AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Jeg er en kvinne på snart 20 år og har vært sammen med min kjæreste i over 1 år. Vi har hatt et veldig bra sexliv og har vanligvis hatt sex 3-6 ganger i uken. Men i det siste har han fått svært nedsatt sexlyst og det er knapt 1 gang i uken. Han har slitt litt mentalt i det siste og dette er jo en naturlig følge av det. Likevel synes jeg at det er veldig vanskelig. Jeg har jo ikke nedsatt sexlyst i det hele tatt, og synes det er vanskelig at han plutselig ikke vil ha meg på samme måte som før. Personlig sliter jeg mye med mitt kroppsbilde og føler i det siste at jeg har lagt på meg litt, og det gjør det mye vanskeligere at han plutselig ikke vil ha sex, for da vil hodet mitt hoppe til en konklusjon at det handler om at han ikke synes jeg er tiltrekkende lenger. Vi har såvidt snakket om det, men det er veldig vanskelig å si rett ut hva jeg føler. Egentlig føler jeg meg bare kjempe ekkel når jeg blir skuffet over at vi ikke hadde sex denne kvelden heller, og jeg er redd for å høres ekkel ut om jeg tar det opp. I tillegg er jeg redd for å si det rett ut, fordi jeg er redd han vil føle seg presset til å gjøre noe han ikke har lyst til. Jeg skjønner selvfølgelig at sexlysten er nedsatt til tider, men føler dette har vart en stund nå, og kjenner det går utover min egen selvfølelse. Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette, håper på noen gode råd. Anonymkode: 70271...d18 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Hvis han ikke er veldig syk eller har ekstremt mye jobbstress så er en gang per uke, i mine øyne, uakseptabelt. Jeg var som deg, men bare litt eldre. Mannen her ville ha en gang per uke, så ble det en gang per måned og til slutt sølibat. Du er for ung til å ta til takke med det. Si det klart ut og blir det ingen bedring så avslutt forholdet og finn deg en annen. Jeg er separert nå og har endelig et herlig sexliv. Anonymkode: e7b61...582 1
Frkego Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis han ikke er veldig syk eller har ekstremt mye jobbstress så er en gang per uke, i mine øyne, uakseptabelt. Jeg var som deg, men bare litt eldre. Mannen her ville ha en gang per uke, så ble det en gang per måned og til slutt sølibat. Du er for ung til å ta til takke med det. Si det klart ut og blir det ingen bedring så avslutt forholdet og finn deg en annen. Jeg er separert nå og har endelig et herlig sexliv. Anonymkode: e7b61...582 Dette må være et av de teiteste rådene jeg har hørt… og det skal liksom komme som et råd fra en godt voksen kvinne til en ung og usikker kvinne? Skjerp deg! TS; skjønner det kan være ubehagelig å snakke med partner om dette, men det må nok til hvis det plager deg så mye. En persons sexlyst er ikke konstant og det kan være mye som har innvirkning. Mest sannsynlig kommer du også til å gå gjennom slike perioder i livet og vil anta at du ønsker en partner som støtter deg og viser forståelse. Hvordan er du til å ta initiativ til sex? Gir du små hint? Sier du rett ut at du er kåt på ham og ønsker å ha sex med ham? Forfører du ham med sexy undertøy eller andre taktikker? Sender ham noen frekke bilder? Nå som nyforelskelsen kanskje er over kan det hende han har et annet tenningsmønster og at han derfor ikke bare er «klar» hele tiden, men at han innimellom trenger litt ekstra for å komme igang. Det er en feiloppfatning at menn alltid skal være kåte og klare til dyst, noe som fører til økt press på mannen og at kvinner unødvendig føler at de ikke er bra nok. Tror nok de fleste menn setter pris på at kvinnen også tar den forførende rollen og legger inn en innsats for å tenne ham. Snakk med partneren din du, selv om det er ubehagelig og vanskelig å si akkurat hva du føler. Bare si at du elsker å ha sex med ham og gjerne kunne tenkt deg å ha sex oftere. Evt. spør ham om det et noe dere kan gjøre for å øke hyppigheten. Endret 9. april 2023 av Frkego
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå