kjenner da ikke dine unger, er de ansvarlige, pleier de å oppføre seg, barnslige for alderen osv osv. dette går på omsorgs styrken dine barn har, IKKE alder. Det finnes 15 åringer som ikke er ansvarlige nok… Er helt enig med deg. Jeg tenker at det er ansvarsfulle tenåringer jeg har. Begge er moden for alderen og lillesøster synes det er stas når de passer henne, men situasjonen vår er ny og derfor ønsket jeg å høre hva andre mener om det😊 Det har skjedd episoder der lillesøster har falt å slått seg på sykkel når 15 åringen passet henne ( de var litt yngere da) og ungdommen håndterte situasjonen helt supert uten å bli redd selv, så føler meg rimelig trygg på at de passer godt på hverandre. TS Anonymkode: 3a653...8a6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå