AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Her er det en mann som bor på første etasje, og hans terasse er på første plan. Han satt og delte ut Firkløver biter til barna. Antar han har kjøpt masse billig store plater Firkløver. Det ble diskusjon hos oss? 1. Er det hygienisk hvis han skjærer av biter med hånd? 2. Er det trygt/lov å dele på den måten til ukjente småbarn i nabolaget? 3. Hadde det stilt seg annerledes hvis det var en kvinne som delte? Jeg ble ikke klokere og sa til mine barn at de må uansett ikke ta i mot fra fremmede, selv om de bor her i samme bygg og vi hilser på dem. Hva tenker dere? Anonymkode: b5d75...80a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 For en ondskapsfull jævel. Bare å anmelde asap! Anonymkode: b595e...628 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det en mann som bor på første etasje, og hans terasse er på første plan. Han satt og delte ut Firkløver biter til barna. Antar han har kjøpt masse billig store plater Firkløver. Det ble diskusjon hos oss? 1. Er det hygienisk hvis han skjærer av biter med hånd? 2. Er det trygt/lov å dele på den måten til ukjente småbarn i nabolaget? 3. Hadde det stilt seg annerledes hvis det var en kvinne som delte? Jeg ble ikke klokere og sa til mine barn at de må uansett ikke ta i mot fra fremmede, selv om de bor her i samme bygg og vi hilser på dem. Hva tenker dere? Anonymkode: b5d75...80a Ikke greit. Ville aldri delt ut sjokolade med nøtter i til fremmede barn! Han risikerer å gi nøtter til barn som får alvorlig allergisk reaksjon. Anonymkode: 036ba...b7c 8 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Sånt må man nesten forvente, er mye rart ute i verden. Det er derfor man ikke sender barn ut for lek før man vet de har vet til å ikke ta i mot godteri fra fremmende, det er jo elementært. Dessuten så vet de aller fleste barn de er allergiske og spør ALLTID før de putter noe i munnen. Gjør de ikke det så har foreldrene feila noe voldsomt der og. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Her er det en mann som bor på første etasje, og hans terasse er på første plan. Han satt og delte ut Firkløver biter til barna. Antar han har kjøpt masse billig store plater Firkløver. Det ble diskusjon hos oss? 1. Er det hygienisk hvis han skjærer av biter med hånd? 2. Er det trygt/lov å dele på den måten til ukjente småbarn i nabolaget? 3. Hadde det stilt seg annerledes hvis det var en kvinne som delte? Jeg ble ikke klokere og sa til mine barn at de må uansett ikke ta i mot fra fremmede, selv om de bor her i samme bygg og vi hilser på dem. Hva tenker dere? Anonymkode: b5d75...80a 1. Nei, det er ikke hygienisk men ungene dauer nok ikke av det, har sett barn i barnehagen slike på skoene sine og tygge på en makk så dette tåler de. 2. Selvfølgelig er det ikke "trygt" verken for barna eller mannen. Skummelt at foreldrene ikke lærer barna sine opp i disse tider og det er synd for mannen som ikke vet bedre, han kan fort få et rykte på seg. 3. For meg spiller det ingen rolle hvem som deler ut ting, jeg liker ikke at mine barn får noe fra fremmede, Derfor har jeg lært mine barn fra de var små til å ikke ta i mot verken mat, drikke eller pastiller fra folk vi ikke kjenner. At dere foreldre ikke har lært barna opp synes jeg er mer hårreisende enn at noen deler ut sjokolade, uavhengig av kjønn. Anonymkode: d70ed...4e7 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #5 Skrevet 9. april 2023 Merkelig oppførsel. Han vil være den mannen som lokker ungene til seg med godteri? Sjukt Anonymkode: 25aaf...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Er dere virkelig fremmede når dere bor i samme bygg og hilser på hverandre? Anonymkode: 325cc...833 25 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 Hadde en av naboene vi hilser på tilbudt sjokolade til mitt barn i påsken, så hadde keg bare tenkt at det var hyggelig. Så trost og kaldt samfunn vi har fått. Og barn som er allergiske vet om dette PG ville ikke tatt imot firkløver der nøttene ses så tydelig Anonymkode: 325cc...833 32 2 4
Alvario Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Synes dere overreagerer veldig her. Mannen sitter på sin terasse i 1 etasje og spiser sjokolade. Så er det flere barn utenfor og han tilbyr dem sjokolade. Dette er en person dere er på «hei» med sier du TS og bor i samme bygning. I mitt hode er dette en gammel hyggelig mann som vil være snill med ungene i nabolaget. Det at små barn ikke skal ha nøtter er ike lett å komme på alltid (jeg har selv ei jente med peanøttallergi som har spurt om det er nøtter i maten hun får siden hun startet å snakke). 20 3 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Jeg synes ikke fremmede, kvinner som menn, skal gi barn noen ting av hensyn til allergi. Mitt barn har melkeproteinallergi, men vet jo ikke selv hva der er melkeprotein i. Jeg synes også det er kjempe uhygenisk å gi godteri/mat som ikke er pakket inn. Anonymkode: 9db54...4f2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 1. Nei, det er ikke hygienisk men ungene dauer nok ikke av det, har sett barn i barnehagen slike på skoene sine og tygge på en makk så dette tåler de. 🤣 Anonymkode: 7fb11...23a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke fremmede, kvinner som menn, skal gi barn noen ting av hensyn til allergi. Mitt barn har melkeproteinallergi, men vet jo ikke selv hva der er melkeprotein i. Jeg synes også det er kjempe uhygenisk å gi godteri/mat som ikke er pakket inn. Anonymkode: 9db54...4f2 Det kan jo tenkes at han knakk opp bitene før han åpnet pakningen og at ungene tok en bit eller to selv? Eller er det også helt krise? Anonymkode: 325cc...833 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo tenkes at han knakk opp bitene før han åpnet pakningen og at ungene tok en bit eller to selv? Eller er det også helt krise? Anonymkode: 325cc...833 Sa jeg noe om det? Eller sa jeg bare noe om å gi rett fra egen hånd til noen andres? Eller er det helt krise å lese hva andre skriver? Anonymkode: 9db54...4f2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jo tenkes at han knakk opp bitene før han åpnet pakningen og at ungene tok en bit eller to selv? Eller er det også helt krise? Anonymkode: 325cc...833 Dette er den vanlige måten å gjøre det på så skjønner ikke TS sitt første spørsmål. Utover det mener jeg man må se an situasjonen. En mann som bor i samme bygg og som man er på hils på? Ville ikke vært særlig bekymret. Anonymkode: a7ce0...076 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa jeg noe om det? Eller sa jeg bare noe om å gi rett fra egen hånd til noen andres? Eller er det helt krise å lese hva andre skriver? Anonymkode: 9db54...4f2 Du sa: kjempe uhygenisk å gi godteri/mat som ikke er pakket inn. Hva er uhygienisk ved å knekke opp sjokoladen mens den enda er pakket inn, åpne pakken og tilby andre? Anonymkode: 325cc...833 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er den vanlige måten å gjøre det på så skjønner ikke TS sitt første spørsmål. Utover det mener jeg man må se an situasjonen. En mann som bor i samme bygg og som man er på hils på? Ville ikke vært særlig bekymret. Anonymkode: a7ce0...076 Enig, folk er blitt så rare Anonymkode: 325cc...833 7
Isambard Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 Det er litt uvanlig oppførsel. Det kommer an på hvordan det skjedde. Hvis han satt og koste seg selv, og barna spurte om sjokolade synes jeg det er mindre rart enn hvis han aktivt tilbød sjokolade. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 For en trist tråd. Uhygenisk. Mannen får rykter på seg. Er dette greit. Aldri ta imot fra fremmede, selv om de bor i samme blokk og vi hilser. Herregud for et samfunn vi lever i. Anonymkode: 3f04b...2b9 17 2 3
Fant80 Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 (endret) Tydeligvis mange unge her. Som enten ikke husker sin egen barndom fra 80 tallet eller tidligere,eller er blitt veldig anti-alt. Sån her var jo utrolig vanlig før. Endret 9. april 2023 av Fant80 11 2
Pippi Lotta Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 Hadde aldri gitt snop til fremmede barn. De kunne vert allergiske eller hat sukkersyke. Synes det er rar oppførsel, men finnes mye rart der ute. Hadde bet barna holde seg vekke fra han i fremtiden…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 Jeg sier også "for et samfunn vi lever i". Som lager så mye hysteri av så lite. Snakk om snowflake-generasjon, himmel og hav. Anonymkode: b3f05...6a4 17 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå